Man arī ir interesanti-cik daudz ir jāizdzer,lai sarakstītu tādu murgu?
kādam goblinam jabūt .cik maz laba jaredz un kada goblimu midzenī jāaug lai sarakstītu ""BILLE"" ???
Nu,protams! Mūsu laimīgajā valstī un saulainajā bērnībā - viss ir skaisti un gaiši.Neviens bērns nav nelaimīgs, neviens nav bērnu namā pie dzīviem vecākiem un neviens nav nepaēdis! Un, fui, vai par slikto, kura tik niecīgi maz, vajag rakstīt, kad par mākoņiem un jūru var sarakstīt veselus sējumus! Vai tā?
Tāda satra " dzejolim " nav vieta mācību grāmatās tāpēc vien jau , ka tā "mākslinieciskā " vērtība ir stipri vien apšaubāma . To varētu publicēt kādā " lubu " lasāmvielā .
...bet vai visādi latviešu "" censoņi-varoņi - beigās miroņi "" ir cienīgi mācībgramatas aizpildīt
Ja tādu dzīves realitāti raksta mācību grāmatā-Vai tas skaitās labi ,pamācośi.Tad dzīves realitāte ir arī viendzimumu laulības sāks sacerēt dzejolļus pa to.Un brīnamies kāda paaudze izaugusi.
Par viendzimuma attiecībam ir gana daudz mākslas darbu. Kad uzņem tādus "šedevrus" ka "Ugunsgrēks", tad gan neviens nemeklē ne mākslinieciskās vērtības, ne saikni ar realitāti.
"Ugunsgrēks"tur neprasa bērnu viedokļus, brīva izvēve ,skatīties vai nē.
Mēs par dzīvi runājam, to izskaistinot iespieddarbos.Un tāpēc, kad parādās kas mūsdienīgs- ir pēc stila, ir pēc satura- jūs, mietpilsoņi, ar gulbīšiem pie sienas, to nespējat sagremot. bet lasiet jautājumu, ko skolēnam jāatbild, analizējot dzejoli! Var būt tad ko sapratīsiet!
pirms kāda laika bija viedoklis, ka latviešu klasiķu darbi ir garlaicīgi, bērniem tāli un nesaprotami, TAD LŪDZU - MŪSDIENĪGI, AKTUĀLI!!!
Jaunieši vairs nezina ne Raini, ne Blaumani, ne Plūdoni,nemaz nerunājot par Sudrabkalnu, Ķempi, Elskni.
Viss kārtībā, reformas izglītībā!!!
Protams dzīvē notiek arī tā , bet nu nav mākslas uzdevums attainot pilnīgi visu , kas notiek ! Šajā gadījumā pat neizskatās , ka dzejolis būtu pelnījis vietu mācību grāmatā. Nu nav tā augstā māksla ! Nu nav !
Kāpēc neviens necepas tad,kad redz,ka dzīvē tā notiek? Laikam jau negribas patiesību redzēt. Normāls dzejolis nevis lai apspriestu tā saturu, māksliniecisko vērtību, bet meklētu atskaņas.Gan jau grāmatā ir arī par laimīgām ģimenēm, gaišām debesīm un ziedošām pļavām.
Sievietes prot attieciibas sadirst ar savu attieksmi, viirietim nav jaapaciesh sievietes izgajieni... Vieniig te atkal tiek propagandeets, ka berns paliek pie maates. Es uzskatu berns jaanem apgaadiibaa tam no vecaakiem kuram ir materiaalaa stabilitaate, nevis jaspiezh kepaa alimenti bomzim, jo redz tas viss beerna interesees. Berna interesees ir dziivot pie taa no vecaakiem, kas nediedelees un nekaa savaadaak.
Jūsu viedoklis ir tāds, it kā bērns būtu koka klucis Konstantīns, kuru šodien var nolikt te, bet rīt tur. Svarīgi, lai bērns dzīvotu ar abiem vecākiem. Vai tur, kur viņu mīl (nevis tur, kur lielāks naudas maiss!) Par naudu mīlestību nepērk - ne sievietes, ne bērna.
Viss dzīvē vēl priekšā, kļūdas un neveiksmes, neviens no tām nav pasargāts, bet nevajadzētu sākt bērnam lauzīt galvu.....ja tētis aizietu projām no ģimenes, mums pietiek nervozu cilvēku visapkārt, bērni ir jāpasaudzē!
