Jāiedrošina premjers!

Ceturtdien, 28.februārī, izšķirsies, vai ministru prezidents Valdis Dombrovskis ir spējīgs nodrošināt (kontrolēt, vadīt) valdošās koalīcijas līguma turpmāku spēkā esamību un šīs koalīcijas turpmāku sekmīgu darbību.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis acīmredzami šaubās, vai ceturtdien likt uz balsošanu Anrija Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amata.

Nacionālā apvienība (NA) jau ilgāku laiku ir izteikusi neapmierinātību ar tai esošo ministru portfeļu skaitu, kā arī paši ar savu ministru darba kvalitāti, tādējādi vienlaikus vēlēdamies vērtēt citu koalīcijas partiju virzīto ministru darbu.

27.februāra NA paziņojums attiecībā uz nākamo satiksmes ministra kandidātu, kuram atbalstu pauduši pārējie koalīcijas partneri, izpaudās kā izmisuma kliedziens, kas liecina par augošajām pretrunām Nacionālajā apvoenībā, kur tēvzemiešu spārns ir ņēmis virsroku pār apvienības Visu Latvijai! paustajām idejām, jo kāre pēc saimnieciskajiem amatiem, šķiet, ir augstāka par politisko godaprātu un pašu parakstīto Koalīcijas līgumu.

Skaidrs ir tas, ka Nacionālajai apvienībai mērķtiecīgi strādājot valdības gāšana virzienā, tiks atvērts „politiskais tirgus” pirms pašvaldību vēlēšanām. Kas šobrīd būtu nepieciešams? Iedrošināt premjeru tomēr virzīt Anrija Matīsa kandidatūru uz apstiprināšanu Saeimā, jo saprāts, domāju, uzvarēs.

Viedokļi

Premjerministre Evika Siliņa atzinusi, ka viņa ar saviem ministriem un Baltijas valstu premjeriem apspriedusi RB būves izbeigšanu un visi secinājuši, ka tāds lēmums dārgi maksāšot Praktiski lēmējiem bija jāizšķiras starp dārgu un nesamaksājami dārgu lēmumu nākotnē. Latvijai dārgais- nozīmētu ES atmaksāt nedaudz vairāk par vienu miljardu EUR vai nākotnē maksāt aptuveni 5 miljardus, lai būvi pabeigtu. Pie pēdējiem vēl būtu jāpieskaita sākotnējais miljards, ja būvi nepabeidz laikā, t.i. 2030. gadā. Eksperti gan saka, ka Latvijai nekādi neesot iespējams iekļauties grafikā un tuvākais varētu būt 2035. gads.