Izskatās, ka šī gada pirmajos divos mēnešos mājsaimniecību tēriņi turpināja diezgan stabili kāpt. Izslēdzot svārstīgo degvielas tirdzniecību, kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums auga par 3.3% janvārī un 5% februārī salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Pārdošanas apjomi jo īpaši auga nepārtikas precēm (attiecīgi 5.3% un 6.1%). Visstraujāk auga informācijas un komunikācijas iekārtu un sporta preču tirdzniecība, kā arī turpina ātri palielināties tirdzniecība pa pastu un internetā. Pārtikas preču tirdzniecības izaugsme saglabājas lēnāka, bet arī tā nedaudz paātrinājās, no 1% janvārī uz 3.7% februārī. Savukārt degvielas pārdošanas apjomi ir bijuši vāji, attiecīgi 0.3% un -10.4%.
Patērētāju noskaņojums šī gada 1.ceturksnī nedaudz uzlabojās, neskatoties uz kritumu martā. Mazumtirgotāju noskaņojums pieauga vēl straujāk. Algu kāpums vēl arvien ir spējš, patērētāju cenas vidēji stabilas vai pat nedaudz krītošas. Tāpēc, neskatoties uz minimālu bezdarba līmeņa pieaugumu (daļēji sezonalitātes dēļ), iedzīvotāju ienākumi turpina kāpt un balstīt arī tēriņu kāpumu. Arī šogad mājsaimniecību patēriņš, visticamāk, būs galvenais ekonomikas izaugsmes virzītājspēks.