Saeimā parlamentārajā izmeklēšanā ir jāvērtē iespējamie valstij nodarītie finanšu zaudējumi "Rail Baltica" projekta īstenošanā, aģentūru LETA par savu redzējumu informēja "Apvienotā saraksta" (AS) politiķi.
Dzelzceļa projekts "Rail Baltica" noteikti būs, otrdien intervijā Latvijas Radio sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniece dzelzceļa projekta "Rail Baltica" jautājumos Kristīne Malnača.
Šogad ir jāgūst pārliecība par "Rail Baltica" "īsto saimnieku", kurš uzņemtos atbildību arī par to, ka projekta īstenošanā tiek veikti labākie pasūtījumi, pirmdien pēc koalīcijas sanāksmes pavēstīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV).
Starptautiskās "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pirmās projekta kārtas izmaksas Baltijā var sasniegt 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā 6,4 miljardus eiro, savukārt kopējās projekta izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, pirmdien žurnālistiem sacīja izmaksu un ieguvumu analīzes veicēja, kompānijas "Boston Consulting Group" pārstāvis Čaba Bakošs.
Valdošajai partijai “Jaunā vienotība” un Ministru prezidentei Evikai Siliņai personīgi ir izdevies pārvērst no defekta par efektu īsi pirms Eiroparlamenta vēlēšanām publiskoto faktu, ka valsts jau kopš šā gada sākuma nespēj apmaksāt dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būvi un palikusi parādā celtniekiem 40 miljonus eiro.
Pēdējie rēķini par pilnsabiedrības "BeReRix" paveiktajiem būvdarbiem Rīgas stacijā apmaksāti pērn decembrī, aģentūrai LETA sacīja "BeReRix" biedru pilnvarotais pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.
Saeimas opozīcijā esošo "Apvienotā saraksta" (AS), Nacionālās apvienības un "Latvija pirmajā vietā" kopā 34 deputāti rosina izveidot parlamentārās izmeklēšanu komisiju par "Rail Baltica" projekta virzībā pieļautajām kļūdām.
Atslepenoti vairāki dzelzceļa projekta "Rail Baltica" informatīvie ziņojumi, kuriem iepriekš bija noteikts statuss "Ierobežota pieejamība", liecina informācija Tiesību aktu portālā.
Visi kādreizējie skandāli, sākot ar gluži sīknaudisko “trīs miljonu lietu”, “digitālo lietu” un beidzot ar nevajadzīgi iepirktajām kovida vakcīnām daudzu miljonu eiro vērtībā, tā vien izskatās pēc tējas naudas restorānā, salīdzinot ar gaidāmo “Rail Baltica” projekta krahu.
Satiksmes ministrs Kapsars Briškens LTV raidījumā "Šodienas jautājums" publisko solīja atslepenot "Rail Baltica" dokumentus. Pirmie dokumenti būšot pieeajami jau otrdien.
Latvijas kopējās izmaksas "Rail Baltica" projektā pirms pieciem gadiem bija lēstas ap 1,9 miljardiem eiro, bet tagad izmaksu daļa pirmajā posmā ir vismaz trīskāršojusies, pēc koalīcijas sanāksmes sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Patlaban par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" izbūvi Latvijas teritorijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) neizskata iespēju sākt maksātnespējas procesu, aģentūrai LETA sacīja EDzL pārstāvji, komentējot inflācijas dēļ radušos indeksācijas izdevumus 39 miljonu eiro apmērā abām "Rail Baltica" starptautiskajām stacijām un kavētos maksājumus būvniekiem.
Kamēr satiksmes ministrs Kaspars Briškens uzstāj, ka “Rail Baltica” sliedēm jau pirmajā posmā jāved līdz Rīgas Centrālajai stacijai, Eiropas Komisijas atbildīgā amatpersona Katrīna Trautmane norāda - svarīgākais ir uzbūvēt valstis savienojošo dzelzceļa līniju, un, ja Rīgas loku Latvijas valdība vēlas būvēt tagad, nauda tam jāatrod pašiem.
Vilciens maršrutā Rīga-Tartu uzlabos iekšējo pārvadājumu pieejamību Latvijā, jo Latvijas pusē tas piestās arī Valmieras, Cēsu, Siguldas un Zemitānu dzelzceļa stacijās, aģentūrai LETA norādīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
"Rail Baltica" starptautisko dzelzceļa projektu aptumšo finansiālas bažas - samazinājumi draud visās valstīs. Taču Eiropas Komisija nevēlas pat netieši atklāt, ar kādu summu projekts tiks atbalstīts turpmāk un cik finansējuma vēl nepieciešams, raksta "err.ee".
Ministru prezidente Evika Siliņa (JV) atkārtoti uzdevusi SM iesniegt Ministru kabinetā (MK) "Rail Baltica" projekta pārvaldības un uzraudzības mehānisma tiesiskā regulējuma piedāvājumu, aģentūru LETA informēja Siliņas birojā.
Galvenais nosacījums "Rail Baltica" projektā ir līdz 2030.gadam izbūvēt pamata līniju, un tā ir līnija, kas ved no Tallinas līdz Polijas robežai, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora, kurā ietilpst arī "Rail Baltica", koordinatore Katrīna Trautmane.
Dzelzceļa projektā "Rail Baltica" netiek samazināta neviena tā daļa un netiek mainīta projekta kopējā definīcija, intervijā aģentūrai LETA teica Eiropas Komisijas Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora, kurā ietilpst arī "Rail Baltica", koordinatore Katrīna Trautmane.