Vitamīni pavasarī

7.mai
Pavārgrāmatu autore Signe Meirāne atklājusi recepti viegli pagatavojamiem salātiem, kuri ir bagātīgi ar pavasarī nepieciešamajiem vitamīniem.
 
4.mai
«Rīta rosme, uzturēšanās svaigā gaisā, fiziskas aktivitātes, veselīgs miegs un svaigu produktu iekļaušana uzturā – tā ir mana labsajūtas recepte. Un, tā kā visa pirmsākums ir cilvēka iekšējais saturs, ikdienā man nepieciešama arī kvalitatīva garīgā pārtika – grāmatas,» saka aktrise, dziedātāja, pasākumu vadītāja un fitnesa trenere Vita Baļčunaite.
 
3.mai
Pavārgrāmatu autore Signe Meirāne dalījusies ar sacepuma recepti, kura ir ļoti piemērota rudens sezonai.
 
30.apr
Signe Meirāne dalījusies ar recepti, kas palīdzēs pavasarī uzmundrināt ķermeni.
 
26.apr
Veselības portāls "healthline" atklājis, kādas minerālvielas un vitamīni var noderēt tavam organismam tieši tagad, stiprinot veselību un uzņemot ziemas laikā zaudētās vielas.
 
18.apr
Arvien biežāk dzirdam vārdu «detokss», lasām par to skaistumkopšanas blogos, žurnālos un sociālajos tīklos. Pat tādas zvaigznes kā Miranda Kerra, Megana Foksa, Dženifera Anistone un Ofra Vinfrija iesaka detoksikācijas programmas. Tomēr ne visi zina, kā pareizi attīrīt ķermeni, lai nekaitētu ne veselībai, ne izskatam. Bieži vien pēc detoksikācijas zaudētie kilogrami ar laiku atgriežas.
 
18.apr
Sākoties gada siltajam periodam, aizvien vairāk laika pavadīsim pastaigājoties, braucot ar riteni, dodoties piknikā un baudot citas aktivitātes. Tāpēc ir svarīgi nodrošināties, lai mājas aptieciņa tiktu papildināta ar sezonai nepieciešamajiem medikamentiem, aprūpes līdzekļiem un citām svarīgām un sezonai aktuālām lietām. Vairāk par to, kam tieši pavasarī un vasarā obligāti jābūt mājas aptieciņā, stāsta sertificētā farmaceite Mārīte Šukele.
 
15.apr
Šķiet, ka mūsdienās pilnvērtīgs uzturs nevar iztikt bez populārā avokado un čia sēklām. Uztura speciāliste Aleksandra Svarovski (Александра Сваровски) nosaukusi populārus produktus, kuriem ir lētākas alternatīvas.
 
12.apr
Farmaceite Laila Zālīte skaidro, kāda ir šo tēju iedarbība un kā tās pareizi lietot.
 
11.apr
Pastiprinātu nogurumu pēc ziemas perioda izjūt ne viens vien – iekšējie vitamīnu resursi iztērēti, saules trūkst, ikdienas steigā nav laika padomāt par savu labsajūtu. Mēdz teikt, ka šādu pavasara nogurumu izraisa novājināta imunitāte. Veselam cilvēkam, kurš ievēro veselīgu dzīvesveidu, gan vajadzētu justies labi jebkurā gadalaikā, taču nav noslēpums, ka pirms Jaunā gada daudzi laižas “ziemas miegā” – sportiskās aktivitātes paliek novārtā, un vēsā laikā cepti kartupelīši raisa vairāk omulības nekā svaigi dārzeņi. Tāpēc pavasarī jāpieliek mazliet vairāk pūļu labsajūtas atjaunošanai. Labā ziņa – tas ir vienkārši izdarāms un neprasa lielus ieguldījumus, atklāj uztura speciāliste Lizete Puga.
 
9.apr
Šobrīd kā jebkad mēs meklējam veidus, kā stiprināt savu veselību pret vīrusiem, lai tie mūs "neieliktu" karantīnā un organisms spētu tiem veiksmīgi tikt galā. Daudz dzirdēts, ka tieši rūdīšanās un spēja uzturēties vēsākos ūdeņos stiprina mūsu veselību un cilvēki, kas nodarbojas ar peldēšanos ne tikai karstā vasarā, bet arī agrā pavasarī, vēlā rudenī un pat ziemā, nezina, kas ir tādas saaukstēšanās vai gripa.
 
