Pagājušajā darba nedēļā Rīgā degvielas cenas nemainījās, Tallinā - kritās, savukārt Viļņā kāpa benzīna cena, bet dīzeļdegviela maksāja mazāk nekā pirms nedēļas, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Transporta enerģijas likumprojekta pieņemšana, kas paredz degvielas piegādātājiem pienākumu palielināt atjaunīgās enerģijas īpatsvaru savā enerģijas portfelī, varētu veicināt degvielas cenas paaugstināšanos, noskaidroja aģentūra LETA, aptaujājot degvielas tirgotājus.
Atliktā akcīzes nodokļa maksāšanas režīmā no Latvijas izvesto naftas produktu apmērs četros mēnešos bija kopumā par 54 063 tonnām jeb 25,4% lielāks nekā 2023. gada četros mēnešos, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotie akcīzes preču aprites rādītāji.
Baltijas degvielas tirgū tuvākajā laikā lielas izmaiņas nav gaidāmas un degvielas patēriņš lēnām turpinās augt, intervijā aģentūrai LETA sacīja "Circle K" Baltijas viceprezidents Skirmants Mačuks.
Tuvākajā laikā nav pamata cerēt uz jūtamu degvielas cenu samazinājumu, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas izpilddirektore Ieva Ligere, komentējot degvielas cenu prognozes.
Pagājušajā darba nedēļā Rīgā un Viļņā degvielas cenas samazinājās, tikmēr Tallinās tās palielinājās, liecina aģentūras LETA apkopotie dati par degvielas cenu izmaiņām Baltijas valstu galvaspilsētās.
Latvijā dīzeļdegvielas vidējā cena pagājušajā nedēļā samazinājās par 1,8%, savukārt 95. markas benzīna vidējā cena saruka par 1,1%, liecina Eiropas Komisijas (EK) apkopotie dati.
Patlaban obligātās biokomponentes prasības ietekme uz benzīna cenu nav vērojama, intervijā aģentūrai LETA sacīja degvielas tirgotāja "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis.
Jau no 1.janvāra ir spēkā prasība pievienot benzīnam bioetanolu, bet no 1.aprīļa biokomponente 7% apjomā būs obligāti jāpievieno dīzeļdegvielai. Taču grūti prognozēt, kāda tam būs ietekme uz dīzeļdegvielas cenu, sacīja "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis intervijā ziņu aģentūrai LETA.
Biodegvielas obligātais piejaukums dīzeļdegvielas cenu patlaban varētu palielināt aptuveni par 3,5 centiem litrā, aģentūrai LETA pauda Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) pārstāvji, komentējot obligātās biodegvielas piejaukuma prasības atgriešanos no šā gada 1.janvāra, kas iepriekš aptuveni pusotru gadu nebija obligāta.
“Zaļais kurss” sāk izskatīties arvien absurdāks – tā domā daudzi. Nē, tas ir vienkārši lielisks: dzīvosim pavisam zaļā pasaulē! – gavilē citi. Kurš dzīvos “zaļi”, tas vēl nav īsti skaidrs, bet tie noteikti nebūs auto īpašnieki: no 2024. gada degvielai Latvijā tiks pievienota biodegviela, un tas paaugstinās arī benzīna un dīzeļdegvielas cenu. Drīz būs jauns “zaļā” prieka vilnis: degvielas cenu paaugstinās arī CO2 emisiju kvotu iegāde.
Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās degvielas cenām bija atšķirīgas tendences, tostarp Rīgā degvielas cenas samazinājās, Tallinā - palielinājās, bet Viļņā degvielas cenām bija dažādas tendences, liecina aģentūras LETA apkopotie dati.
Patlaban ir paredzēts, ka no 2024.gada aprīļa prasība par obligāto biokomponenti atgriezīsies, kas, pēc energoresursu tirgotāja AS "Virši-A" aprēķiniem, varētu palielināt degvielas cenu par trīs līdz sešiem centiem litrā, intervijā aģentūrai LETA sacīja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība.
Pagājušajā darba nedēļā Baltijas valstu galvaspilsētās degvielas cenām bija atšķirīgas tendences - Rīgā cenas nemainījās, Tallinā samazinājās, bet Viļņā degvielas cenas palielinājās, liecina aģentūras LETA apkopotie dati par degvielas cenu izmaiņām Baltijas valstu galvaspilsētās.