VAKARA ZIŅAS. Par lielu naudu daudz prieka! Elektriskais skrituļdēlis

© Publicitātes foto

Vai tas nav nedaudz dīvaini, ka cilvēks cenšas izgudrot arvien jaunas un jaunas ierīces, lai nebūtu jālieto fiziskais spēks pārvietojoties, bet tajā pašā laikā ik brīvu brītiņu saģērbjas kā olimpiskais čempions vieglatlētikā un dodas skriet gar sasmakušu pilsētas ielas malu? Savulaik viss bija vienkāršāk. Piecēlies, nomazgājies, saģērbies, paēdi brokastis un tad ar portfeli padusē aidā no Pārdaugavas uz darbu pilsētas centrā. Ja modinātājpulkstenis nozvanīja par klusu, tad ceļš uz darbu pārvērtās no pastaigas soļa vieglā riksī vai pat kārtīgā galopā. Varbūt ceļš aizņēma padsmit minūtes vairāk, taču par sportisko formu un lieko svaru sūdzēties nenācās. Nu darbā nonāc ātrāk, bet tērē stundas kaloriju slepkavībai.

Elektriskie velosipēdi un skūteri jau kļuvuši par satiksmes neatņemamu sastāvdaļu. Nedaudz komiski, protams, ir vērot labi paēdušu kungu dārgā uzvalkā uz kādreiz pirmklasnieku tik iecienītās rotaļlietas. Kā īsti valodnieki šo ierīci nodēvējuši, pat bail minēt, taču vēl nesen tika ierosināts to saukt par «kašākāji».

Šoreiz par skrituļdēli jeb angliskajā manierē par skeitbordu. Klasiskā izpildījumā tas bija dēlis ar četriem maziem ritenīšiem. Erotiski šūpojot gurnus no vienas uz otru pusi, ar šādu pārvietošanās līdzekli varēja diezgan labi ieskrieties un sāpīgi nokrist. Mūsdienās skrituļdēlis vadāms ar speciālu pielikumu mobilajā telefonā!

«Oneweel XR» savu nosaukumu, visticamāk, ieguvis tāpēc, ka tam ir tikai viens ritenis. Prāva izmēra ritenis, kuram griezties liek elektriskās strāvas padeve no akumulatora. Tie, kas ar šādu aparātu izmēģinājuši tikt no punkta A līdz punktam B, apgalvo, ka tas esot gana stabils un baiļu sviedriem līt neliekot. Varam vien pieļaut domu, ka šie karstgalvji «Oneweel XR» lietojuši pašā saudzīgākajā režīmā.

Jāsāk jau ar to, ka dēlis ar vienu riteni pa vidu spēj ieskrieties līdz trīsdesmit kilometriem stundā. Patiešām lielam ātrumam vārda vistiešākajā nozīmē, ja runājam par stāvēšanu uz ļodzīga dēļa.

Dīvainajam pārvietošanās līdzeklim ir vairāki režīmi. Viens no tiem - ekstrēmais, kuru izvēloties mobilā telefona pielikums vismaz trīs reizes ietiepīgi pārprasa, vai esat pilnīgi pārliecināts, ka to vēlaties.

Parastajā režīmā ātrums tiek kontrolēts ne ar jūsu piedalīšanos, bet elektroniski. Kad viedās ierīces programma uzskata, ka skrejritenis traucas pārlieku ātri, elektriskais motors to cenšas piebremzēt, atgūstot daudzmaz drošu ātrumu. Šis režīms nenoliedzami būtu optimālais, ja pārvietoties gribas pa gājēju celiņiem vai ietvēm.

Kā jau jebkurai medaļai, arī šai ir divas puses. Viena no tām teju vai sajūsmā kliedz par lielisko veiktspēju. Akumulators uzlādējoties ļoti ātri, un ar vienu uzlādi var veikt līdz pat divdesmit pieciem kilometriem. Atšķirībā no elektroautomobiļa šo te ļaunākajā gadījumā var iecelt tramvajā un ar kaunu, bet tikt mājās.

Medaļas tumšā puse klusi čukst, ka «Oneweel XR» cena ir nedaudz virs pusotra tūkstoša eiro. Tātad tas maksā teju vai tik, cik vidēji statistisks Latvijā izmatojamais automobilis.

Vakara Ziņas

Ieraugot šādu nosaukumu, ir tikai divas versijas – Mendeļejeva tabulā ir ierakstīts jauns ķīmiskais elements vai radusies grupa, kas spēlē metālmūziku. Kurš ir pareizais variants? Otrais. “Murgu purvs” ir otrais šīs apvienības EP jeb minialbums, kas seko 2021. gada aprīlī izdotajam debijas darbam “Purva metāls”.

Svarīgākais