Ēriks Lingebērziņš: "Straumes" efektu mēs nogulējām

© Ģirts Ozoliņš/MN

““Straumes” efektu mēs nogulējām,” šādu viedokli par Latvijas nespēju izmantot “Oskara” balvu ieguvušās filmas panākumus TV24 diskusijā “Naudas cena” pauda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas valdes priekšsēdētājs, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas valdes loceklis, biznesa augstskolas “Turība” docents Ēriks Lingebērziņš.

Viņš uzskata, ka Latvija darīja, cik varēja, bet tas bija par vēlu, un tas nav tikai nozares, tas ir birokrātijas jautājums. E. Lingebērziņš nezina, bet pieļauj iespēju, ka tur atkal bija slavenā iepirkumu tēma, kurš reklamēs un kā reklamēs, kādus noteikumus rakstīt, un tā reizēm ir tā mūsu birokrātija, bet birokrātija nav nekas abstrakts, tā ir konkrētā procedūrā, kārtībā, kas ir jāievēro. Un reizēm mums ir sarežģīti kaut kur ātri “ielēkt” vienkārši tāpēc, ka jāizpilda kaut kāda procedūra.

Kā piemēru E. Lingebērziņš minēja, ka Rīgai ar valsti kopumā ir grūti saskaņot vienotu mārketinga aktivitāti ar “airBaltic”, jo, lai valsts realizētu konkrētu mārketinga aktivitāti, kampaņu Vācijā vai Lielbritānijā, ir jāveic noteikta iepirkuma procedūra, kas var ilgt sešus, septiņus, astoņus mēnešus, tad vēl kāds apstrīd, un kampaņa jau ir pagājusi.

Rīgas Tūrisma un investīciju aģentūras direktors Fredis Bikovs viņa sacīto papildināja, norādot, ka ir bijis tā, ka iepirkums par vasaras kampaņu ilgst gandrīz pusgadu, uzvar viens, bet otrs apstrīd, un procedūra ievelkas vēl uz mēnesi, diviem, un tad viss ir nokavēts. Bet mēs mācāmies no kļūdām un plānojam ātrāk. Tāpat ir plāns, lai mazinātu birokrātiju, palielināt iepirkuma sliekšņus.

Tūrisma eksperts, “travelnews.lv” vadītājs Aivars Mackevičs piebilda, ka daudzas valstis iet pavisam citu ceļu - valsts un arī pašvaldība uzstāda skaidru mērķi, kāds ir jāsasniedz. Mārketinga procesā iesaistās privātās kompānijas, un, ja tās apsola sasniegt šādu mērķi par tādu un tādu naudu, tad dara, vai arī valsts ar kādu procentu iesaistās šajā kompānijā, lai dotu stabilitāti. Vairākas pilsētas tā reklamējas, tām ir brīva vaļa, un tās var ātri reaģēt uz dažādiem procesiem.

Lasāmgabali

““Straumes” efektu mēs nogulējām,” šādu viedokli par Latvijas nespēju izmantot “Oskara” balvu ieguvušās filmas panākumus TV24 diskusijā “Naudas cena” pauda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas valdes priekšsēdētājs, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas valdes loceklis, biznesa augstskolas “Turība” docents Ēriks Lingebērziņš.