Uzreiz gan jāsaka, ka labāk ir koka stabiņ tur, kur var būt nepieciešams braukt ugunsdzēsējiem - lai tos var ātri nozāģēt. Turklāt neaizbarikādēsim servitūtu ceļus uz mājām - esmu saskāries arī ar šādiem gadījumiem, kad, labu gribot, vides aktīvisti pārrakuši vienīgo piebraucamo ceļu viensētai mežā...
Piekrītu, vērā ņemami ieteikumi. Dienesti, lūdzu sāciet rīkoties! Vai arī jāvāc paraksti?
Šo problēmu varētu sākt risināt ar informatīvo zīmju uzstādīšanu, jo realitātē daudzi braucēji nesaprot postījumu sekas un neredz tajā nopietnu proeblēmu.
Kvadraciklu, motociklu un citas motorizētās tehnikas cienītāju pulki arvien masveidīgāk sāk izvēlēties Priedaines mežus (Jūrmala) savām aktivitātēm. Palielinoties meža izbraukātāju skaitam krosa tehnikas trokšņi kļūst traucējoši iedzīvotājiem, atpūtniekiem, gan mežā mītošiem dzīvniekiem, (manītas stirnas, aļņi, lapsas), kā arī, ligzdotājputniem un citām putnu populācijām, apkārtējos purvājos. Tāpat braucamie spēkrati mežā atstāj riepu izfrēzētas stigas, ar zemsedzes, ķērpju, sūnu, ogulāju un krūmu noārdīšanas pēdām, kā arī ar atkailinātām koku saknēm, kas veicina to nīkuļošanu un iznīkšanu. Priedaines priežu parks tiek izvagots krustām šķērsām , kur izdangātie līdz smiltīm pakalni veido tramplīnu kaskādes un mežs vietām iegūst pirmās degradācijas pazīmes. Tāpat, noslodzes režīmā darbināmie tehniskie braucamlīdzekļi, sausos laika apstākļos, varbūt potenciāli paaugstinātas bīstamības ugunsgrēku izraisītaji.
. Šajā sakarā, vairākkārt, tika sniegti iesniegumi, lūgta palīdzība gan Jūrmalas pašvaldībai, gan A/S,,Rīgas meži”, gan pašvaldības policijai, izvērtēt veidojošos situāciju, risināt to, saukt pie atbildības meža un kāpu izbraukātājus. Diemžēl , ne pārrunas, ne policijas izsaukumi, ne iedzīvotāju aizrādījumi, kas vērsti pret vides degradējošām aktivitātēm, nerosina sapratni tehnisko braucamlīdzekļu īpašniekos, bet gan vairo tos vairumā un visatļautības garā.
Ir vēl viens radikāls risinājums - motociklu / kvadriciklu bez numura, ja viņš bēg no valsts amatpersonām, kuras likumīgi cenšas viņu apturēt, uzskatīt par potenciālu teroristu un dot ar likumu policijai tiesības atklāt pret šādu pārkāpēju letālu uguni, ciktāl netiek apdraudētas trešo personu dzīvības. Nu tas tā - pret tiem, kas ne tikai brauc, bet nelieto numurus un arī tīši bēg no policijas... Tā kā lai Saeima arī mazliet pastrādā pie likuma "Par policiju" u.c. likumiem.
Sveiki,
svarīgi jaunumi par Jūsu parakstīto iniciatīvu un tās virzību: Autors lūdz papildus parakstus pirms iesniegšanas Saeimā
Lasiet vairāk šeit: manabalss.lv/i/55#news
Arī par meža tēmu - šoreiz cīņa ir nevis pret kvadricikliem, bet pret harvesteriem, turklāt bez vardarbības!
Un ne tikai GNP, bet visur Latvijā mežus izbraukā motociklisti un kvadriciklisti, kuriem bieži nav numuru. Tā kā jāliek vien dažādas legālas barjeras uz takām un stigām, bet pēc iespējas likumīgi un tā, lai neciestu tie, kuri brauc pa ceļiem vai braukšanai atļautām stigām. Jāveido, piemēram, koka vai dzelzs stabiņus gājēju ceļos, kas neļauj izbraukt cauri kvadriciklam, bet uz stigām - redzamas un grūti apbraucamas barjeras. Tomēr kvadricikli un motocikli ir kā visurgājēji - grūti apturami pat ar barjerām, vienīgi redzamas barjeras liks viņiem samazināt ātrumu, mazinot postījumus vismaz lokāli un uzlabojot gājēju drošību uz stigām un takām.
Jādomā par kvadriciklu nomu atbildību - jāaizliedz iznomāt kvadriciklus un motociklus bez numuriem, jāpanāk lai visi nomas kvadricikli būtu GPS izsekojami 30 dienas - bet nomātājs reģistrētu klienta datus, vai arī atbildētu pats par klientu postījumiem - tad būtu postījumu mazāk, jo daudzos gadījumos cilvēki ārdās ar nomātiem verķiem.
Un jāceļ vēl degvielas cenas + jāmazina subsīdijas lauksaimniekiem par devielu, jo laukos zemnieku bērni (jaunieši) nereti jūtas varoņi, jo tēviem naudas par daudz...