Nez kāpēc šķita, ka slavenā norvēģu simfoniskā blekmetāla grupa “Dimmu Borgir” studijas albumus laiž klajā diezgan bieži, taču, paveroties tās oficiālajā diskogrāfijā, izrādījās, ka tie ir absolūti maldi – pēdējais šīs apvienības albums “Abrahadabra” ticis izdots pirms septiņiem gadiem. Šogad gan plānota jauna albuma izdošana, bet līdz tam šīs grupas daudzgalvainā fanu armija var priecāties par “Forces Of The Northern Night” - dubultnieku, kurā ierakstīti divi šovi kopā ar Norvēģijas Radio orķestri un kori festivālā “Wacken” un koncertā Oslo.
Labākā latvju džezfanka apvienība “Very Cool People” acīmredzot nav riskējusi gaidīt, vai par savu jaunāko garadarbu saņems Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvu “Zelta mikrofons” vai arī cita veida atzinību, tāpēc uzreiz nolēmusi ierakstīties latvju mūzikas vēsturē ar pašu garāko diska nosaukumu – tā pilnā versija ir “Heya Some Kind Of Fish! We Don’t Know The Name Of This Fish In English, But In Latvian It Is Vimbas”.
Lai gan par Rīgas pankroka grupas “Morālā Ateja” pirmsākumiem var uzskatīt 2004. gadu, tās darbības laiks ir krietni minimālāks: pamuzicējuši četrus gadus “atejnieki” (vai “atejisti”?) pašķīrās, lai atkal sanāktu kopā pirms nepilniem diviem gadiem.
Amerikāņu grupa “Future Islands” mūsu reģionā īpaši aktuāla kļūs gada nogalē, kad 26. oktobrī koncertēs “Compensa” koncertzālē Viļņā, bet dienu vēlāk - Tallinas “Rock Cafe”, taču tas nenozīmē, ka tā nav aktuāla arī tagad. Kaut vai sava piektā izdotā studijas albuma dēļ, kurš Amerikā gandrīz aizsniedzās līdz Top 50.
Tikai šodien, tikai par īpaši zemām cenām – šādi vai līdzīgi saukļi bieži vien redzami lielveikalu skatlogos, turklāt šis “šodien” parasti tur rēgojas vairākas dienas pēc kārtas un atgriežas ar apskaužamu regularitāti. Taču sabiliešu grupas “Pienvedēja Piedzīvojumi” sakarā nudien var teikt, ka “tikai šo piektdien, 12. maijā, Liepājas klubā “Fountaine Palace” varēs pilnībā noklausīties viņu pirmo programmu “Cilvēks ar trepēm” – otras šādas iespējas nebūs.”
Pašmāju rokmūzikas apvienības “Art Of Keeping Secret” otrajā studijas albumā apkopotas trīspadsmit kompozīcijas, kuras “AOKS” sākuši krāt neilgi pēc sava debijas albuma “Eleven Steps To The Sense” izdošanas.
Pārsteidzoši labas atsauksmes mūzikas pārzinātāju aprindās guvis aprīļa beigās izdotais pašmāju grupas “Pacific K” mazais albums jeb EP ar četrām dziesmām – šīs atsauksmes jau vien ir iemesls, lai “paziņkārotos”, kas tad šim lācītim vēderā.
Šo ceturtdien, 27. aprīlī, Rīgas klubā “Nabaklab” notiks igauņu grupas “Sibyl Vane” otrā albuma prezentācijas koncerts, pēc kura tā dosies turnejā pa Baltijas valstīm, kas turpināsies ar koncertiem Lietuvā un Igaunijā, bet maijā un jūnijā grupa atgriezīsies Latvijā ar koncertiem Daugavpilī, Jelgavā un Liepājā.
Pirms daudziem gadiem, ja klajā nāca grupas “Labvēlīgais tips” albums, kalendārā varēja pat neskatīties – skaidrs, ka ir 1. aprīlis. Taču pamazām “labvēlīgajiem” zuda tradīcija izdot jaunus ripuļus Joku dienā, bet pēc tam zuda tradīcija izdot albumus vispār.
Šoreiz 1. aprīlis “labvēlīgajiem tipiem” bija gluži vai trieciendatums – klajā nāca ne tikai šīs formācijas albums “Kaste”, bet arī grupas dalībnieka Normunda Jakušonoka un “Tipa orķestra” pirmais (!) disks.
