"Un tad šī būs 22.autobusa pietura par 240 miljoniem". Ziņa par "Rail Baltica" maršruta maiņu saceļ vētru sabiedrībā

© Gints Ivuškāns/f64

Saskaņā ar jaunākajām ziņām par "Rail Baltica" projekta īstenošanu, kas paredz, ka finanšu taupības nolūkos ātrvilciena maršruts neparedz sližu ceļus pieturu stacijā "Rīga" un lidostā "Rīga", bet ved caur Salaspili, sabiedrībā sacelta īsta vētra. Ja projekts tiks realizēts saskaņā ar pēdējām ziņām, tad milzīgie iegudījumi Rīgas stacijā un lidostā būs zemē nomesta nauda un ievērojami samazinās plānoto "Rail Baltic" pienesumu Latvijas ekonomikai un transporta loģistikas sistēmai.

Par šo jautājumu asi diskutē platformā "X". Janis Ošleja ievietojis ierakstu: "Absolūti nepieņemama ideja: uzbūvēt Rail Baltica, kas neiet caur Rīgu! Tādam vilcienam nav nekādas jēgas. Var atmest Salaspils šķērsojumu un loku uz lidostu, savienojot ar elektrovilcienu, bet RB noteikti jābrauc caur Rīgas staciju!"

Ēriks Stendzenieks ir izbrīnīts: "Tā uzreiz neatgādāju, bet vai ir vispār kāda valsts, kurā transmaģistrāle neienāk galvaspilsētā?"

"Un tad šī būs 22.autobusa pietura par 240 miljoniem?"

"Protams, ka tas ir dīvaini, bet tas ir zināms stabilus 2 gadus, ka caur Rīgu neies. Viens no variantiem paredzētu Ziemeļu koridora šķērsošanu uz Spilvi- RIX"

"Nu esmu dzirdējis kulurāros arī ekstrēmākus piedāvājumus. Piemēram, ir tikai vienas RB sliedes LV. Inovāciju ceļi ekonomējot ir neizdibināmi un neviens jau nav teicis, ka tie ir pieņemami, gluži kā paģiras pēc uzdzīves."

"Kamēr valdībā,LDz,RailBaltic projektu vadīs cilvēki,kuri vēlas pakampt ES naudu,bet ar kājām stāvēt uz postkomunisma sliežu ceļa,nekas labs te nenotiks. Uzbūvējot RB,būtu jāsāk pārbūvēt arī valsts dzc ar Eiropas izmēra sliedēm. Cik ilgi sēdēsim uz krievu ceļiem?"

"RailBaltic ir interesants Latvijai pamatā tāpēc, lai igauņi un lietuvieši varētu ātri atbraukt līdz Rīgas lidostai. Rīgas cents ir sekundāri. Lidosta no centra ir 30min brauciens un tur pietiktu arī ar parastu vilcienu vai kaut kādu shuttle formātu."