Latvijas tirgotāji ir diskreditējuši izpratni par "outlet" veikaliem, laikrakstam "Bizness&Baltija" norāda Starptautiskās tirdzniecības centru padomes Baltijas komitejas loceklis Māris Jānis Oga.
"Tas, kas redzams pie mums, ir profanācija," norāda Oga.
Klasiskajā tirdzniecības shēmā ražotājam ir galvenais veikals, kurā tiek pārdota jaunākā kolekcija, bet viss pārējais tiek tirgots "outletos", tomēr šī shēma šeit nedarbojas, jo Latvijā praktiski nav tiešo zīmolu pārstāvju, skaidro Oga.
"Izņēmums ir "Stockmann" un "New Yorker". Viss pārējais ir franšīze, turklāt, kas ir pats šausmīgākais, franšīze no franšīzes," norāda Oga, uzsverot, ka līdz ar to preču klāstu veikalos nosaka pirmās franšīzes īpašnieks, kas atrodas, piemēram, Čehijā vai Polijā.
"Tāpēc arī Rīgas veikalos ir tik skopa apģērbu izvēle," piebilst Oga.
Viņš arī norāda, ka pirms trim gadiem Londonā notikusi "outlet" formāta veikalu īpašnieku konference, un tās dalībnieki norādījuši uz Rīgu kā iespējamo vietu, kur Baltijas valstīs būvēt vismaz vienu "outlet" veikalu. Tomēr tādā gadījumā būtu nepieciešams piesaistīt arī kādu nopietnu investoru, kurš šo projektu būtu gatavs vēlāk izpirkt, norāda Oga.