Engures ostā šomēnes apskatāms pabeigšanas stadijā esošs okeānu katamarāns, kas tiek būvēts vietējā uzņēmumā "O Yachts", un šis ir jauna tipa produkts Latvijas kuģubūvētavai.
"Tā kā šis ir jauna veida katamarāns, kas pilnībā veidots no oglekļa, tad tas būs ļoti viegls un ātrs. Līdz ar to tam arī cena ir pabriesmīga: korpuss vien izmaksājis ap 2,8 miljoniem eiro, bet pēc pilnīgas aprīkošanas katamarāna vērtība varētu sasniegt piecus miljonus eiro.
Vēsturiski Engures osta bijusi pamatā zvejas osta, bet tagad, zivīm jūrā ejot mazumā, Engure sekmīgi pārveidojas par ostu jahtu turēšanai un būvniecībai," ar lepnumu stāsta ostas kapteinis Agris Stulbergs. Savukārt viņa kolēģis, Rojas ostas pārvaldnieks Jānis Megnis pastāstīja, ka viņa vadītā osta pamazām kļuvusi par galveno zvejas ostu Latvijā, kas gadā pieņem un pārstrādā vismaz 11 līdz 12 tūkstošus tonnu zivju ne tikai no vietējiem, bet arī igauņu zvejas kuģiem, tikmēr Mērsraga osta nodarbojas pamatā ar koksnes eksportu. Šāda specializācija trīs mazo kaimiņu ostu starpā izveidojusies dabiskā ceļā, izmantojot tādas priekšrocības, kādas var konkrētajā vietā atrast. Vairāk par Ventspils zvejnieku stāstīto varat lasīt šeit.