Optimālā līmeņa centralizētajā eksāmenā matemātikā 15% minimālo kopvērtējuma slieksni nav sasnieguši ap 2700 vidusskolēnu, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) pirmie provizoriskie rezultāti.
Skolēnu trauksme par saviem sasniegumiem matemātikā negatīvi ietekmē sasniegumus šajā mācību priekšmetā, liecina Ekonomikas sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas "PISA 2022" pirmie rezultāti.
Šā gada pamatskolas centralizētā eksāmena rezultāti ir pārsteidzoši slikti - par to sašutuši ir gan vecāki, gan skolēni, gan izglītības un zinātnes ministre. Sabiedrībā sāk izplatīties pieņēmums jeb sazvērestības teorija, ka eksāmenus labojis mākslīgais intelekts, kas pats nav bijis pietiekami gudrs un pieļāvis lielas kļūdas.
Pamatskolēnu sniegums matemātikas centralizētajā eksāmenā skaidri norāda uz problēmām ar izglītības kvalitāti, jo tie atspoguļo ne tikai pēdējo gadu vielu, bet arī pamata lietas, kas iemācītas bērnam, šādu nostāju aģentūrai LETA pauda par izglītības nozari atbildīgā ministre Anda Čakša (JV).
Matemātikas zināšanas Latvijas skolēniem ir augstākas par Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) dalībvalstu vidējo līmeni, liecina "OECD PISA 2018" pētījuma rezultāti.
Pēc vecāku sūdzībām Rīgas Poļu vidusskolas vadībai un Izglītības kvalitātes valsts dienestam skola nolēmusi pārtraukt darba attiecības ar matemātikas skolotāju, kurš stundu laikā nevis mācījis priekšmetu, bet 6. un 7.klases skolēniem rādījis vecākiem pusaudžiem domāto komēdiju "Amerikāņu pīrāgs" un atskaņojis mūziku, vēsta Latvijas Televīzija.
Šogad skolēnu sniegums centralizētajos eksāmenos, salīdzinot ar pagājušo gadu, nav mainījies, savukārt valsts pārbaudījumus latviešu valodā un matemātikā nav izdevies nokārtot 251 skolēnam, noskaidroja Valsts izglītības satura centrā (VISC).
Gandrīz pusē skolu, kurās skolēni kārtoja matemātikas eksāmenu, vidējie rādītāji šajā valsts pārbaudījumā nesasniedza pat valsts vidējo rezultātu - 34,9%.