Rumānijas likumsargi trešdien veikuši reidu interneta personības Endrū Teita mājās netālu no Bukarestes, ziņo mediju aģentūra "Reuters”. Tika veikts četras kratīšanas, izmeklējot noziegumus, tostarp cilvēku tirdzniecību un seksu ar nepilngadīgo.
Mēneša nogalē, 31.janvārī, notiks seminārs influenceriem un digitālā satura veidotājiem par to, kā izvairīties no datu aizsardzības un patērētāju tiesību aizsardzību pārkāpumiem, veidojot un publicējot saturu sociālajos tīklos un digitālajās platformās, aģentūru LETA informēja biznesa augstskola "Turība".
Latvijā vairāk nekā puse (59 %) aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka influenceri sociālo mediju profilos atspoguļo dzīvesstilu, kas drīzāk vai pilnībā ir nepatiess, noskaidrots sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” un kompānijas “Norstat” veiktajā pētījumā.
Par ietekmīgāko sociālo mediju satura veidotāju Latvijā "Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2022" apbalvošanas ceremonijā atzīts Rojs Rodžers Linkevičs (@boitoiroi), aģentūru LETA informēja sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" mediju attiecību projektu vadītājs Matīss Rutks.
Latvijā 87% iedzīvotāju uzskata, ka digitālā satura veidotāji jeb influenceri ir atbildīgi par publiskotās informācijas kvalitāti un tās patiesumu, pavēstīja sabiedrisko attiecību aģentūras "Golin Riga" pārstāvji, atsaucoties uz aptaujas, kas veikta sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Norstat", datiem.
“Kāda influencere stāsta, ka ar “Instagram” palīdzību pelna no 5 tūkstošiem eiro līdz 15 tūkstošiem eiro mēnesī, un viņas mērķis esot sasniegt 50 tūkstošu eiro peļņu mēnesī. Un tad esmu, kura par diennakti traumpunktā pelna 170 eiro,” lasāms mikroblogošanas vietnē “Twitter”.
Cilvēki, kuru ienākumu avots ir sociālie mediji, aizdomājušies par iespējamību zaudēt daudzos tūkstošus sekotāju gadījumā, ja sociālā vietne "Instagram" pārtrauktu darboties.
Norvēģijā pieņemts jauns likums, kas uzliek par pienākumu influenceriem pie foto norādīt, ja tas ir uzlabots ar dažādu programmu palīdzību, vēsta Independent.
22.aprīļa vakarā tiešsaistē, interneta vietnē influenceri.attend.one, norisinājās “Golin Accelerators of Relevance Influenceru indeksa 2021” rezultātu paziņošana. Tajā par ietekmīgāko sociālo tīklu influenceri Latvijā atzīta aktrise un jaunā māmiņa Ieva Florence-Vīksne (@ieva_florence), kura saņēma augstāko punktu skaitu arī influenceru indeksa “Dzīvesstila” jomas “makro” kategorijā. Viņa sīvā konkurencē apsteidza pērnā gada uzvarētāju un jauniešu auditorijas vidū populāro Niklāvu Mičuli (@niklavs), kurš triumfēja arī “Jaunatnes” jomā “makro” kategorijā, kā arī populāro influenceri, blogeri un TV raidījumu vadītāju Beāti Bērziņu (@betabeidz), kurai ir arīdzan otrā vieta “Jaunatnes” jomā “makro” kategorijā.
Arvien vairāk jauniešu influenceru sociālajos tīklos parādās lietuviešu izgudrojums "Vitapen", kas izskatās un funkcionē gluži kā elektriskā cigarete, tomēr nikotīna un tabakas vietā glabā vitamīnus.
Pēdējo dienu laikā īstu vētru sociālajā tīklā facebook sacēlis Kristīnes Miljones ieraksts sociālajā tīklā facebook, kurā viņa vēsta, ka apģērbs, kas nopērkams sociālajā tīklā instagram tik populārās influenceres Elīnas Didrihsones veikalā "Butterfly" it kā atrodams arī tādā vietnē kā "AliExpress." Kamēr komentāru "jūrā", kas atrodama pie šie ieraksta viedokļi ir dažādi, tikmēr pati Elīna norādījusi, ka vērsīsies pie jurista par neslavas celšanu.
VAS "Latvijas dzelzceļš" un Valsts policija preses brīfings par to, kur ir tā robeža, kad atļautais kļūst par likumpārkāpumu un kā influenceru pārgalvīgā uzvedība var ietekmēt sekotājus.
Vairums Latvijas iedzīvotāju (73 %) uzskata, ka Covid-19 izplatības laikā influenceriem komunicētais saturs būtu jāpielāgo atbilstoši valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas noteikumiem un Veselības ministrijas rekomendācijām, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Rīga un kompānijas Norstat Latvija organizētā aptauja.
Oktobrī Baltijas biznesa tehnoloģiju izstādes un konferences "Riga Comm" laikā norisināsies influenceru mārketinga samits "Kas diktē spēles noteikumus?", informēja "Riga Comm" rīkotāji.
Tā kā šobrīd viens no populārākajiem preču un pakalpojumu reklamēšanas veidiem ir sadarbība ar satura veidotājiem, jeb influenceriem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk - PTAC) 2019.gadā īstenoja uzraudzības projektu "Situācijas izpēte, uzraudzība par "influenceru" mārketingu sociālajos tīklos un ieteikumu izstrādāšana" (turpmāk - Projekts).
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sācis Latvijas influenceru uzraudzības programmu, jo liela daļa “Instagram” un “Youtube” viedokļu līderu pārkāpjot Reklāmas likumu un maldina savu auditoriju. Vienlaikus, arvien redzamāk sašķēlusies pati Latvijas influenceru vide, kad kvalitatīvā satura veidotāji un blogeru ētikas ievērotāji kritizē naudas mediniekus, – vakar vakarā vēstījis raidījums “LNT TOP10”.
Viena no aktualitātēm, par ko pēdējā laikā tiek veikti dažādi pētījumi un diskutēts plašsaziņas līdzekļos, ir influenceri - populāri sociālo mediju lietotāji, kas mēdz pelnīt naudu ar dažādu lietu vai zīmolu reklamēšanu. Kamēr vieni pārmet influenceriem sekotāju maldināšanu, tikmēr lielai daļai bērnu un jauniešu tā šķiet sapņu profesija. Biznesa augstskolas Turība Komunikācijas virziena prodekāne Daina Einberga atgādina, ka, neraugoties uz šķietamību, arī šis darbs nav bez garoziņas un daudzi influenceri noklusē ēnas puses, ar ko nākas saskarties.
Tiek lēsts, ka 2020. gadā līdzekļu apgrozījums influenceru mārketingā būs pieci līdz desmit miljardi dolāru. Skaidrs, ka ar šādu peļņas potenciālu daudziem rodas vēlme uzaudzēt savu sociālo tīklu profilu straujāk, nekā tas ir iespējams ar godīgiem līdzekļiem. Komunikācijas aģentūras «A. W. Olsen & Partners» un «Instagram» un «YouTube» blogeru analīzes platformas «HypeAuditor» veiktais pētījums liecina, ka 53% influenceru Baltijā ir novērojamas krāpšanas pazīmes.
Lai noskaidrotu, kā realitātē izpaužas influenceru blēdības,
»Vakara Ziņas« vērsās pie trīs sabiedrībā atpazīstamām personām, kas pārzina influenceru pasaules aizkulises.