Elīna Didrihsone dalās sajūsmā par restorāna apmeklējumu, ko viņai uzdāvināja tā īpašnieks. Varētu šķist – nekā īpaša, jo influenceri bieži reklamē preces un pakalpojumus un saņem par to samaksu vai barteri. “Taču šis gadījums ir īpašs. Latvijas influenceri tagad publicē savus vēlmju sarakstus, un ikviens var pasniegt slavenībai dāvanu. Izpētot platformu, kurā publicēti vēlmju saraksti, kļūst skaidrs, ka šo tendenci novērtē daudzi,” skaidro influenceru mārketinga pētniece, Latvijas Universitātes pasniedzēja Marija Vorkule.
Izpētot Elīnas vēlēšanās, kļūst skaidrs, ka viņai garšo saldumi - viņas vēlmju sarakstā ir torte, riekstu sviests, kā arī sporta apavi un Davi Bianca velosipēds. “Līdz šim, ja influenceris vēlējās kādu preci, viņš piedāvāja zīmolam sadarbību, taču tagad mēs redzam jaunu attīstības posmu - publiskus vēlmju sarakstus, kurus var piepildīt ikviens,” uzsver pasniedzēja.
Savus vēlmju sarakstus ir izveidojuši arī citi Latvijas influenceri, ne tikai Elīna: · Elīna Gluzunova (19,3 tūkstoši sekotāju) — sapņo par Smeg tējkannu Smeg, spoguli, plašu atskaņotāju un iepirkumu somu. · Arīna Balode (12 tūkstoši sekotāju) dāvanā gaida ēnas, kino biļetes un šokolādi. · Elīza Bērziņa, tiktokere, horeogrāfe un trīs bērnu māmiņa, sarakstā iekļāvusi zobu balināšanu , riekstu sviestu ar Dubaijas šokolādes garšu un logu tīrīšanas robotu. · Modele Marita Liepiņa novērtē ziedus un omulību, kā arī smaržas.
Pēc platformas Timetowish.com dibinātāju teiktā, vēlmju sarakstu publicēšanas fenomens Latvijā ir jauns: “Pasaules tirgū jau sen ir pieejami analogi, piemēram, Amazon Wishlist. Taču Latvijas iedzīvotājiem (ne tikai slavenībām, bet arī parastiem lietotājiem) līdz TimeToWish parādīšanās brīdim šādas iespējas nebija. Taču tagad “galvassāpes” par svētku dāvanām var viegli atrisināt ar dažiem klikšķiem.”
Platformā jau ir reģistrējušies tūkstošiem lietotāju no Latvijas, un viņu sarakstos var atrast visu: sākot ar maziem auskariņiem un kino biļetēm līdz dizaineru mēbelēm un siltumnīcām. Īpaša vieta ir grāmatām — daudzi lietotāji sapņo par drukātiem izdevumiem, un tas, pēc platformas veidotāju teiktā, vieš optimismu.