Jā? Vai tai situācijā, ko apraksta, bērns ir saudzēts.Bērns cieš, kamēr paliek vienaldzīgs pret visu. Un tad nu mēs brīnīsimies, no kurienes mums vienaldzīgie radušies?
labs un vērtīgs dzejolis, 7.klases skolēns ir pietiekoši liels, lai runātu arī par skumjām un sāpīgām lietām. Tāda veida literatūra māca empātiju.
Piekrītu, turklāt varbūt tieši, apspriežot šādu dzejoli, skolēns atvērsies un sāks runāt par savām paša problēmām un pārdzīvojumiem, kurus ikdienā bez speciāla iedrošinājuma varbut nekad necilātu, taču glabātu šīs destruktīvās emocijas sevī. Protams, vēja nolauztās priedes kāpās ir klasika, taču laiki tomēr nedaudz mainījušies, ir arī citas vērtības, pats cilvēks un viņa sajūtas.
āda veida literatūra māca empātiju.???????? KAM VAJADZĪGA EMPĀTIJA ???
kada jēga sajust vai iztēloties ka jūtas taraklāni citu gļukaino silvekui galvās ??? Man Ir gana ar saviem tarakaniem-- man to ir vairak ,manējie ir gudraki un terknāki -- Mani tarakāni priekš manis ir ABSOLŪTI --- ts Dievs mani vada tikai man paredzeta veidfā --jo eswmu unikāls ....
Un kad Bībeli lasu -- Jezus nikni uzrūca tiem kas ((EMPĀTIJU VĒLĒJĀS)) viņam piepisās lai izskaidro ko nozīmē viņa ""noslēpumaini""vārdi ko kādam māceklim teicis
"" KĀDA TEV DAĻA KO ES VIŅAM TEICU -- TU SEKO MAN
Ļoti pareizi!
NA KULTŪRAS MINISTRE MELNBĀRDE UZSVER ,KA TAS IR GANDRĪZ VAI ŠEDEVRS. UN UZSKATA ,KA K.SKALBES , B.MARTUŽEVAS DZEJOĻI IR TIKAI PUPU MIZAS.
Nav taisnība.Nevajag aprunāt un celt neslavu!
Mani vairak śausmina slìķis-lìķis.Bija viens,tad barmens ievèlàs dìķi un tagad 2.lìķi.
No kurienes jūs? Vilciens pabraucis garām?
Reáls dzejolis ká Veidenbaumam.Káds ir pateicis,ka karalis ir pliks.
Manuprāt, pat ļoti labs dzejolis. Un ļoti daudziem bērniem dzīves realitāte. Diemžēl.
Mācību līdzekļiem galīgi nepiemērots mēsls .....tagad var redzēt kur ir smadzenes tiem kas apstiprināja tādu mēslu ielīst mācību grămatā........idioti.......
Jūs esat no tiem, kas dzīvo pāri visam vai atkal lidināties ilūziju mākoņos.Kas notiek uz zemes- tas lai paliek plebejiem?
Man liekas, tas ir gluži smuks dzejolis, kurā tiešām notiek liriskā varoņa emociju attīstība.
...Turklāt šis dzejolis izmantots foršajām "Lāču tēta dziesmām". Vai tad 7 klasē lubenes un pasakas tikai jālasa? Jo ātrāk bērns sapratīs ka zemeslode negriežas tikai ap viņu, jo labāk....šajā vecumā sen laiks apjēgt un saprast ka dzīve nav nekāds rožu lauks....tad jau var būt "Billi" ar vaiga aizliegt bērniem līdz 16 skatīties pēc cienītās protestētājas ieskatiem? Tur taču arī reāli skaudri brīžiem atainota mazās Billes bērnība
Ļoti labs dzejolis, lai analizētu ne vien liriskā varoņa emocijas, bet arī to, kas tās rada. Literatūra ir dzīves spogulis. Lasot daiļdarbus, daudzas atziņas savai dzīvei varam gūt, ja vien analizējam tajos rakstīto. Turklāt gudrs skolotājs parādīs, ka rungai ir divi gali, lai bērns mācītos saprast, ka nav tikai viena patiesība...
Reāls un patiess dzejolis...Tik dikti jau skumīgs... 7.klase ir pietiekami lieli, lai paši padomātu par dzīvi.
Uz tualetes papira tadu dzejoli tikai. Lai neviens neredz.