Kamēr Latvijas nodokļu maksātāji par “airBaltic” biznesa neveiksmēm tikai maksā un maksā, iemeslus nacionālās aviokompānijas ilgstošajām problēmām ar dzinējiem mēs varam uzzināt nevis no atbildīgajām amatpersonām, bet no kāda ārzemju videoblogera.
Pašreizējās norises ar “airBaltic” mantu tik ļoti atgādina vēsturi – “Latvenergo” trīs miljonu nozagšanu vai shēmas ar “Latvijas kuģniecību”. Cerams, ka šie laiki ir jaunie laiki un tādas neglītības vairs nav iespējamas. Negribas ticēt, ka atkal kaut kādas lielas summas pazudīs vai izrādīsies, ka nacionālā aviokompānija ir tukša un tai vispār nav nekādas mantas, ja neskaita milzīgus parādus. Par to uztraucas “nra.lv”, un ne par ko vairāk.
Pēdējā mēneša notikumu epicentrā ir "airBaltic". Jau pašā gada sākumā uzņēmums paziņoja par vairākiem tūkstošiem atceltu reisu, uz kuriem jau bija sākusies biļešu pārdošana.
"Esam gandarīti, ka pēc piecu gadu mēģinājumiem beidzot ir izcelta "airBaltic" darbinieku sāpe, kuru uzņēmuma valde un padome negrib dzirdēt. Piecu gadu laikā izmēģinājām visu – gan sociālo dialogu ar Darba inspekcijas piedalīšanos, gan kolektīvos strīdus virzījām uz tiesu, bet tiesu prakse mums Latvijā ir tāda, ka arodbiedrības neko nevar izdarīt. Tālāk laikam jāstrādā ar Tieslietu ministriju, kāpēc tas ir tā. Streiks nav pašmērķis, mērķis ir izteikt sāpi," sarunā ar "Neatkarīgo" atzina Latvijas Aviācijas arodbiedrības valdes priekšsēdētāja Dace Kavasa.
Nepaiet ne diena, kad neatklātos kādas nebūšanas saistībā ar nacionālo aviokompāniju "airBaltic". TV3 raidījums "900 sekundes" vēsta par darbinieku neapmierinātību un uzsāktajiem tiesu procesiem pret darba devēju.
“AirlineRatings” ir publicējusi savu drošāko aviokompāniju reitingu, ar ko lidot 2025. gadā - pēdējo nedēļu ziņās arvien biežāk tiek ziņots par aviācijas incidentiem, pieaugot bažām par lidojumu drošību.
Situācija ar aviokompāniju “airBaltic” ir tiktāl sakāpinājusies, ka, pirms sākt par šo tēmu kaut ko rakstīt vai teikt, vispirms jāpasaka, kurā pusē tu esi, jo viss notiekošais ap šo kompāniju sāk atgādināt ierasto politisko sportu, kur aktīvisti sadalījušies nometnēs un sacenšas: kura tribīnes puse skaļāk un pārliecinošāk bļaus.
“airBaltic” valdi uzraugošā padome 2023. gadā saņēma 65 tūkstošus, kamēr valdes locekļu kopējā alga ir gandrīz 1,5 miljoni eiro, bet 12 lepno auto “Audi e-tron” līzings gadā izmaksā 198 000 eiro. Tātad mūsu nacionālajam lepnumam “airBaltic” padome, valde un viņu braucamie gadā izmaksā 1,76 miljonus eiro.
Vienošanās par Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" padomes nomaiņu no 11.februāra neietekmēs tālākās darbības stratēģiskā investora piesaistē, aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" akcionāru pilnsapulcē otrdien akcionārs pieņēma zināšanai pirmdienas vakarā, 20.janvārī, panākto vienošanos par pilnvarojuma līguma izbeigšanu ar "airBaltic" padomes priekšsēdētāju Klāvu Vasku un padomes locekļiem Kasparu Ozoliņu un Andri Liepiņu, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.
Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" padomei esošajā situācijā ir nepieciešamas citas kompetences, aģentūrai LETA sacīja Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretārs Andulis Židkovs, komentējot pirmdienas, 20.janvāra, vakarā izplatīto paziņojumu par SM un "airBaltic" vienošanos par līdzšinējās padomes pienākumu izbeigšanu no 11.februāra.
Pēdējā nedēļa ir pagājusi melnā kaķa un filmas "Straume" zīmē. Milzīga ir sabiedrības sajūsma par Ginta Zilbaloža veidotās filmas panākumiem, tāpēc katrs savu prieku izsaka citādi, bet no sirds.
Satiksmes ministrija (SM) un aviokompānijas "airBaltic" padome ir vienojušās par esošās padomes pienākumu izbeigšanu ar 11.februāri, teikts SM pirmdienas vakarā izplatītajā paziņojumā.
Neatkarīgās raksts par to, ka visa "airBaltic" manta klusi ieķīlāta nepazīstamā Lielbritānijas kompānijā, izraisījis satraukumu ne tikai airBaltic, bet arī sabiedrībā.
“airBaltic” manta jau ir ieķīlāta Lielbritānijā reģistrētai trasta pakalpojumu kompānijai U.S. BANK TRUSTEES LIMITED, liecina Uzņēmumu reģistra Komercķīlu reģistra dati. Tas nozīmē, ka 97,97% uzņēmuma īpašniecei valstij patiesībā pieder tukša čaula ar dažādām parādsaistībām. Izskatās, ka mūsu nacionālais lepnums anglosakšu likumdošanas aizsegā jau ir klusu nonācis cita īpašnieka rokās.
Atbildīgās amatpersonas sagaida, ka pāris nedēļās darījums ar “airBaltic” stratēģisko investoru būs pabeigts, un nacionālā lidsabiedrība varēs fokusēties uz iziešanu biržā. Pagaidām noklusēts gan paliek tas, vai valstij vēlreiz nāksies atvērt maku, lai kopā ar privātajiem investoriem nodrošinātu “airBaltic” nepieciešamos līdzekļus, vēsta LTV raidījums “de facto”.
No “airBaltic” reklāmas kampaņas, kura skubina masveidā pirkt lētās aviobiļetes, noprotams, ka pēkšņi noticis necerēts brīnums – visi beigtie "Pratt & Whitney" dzinēji saremontējušies un pieskrūvējušies atpakaļ pie līzingā iegādāto lidaparātu korpusu spārniem – tagad nu gan var droši biļetes pirkt, jo tās vairs netiks atsauktas un plānotie reisi netiks atcelti.
Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic"pagājušajā gadā pārvadājusi kopumā 5,2 miljonus pasažieru, kas ir par 13% vairāk nekā gadu iepriekš, aģentūru LETA informēja aviokompānijā.