Jaunās vilcienu līnijas Rail Baltica plānotāji vakar stāstīja, kā viņu plānus un viņus uzņēmuši to piecpadsmit pašvaldību iedzīvotāji, kurās viņi iezīmējuši vilciena trasi.
Līdz manīm nonāca Rail Baltica (RB) apspriešanas ieraksti vairākos novados. Ne ierakstos, ne meklējot projektam nopakaļ pieejamos avotos, pienācīgu, profesionālu pamatojumu tam, kāpēc privātajiem, reģionālajiem apsvērumiem šajā gadījumā jāpiekāpjas ES un Latvijas varā akceptētas mega idejas priekšā, es neatradu.
Viesnīcas "Radisson Blu Hotel Latvija" telpās notiek preses konference, kurā informē ar jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa "Rail Baltica" sabiedriskās apspriešanas rezultātiem - saņemtajiem priekšlikumiem. Piedalās pilnsabiedrība "RB Latvija", izpētes darba grupas vadītājs Arnis Skrastiņš, telpiskās plānošanas eksperts Neils Balgalis un "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" eksperte Evija Brante.
Šodien aizvadīta dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sabiedriskā apspriešana Zaķumuižā, kurā gan pašvaldības pārstāvji, gan iedzīvotāji uzdevuši dažādus ar vidi saistītus jautājumus, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.
Es esmu cilvēks, sieviešu dzimuma pārstāve.
Esmu dzemdējusi un kopā ar vīru audzinu četrus bērnus.
Esmu latviete.
Bet šobrīd es izmisīgi vēlos, kaut es būtu zaļā vārna!
Kāpēc gan? Kāpēc?
Mums abiem ar vīru ir augstākā izglītība, mēs strādājam Rīgā, tur skolās un augstskolās mācās mūsu bērni. Dzīvojam īrētā dzīvoklī. Tā ir mūsu deklarētā pamatdzīves vieta.
Mārupes pašvaldība atbalsta projekta "Rail Baltica" pamattrases izbūvi Latvijā, taču kategoriski noraida piedāvāto atzara izbūvi uz lidostu "Rīga" caur Mārupes novada teritoriju, alternatīvus variantus vairs neparedzot, februāra beigās aģentūru LETA informēja pašvaldībā. "Projekta attīstītāju piedāvātais atzars vistiešākajā veidā pasliktinās Mārupes novada iedzīvotāju un uzņēmējdarbības vidi, tāpēc ir pamatotas bažas par to, vai tas vispār būtu vērtējams kā tehniski, ekonomiski un sociāli pamatots," norāda Mārupes novada domes priekšsēdētājs Mārtiņš Bojārs.
Šovakar ap 400 cilvēku bija ieradušies uz dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sabiedrisko apspriešanu Pārdaugavas izpilddirekcijā Rīgā. Klātesošie kategoriski iebilda pret pazemes tuneļa izbūvi zem Āgenskalna, kas paredzēts vienā no līnijas variantiem.
Pēdējo nedēļu laikā sākusies sabiedriskā apspriešana saistībā par vairākus miljardus eiro vērto Eiropas līmeņa projektu – jaunu dzelzceļa līniju Rail Baltica. Tā dosies cauri arī Latvijas teritorijai. Un, lai Latvija varētu to īstenot, būs nepieciešamas vairāk kā 1,3 miljardi eiro lielas investīcijas - aptuveni miljardu no tām mums tiek solīts finansēt no Eiropas struktūrfondiem.
Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" sabiedriskās apspriešanas sapulcē Baldones novadā iedzīvotāji izrādījuši neredzētu aktivitāti, un vairums ir neapmierināti ar līnijas plānojumu, kas sašķel divus ciemus un ir bīstami tuvu radioaktīvo atkritumu glabātavai.
Ap 40 cilvēku apmeklējuši sākotnējās sabiedriskās apspriešanas par dzelzceļa trasi "Rail Baltica" sanāksmi Rīgā, ko rīko "RB Latvija", novēroja aģentūra LETA.
Rail Baltica trases novilkšana cauri Mārupes novadam līdzinās košanai cilvēkiem pirkstos ar paskaidrojumu, ka tādas pašas sāpes un protestus izraisītu jebkurš cits trases novietojums.
Babītes un Mārupes novada pārstāvji nosūtījuši oficiālas vēstules Satiksmes ministrijai, lai izteiktu iedzīvotāju neapmierinātību ar "Baltijas dzelzceļa" jeb "Rail Baltica" plānoto projektu, jo, kā paredzēts projektā, sliedes apdzīvotos rajonos šķērsos novadu teritorijas, pasliktinot iedzīvotāju dzīves kvalitāti, aģentūra LETA uzzināja Babītes un Mārupes novada domēs.
Eiropas platuma sliežu projekta "Rail Baltica" kopuzņēmums tiks veidots uz proporcionalitātes un vienotu lēmumu pieņemšanas principiem, savukārt vadītāju izvēlēsies starptautiskā konkursā, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Satiksmes ministrijā.
Lietuva un Latvija kavē dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu, uzskata Kaido Simmermans, kurš iepriekš bijis gan Igaunijas dzelzceļa kompānijas "Eesti Raudtee" vadītājs, gan "Latvijas Dzelzceļa" galvenais inženieris, ziņo Err.ee