8.apr
Aprīlī rūpīgi jāuzrauga tas, ko ēdam, jo ķermenim nepieciešams uzturvielu atbalsts. Tāpēc pēc aukstā perioda ēdienkartē jāiekļauj ļoti veselīgi produkti, raksta "News You".
 
6.apr
Man pavasaris ir ne tikai ilgi gaidītais saulītes siltums, garākas dienas un putnu kāši, kas atgriežas no siltajām zemēm, bet arī sulu laiks. Aprīlis - sulu mēnesis - ir klāt!
 
27.mar
Covid-19 ierobežojumu laikā iedzīvotājiem ievērojami palielinājies stresa līmenis, kā rezultātā arī ikgadējā pavasara noguruma izpausmes lielai daļai cilvēku ir vēl izteiktākas. Nespēks, miega traucējumi, konstanta noguruma sajūta – tie ir tikai daži no visbiežāk sastopamajiem simptomiem. Savukārt, ja novērojami arī muskuļu krampji un tirpoņa, iespējams, ka cilvēka organismā ir magnija deficīts. Magnijs ir viena no organismam svarīgākajām vielām – tas rūpējas par sirds, nervu, nieru un muskuļu veselību, piemēram, stiprina kaulus un regulē vielmaiņu. Kādos gadījumos magniju nepieciešams uzņemt papildus, kā arī, kāpēc tas jo īpaši nepieciešams pēc garās ziemas, skaidro farmaceite Zane Melberga.
 
23.mar
Magnijs ir ceturtais izplatītākais minerāls cilvēka ķermenī un tas pilda vairākas svarīgas lomas organismā un smadzeņu darbībā. Taču pat ēdot veselīgu un daudzveidīgu uzturu, to iespējams neuzņemt pietiekami. Veselībai veltītā lapa "Healthline" atklājusi, ko magnijs dod tavam organismam.
 
9.feb
Ikviens zina, cik svarīgi ir uzņemt vitamīnus un minerālvielas, jo tie pilda dažādas būtiskas organisma funkcijas. Taču, kā zināt, ka organisms nesaņem sev vajadzīgo pietiekamā daudzumā? Farmaceite Anna Kivleniece skaidro, kuri vitamīni un minerālvielas ir svarīgas ikvienam, kas var liecināt par to trūkumu un kādi produkti ikdienas ēdienkartē jāiekļauj, lai tos uzņemtu pietiekami.
 
14.mar 2020
Vai mēdz savu zāļu plauktiņu piekraut ar dažādiem vitamīniem? Izrādās, ka bieži tie būtībā ir pilnīgi bezvērtīgi un viegli aizstājami ar dabīgiem produktiem, kuri mūsu organismam būs daudz noderīgāki.
 
1.mar 2020
C vitamīnam dažādos avotos tiek piedēvētas teju vai brīnumspējas cīņā ar vīrusiem un dažādām saslimšanām, tāpēc uzturzinātnes speciāliste Dzintra Kokta kopā ar nacionālo pārtikas mazumtirdzniecības tīklu ELVI apkopojusi galvenos faktus par C vitamīnu un padomus, kā šo būtisko vielu veiksmīgāk uzņemt ar savu ikdienas uzturu, lai imunitātes stiprināšanu var apvienot ar garšīgu ēdienu un nevajadzētu lietot farmācijas preparātus.
 
28.feb 2020
Pavasaris straujiem soļiem tuvojas un tas ir īstais laiks, lai uz palodzēm diedzētu sēklas dārzam vai ērtākai garšaugu ieguvei saviem kulinārajiem veikumiem un arīdzan veselības uzlabošanai. Un diedzēt jau varam jebko. Ja vēl nezini ar ko sākt un, kā pieķerties vai vēlies izmēģināt ko jaunu- "Goodfull" ir apkopojis neparastus veidus, kā diedzēt sēklas, kas ir draudzīgi videi un palīdzēs tev šo procesu padarīt ērtāku.
 
23.feb 2020
Zivis un jūras veltes ir bagātīgs olbaltumvielu avots un satur visas astoņas neaizvietojamās aminoskābes, kas vajadzīgas normālai organisma darbībai. Tomēr bieži vien zivju un jūras velšu pagatavošana šķiet laikietilpīgs un sarežģīts process – trūkst ideju, nav laika un iedvesmas, tāpēc cilvēki no šiem produktiem izvairās. Rimi šefpavārs Normunds Baranovskis un veselīgas ēšanas eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina iedrošina uzturā lietot vairāk zivju un jūras produktu, jo arī to pagatavošana var būt gana vienkārša.