Reizēm naudas taupības nolūkos sliecamies iegādāties lētākās preces. Dažreiz cenai nav nozīmes. Eksperti nosauc 7 lietas, uz kurām nav ieteicams žēlot naudu. Vēlme ietaupīt uz lietām, uz kurām nevajadzētu to darīt, bieži vien rada lielākus izdevumus.
Līdz ar pandēmijas nestajām izmaiņām tirdzniecībā, kā arī parādoties jaunām un dažādām iespējām iegādāties preces attālināti, arvien biežāk cilvēki interesējas par to, kas ir darījuma apliecinājums, lai nepieciešamības gadījumā var aizstāvēt savas patērētāja tiesības un atgūt naudu par nesaņemtu vai nekvalitatīvu preci un pakalpojumu.
Lai arī 2020. gads ieviesa izmaiņas kredītkaršu lietošanas ieradumos un būtiski samazinājās darījumu apjoms ārzemēs un tādās nozarēs kā ceļojumi, viesnīcas, restorāni un transports, pieaugusi kredītkaršu izmantošana internetā un tirdzniecības vietās Latvijā – lielākais kāpums bija vērojams pārtikas un būvniecības preču veikalos, kā arī tiešsaistes apģērbu veikalos, liecina SEB bankas apkopota informācija.
Pie TC “Alfa” atvērts īpaši veidots pasūtījumu izsniegšanas punkts, kurā ikviens pircējs var saņemt TC “Alfa” nomnieku tiešsaistes veikalos iepriekš iegādātās preces.
Latvijas iedzīvotāji turpina paust sašutumu par cenu atšķirībām starp Baltijas valstīm. Kāda pircēja raksta, ka viņas ģimene lielāko daļu no ikdienas pirkumiem iegādājas Lietuvā.
Pusei Latvijas iedzīvotāju preces izvēles svarīgākais aspekts ir tās cena. Vēloties kaut nedaudz ietaupīt, 42% pircēju regulāri apmeklē vairākus veikalus, lai atrastu labāku piedāvājumu, un 27% bieži studē veikalu atlaižu piedāvājumus.
Jaunā Eiropas Savienības (ES) patērētāju tiesību direktīva sola pasargāt patērētājus no slēptām izmaksām, veicot pirkumu internetā, vai pārmērīgi augstas maksājumu transakcijas maksas. Latvijā šīs jaunās – patērētājiem labvēlīgākās normas – stājās spēkā pirms divām nedēļām.
Kā liecina socioloģisko un tirgus pētījumu kompānijas “Pontus dati” veiktā iedzīvotāju aptauja, lēmumu par konkrētās preces iegādi lielveikalos galvenokārt ietekmē preces cena, iepakojuma dizains, kā arī pamanāmība un izvietojums veikalā.