Iepriekšējos gados Līgo un Jāņu dienā rīdziniekiem un Rīgas viesiem galvaspilsētā sabiedriskais transports bija pieejams bez maksas, šogad epidemioloģiskās drošības apsvērumu dēļ ierastā prakse mainīta – brauciens maksās 1,15 eiro, izņēmums ir pasažieri, kuriem arī brīvdienās ir piemēroti braukšanas maksas atvieglojumi, tostarp arī 100% atlaide, bet, piemēram, ar Rīdzinieka karti brauciens svētku dienās izmaksās 60 centus. Tāpat nedrīkst aizmirst par nepieciešamību brauciena laikā lietot elpceļu aizsegus, atgādina Rīgas dome.
Rīgas domes pagaidu administrācija arī nolēmusi, ka sākot ar pirmdienu, 15. jūniju, pilnībā tiek atjaunoti braukšanas maksas atvieglojumi pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā visām pasažieru kategorijām, tostarp pensionāriem, skolēniem u.c. tādā pašā veidā un apjomā, kā tas ir bijis līdz ārkārtējai situācijai valstī. Sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumi atjaunosies automātiski, taču, ja nepieciešams veikt kādas darbības ar statusu u.c., ir jādodas uz kādu no “Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas centriem. Arī Rīdzinieka kartes īpašniekiem jau kopš jūnija sākuma atkal ir iespēja iegādāties stundas biļeti gan darba dienām (1,15 eiro), gan brīvdienām (0,60 eiro), kas paredz, ka stundas laikā var pārsēsties neierobežotu reižu skaitu (katru reizi iekāpjot jaunā transporta līdzeklī, biļete ir jāreģistrē). Stundas biļetes pieejamas arī strādājošiem pensionāriem un studentiem. Atgādinājumam - izmaiņas pašvaldības saistošajos noteikumos, kas uz laiku atcēla lielāko daļu no atlaidēm pilsētas sabiedriskajā transportā, administrācija veica 27. martā.
„Izņēmums būs šā gada 23. un 24. jūnijs, kad Rīgas sabiedriskais transports nebūs pieejams bez maksas visiem pasažieriem, kā tas bijis iepriekšējos gados. Tomēr šajos datumos būs izmantojami iepriekš minētie atvieglojumi pasažieru kategorijām, kurām tādi pienākas brīvdienās. Šāds lēmums pieņemts epidemioloģiskās drošības apsvērumu dēļ,” skaidro Rīgas domē.
Pašvaldība atgādina - lai arī atlaides atjaunotas, jāatceras, ka tieši sabiedriskais transports ir vieta, kur ir viens no lielākajiem inficēšanās riskiem, tādēļ rūpīgi jāizvērtē tā izmantošanas nepieciešamība.
Tostarp paliek spēkā prasība par obligātu sejas aizsegu lietošanu. Arī citi sabiedriskajā transportā ieviestie piesardzības pasākumi nav atcelti, piemēram, biļetes pie vadītāja joprojām nevar iegādāties un iekāpšana vai izkāpšana autobusos un trolejbusos notiks pa vidējām vai aizmugures durvīm. Tiesa, transportā ir samazināta norobežotā vadītāja zona, un turpmāk tā būs no vadītāja kabīnes līdz pirmajai sēdvietai, tādējādi transportlīdzekļa salonos būs vairāk vietas pasažieru stāvēšanai vai sēdēšanai. Savukārt izvietotie marķējumi distances ievērošanai uz sēdvietām ir noņemti un pasažieri var aizņemt arī šīs sēdvietas.
Uzņēmuma „Rīgas satiksme” apkopotā informācija liecina, ka pamazām sabiedriskajā transportā atjaunojas pasažieru plūsma. „Ja līdz marta vidum “Rīgas satiksme” sabiedriskajā transportā vienā darba dienā vidēji pārvadāja vairāk nekā 420 000 pasažierus, bet brīvdienā ap 200 000, tad, sākoties krīzei, jau marta beigās un aprīļa sākumā bija jūtams ievērojams pārvadāto pasažieru kritums, un vienā darba dienā vidēji tika pārvadāti ap 90 000 pasažieru, bet brīvdienā - ap 40 000 pasažieru. Pasažieru plūsmas pamazām sāka atjaunoties aprīļa beigās un maija sākumā, un patlaban, jūnija sākumā, vienā darba dienā vidēji tiek pārvadāti nepilni 200 000 pasažieru, bet brīvdienā - 70 000 pasažieru,” informē „Rīgas satiksme” pārstāvis Viktors Zaķis.