Repera un mūzikas producenta Fakta, kurš laicīgajā dzīvē saucas Jānis Šmēdiņš, debijas albums tapis pāris gadu laikā. Ražīgi tapis - pavisam šajā ripulī iekļauta 21 (!) kompozīcija.
Savdabīgās mūziķes Sniedzes Prauliņas vēl savdabīgākais albums “Inkrustācijas” ir veltīts kosmosa tēmai, ko paspilgtina diskam pievienotais buklets, kurā šoreiz ir nevis dziesmu vārdi vai fotogrāfijas, bet gan pašas mūziķes sarakstītais īsstāstu krājums “Kosmiskie priekšraksti”. Albumā iekļauts ducis kompozīciju, tostarp ansambļa “Manta” dziesmas “Nāve jūras malā” kaverversija.
Šo sestdien, 22. aprīlī, mazliet raganīgā pavasara noskaņā, Rīgā, “Nabaklab” , pirmo reizi Latvijā viesosies austriešu “goatwave & dark ambient” apvienība “The Devil & The Universe”.
Akurāt pirms Lieldienām klausītājus ar savu jaunāko veikumu iepazīstināja ansamblis “Manta”. Šis ir viņu otrais albums – “deviņas dziesmas tumšās noskaņās, krāsainos aranžējumos.” Priekšstata gūšanai Edgara Šubrovska brigāde atgādina par iepriekš jau publicētajām dziesmām “Eva Eva” un/vai “Zīme” – pārējais albumā iekļautais skaņu materiāls esot līdzīgs.
Kubiešu izcelsmes amerikāņu reperis Pitbuls, īstajā vārdā Armando Kristians Peress, pirmoreiz plašākai auditorijai atrādījās jau 2002. gadā, kad piedalījās Lil’ John albuma “Kings OfCrunk” ierakstā. Solokarjeru viņš iesāka pēc pāris gadiem ar debijas disku “Money Is A Major Issue” jeb “M.I.A.M.I.”.
Horvātijas čellistu duets “2Cellos” jeb Luka Šuličs un Stepans Hausers kopā muzicē jau no 2011. gada. Pirmoreiz Latvijā viņi sabija 2011. gadā, iesildot paša Eltona Džona koncertu, bet 2014. gada decembrī te atgriezās jau galvenajās lomās, uzstājoties “Arēnā Rīga”. 29 – 30 gadus jaunie mūziķi iemantojuši atpazīstamību visā pasaulē, apvienojot savā spēlē dažādus mūzikas žanrus un piedāvājot saviem klausītājiem mūziku sākot no Antonio Vivaldi līdz pat “AC/DC”.
Kaliforniešu piecinieks “Suicide Silence” līdz šim spēlēja “deathcore”, bet ar savu piekto studijas albumu grupa aizspērusies alternatīvā metāla virzienā. Grupa izveidota 2002. gadā, no tā sākotnējā sastāva ierindā gan joprojām ir tikai ritma ģitārists Kriss Garca. Iespējams, būtu arī vokālists Mičs Lakers, taču viņš 2012. gadā mira, avarējot ar motociklu…
Savulaik “technicaldeathmetal” pionieru rindās bija tāda amerikāņu grupa “Cynic”, kas sākotnēji spēlēja tehnisku un smagu mūziku, 90. gadu vidū pajuka, bet 2006. gadā atjaunojās, lai sāktu spēlēt visai neinteresantu progresīvo “metālu”.
Ja tiktu rīkots konkurss par 2017. gada pašu visdīvaināk sarīkoto koncertu Rīgā, tad viens no galvenajiem pretendentiem uz šo titulu būtu vācu grupas “Tokio Hotel” šovs, kas plānots pirmdien, 10. aprīlī, koncertzālē “Palladium”: nekādas informācijas masu saziņas līdzekļiem (vismaz ne latviskajiem), arī reklāmas nav manītas, koncertzāles mājas lapā pāris nožēlojamas rindeles utt.
Uz gatera strādnieka vienas rokas pirkstiem var saskaitīt tās grupas, kuru albumi tiek gaidīti ar tādu pat nepacietību kā angļu elektroniskās mūzikas blices “Depeche Mode” jaunākie garadarbi.