LIAA komentē "IshowSpeed" performanci Latvijā: "Mēs ielēcām braucošā vilcienā"

© Ekrānuzņēmums

Rīgā vakar ieradās interneta personība "IShowSpeed". Viņš Latvijā uzturējās dažas stundas, pabija Āgenskalna tirgū, Uzvaras parkā, pie Latvijas Radio ēkas Doma laukumā un pie Brīvības pieminekļa. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Starptautiskā mārketinga un komunikācijas nodaļas vadītājs Ivars Sudmalis "Neatkarīgajai" uzsvēra, ka influencera vizīti vērtē kā izdevušos.

30 000 eiro maksās visas trīs Baltijas valstis kopā

Par šo īso viesošanos Latvija "strīmerim" jeb tiešsaistes straumētājam "IShowSpeed" samaksās 30 000 eiro, vēstīja LTV raidījums "Panorāma".

LIAA Starptautiskā mārketinga un komunikācijas nodaļas vadītājs Ivars Sudmalis “Neatkarīgajai” sacīja, ka 30 000 eiro vēl nav samaksāti un tos kopā maksās visas trīs Baltijas valstis - Latvija, Lietuva un Igaunija. Saziņa ar influenceri "IShowSpeed" neesot vienkārša, un vēl nav dabūti viņa rekvizīti, bet process virzās uz priekšu.

LIAA norāda, ka tā ir vērtīga iespēja popularizēt Latviju kā atvērtu, dinamisku un interesantu valsti plašai starptautiskai auditorijai. Ņemot vērā šī influencera ietekmi un potenciālu, LIAA identificēja viņa vizīti Latvijā kā būtisku iespēju valsts starptautiskajai atpazīstamībai. Vienlaikus LIAA uzsver, ka "IShowSpeed" satura veidošana ir neatkarīga un nav pakļauta LIAA ietekmei.

"Bet, kas ir būtiski, jebkurā valstī, kuru viņš apmeklē, pēc viņu sniegtās informācijas, ko es īsti neesmu verificējis, tie ir pāri par 200 000, ko valsts maksā. Kas ir šeit? Superlabi, ka mēs trīs mazās valstis - Latvija, Lietuva, Igaunija - kopā sadarbojamies, un mēs katrs sedzam vienu trešo daļu. Un tādā veidā mēs dabūjam viņa ietekmi un iespēju, kas bija grūti kontrolējama, menedžējama, bet tā bija šeit.

Mērķis ir popularizēt Latviju pasaulē jauniešu vidū. Ja skatās no izmaksu viedokļa, ka mēs ar 30 000 sasniedzam 40 miljonus, tad tur nevienam no mediju industrijas nebūs jautājumu. Tā ir ļoti laba iespēja," sacīja I. Sudmalis.

VIDEO. Noskaties, ko strīmeris "IShowSpeed" saviem faniem parādīja par Latviju

"Mēs ielēcām braucošā vilcienā"

Uz jautājumu, ka Latvijas publika varbūt nav pieradusi pie šādām performancēm, I. Sudmalis atbildēja: "Pavisam godīgi jāatzīst, ka mēs ielēcām braucošā vilcienā. Viens bija tas, ka būs šāda vizīte, mēs uzzinājām nedēļu pirms, tajā brīdī, kad viņš publiskajā telpā bija palaidis, ka viņam ir Eiropas vizīte, kur iekļauts Latvijas vārds. Un tad mēs vienkārši lēcām iekšā braucošā vilcienā.

Mēģinājām ar "IShowSpeed" dabūt kontaktu, un tas nebija tik vienkārši. Patiesībā uz kontaktu izgājām pagājušajā piektdienā, vakar viņš bija Latvijā, un mēs izdarījām labāko, ko varējām. Un es esamu priecīgs par visiem operatīvajiem dienestiem, kas tika iesaistīti, jo nebiju gaidījis tik lielu fanu pūli. Es, ieraugot viņu apjomu, mazliet sirmoju, jo tas bija superliels.

Bet es esmu priecīgs, ka viņi spēja noreaģēt un pietiekami adekvāti rīkoties. Kad man pēc tam bija sarunas ar operatīvajiem dienestiem, es viņiem arī teicu: es saprotu, ka es jūs raustīju divu dienu laikā un naktīs, lai jūs noreaģējat. Bet opcija numur divi - viņš šeit tāpat būtu, un, ja es nebūtu iesaistījies, kāds būtu mūsu plāns B? Kā jūs redzat to situāciju bez manis?

Mēs esošajos apstākļos darījām labāko, ko varējām izdarīt, un, manuprāt, sanāca ļoti labi. Protams, vienmēr ir iespēja uzlabot, un visi tie komentāri, kas mums nāk no perimetra par to, ka tur Brīvības piemineklis un vēl kaut kas. Ja būtu ieradies viens pats, tad mums tur ietu stipri jautrāk."

Neviens negaidīja tādu fanu pūli

Uz medijos izskanējušajām ziņām, ka nekas nav bijis saskaņots, I. Sudmalis atbildēja, ka tā patiešām bijis. "To, ka viņš ielido Latvijā, mēs uzzinājām piektdien, ka viņš būs otrdienā uz divām stundām, un tad mēs mēģinājām salikt darbības plānu, jo viņš ir neatkarīgs satura veidotājs, kuru īsti ietekmēt nevar un nevajag, un viņš iet tādā pilnīgā pašplūsmā. Mēs piedāvājām plānu A, B, C, lai tas neaizietu tādā pilnīgā pašplūsmā, jo, manuprāt, bija indikācija par to, ka ir 42 miljoni sekotāju, un ja tur nebūs neviens piesaistīts, tad būs diezgan traki. Tad mēs tikām pie tā, ka finalizējām plānu, un tad sākās konvoji un viss pārējais. Neviens jau negaidīja, ka viņam ir tik daudz sekotāju jeb fanu Latvijā. Tas man patiesībā ir diezgan liels pārsteigums."

I. Sudmalis piebilda, ka "IShowSpeed" ir pasaules "life stream" influenceru TOP 18, viņš ir saņēmis 4-5 balvas.

Vaicāts, vai tas kopumā vērtējams kā pozitīvs pasākums, I. Sudmalis atbildēja, ka ir ļoti patīkami pārsteigts par rezultātu, "ko dabūjām cauri", komentāriem no paša "IShowSpeed" un kopumā no vides, tie ir super pozitīvi, un viņam ļoti patīk. Protams, vienmēr ir ko mācīties, domāt un attīstīt.

Un vēl I. Sudmalis ir ļoti patīkami pārsteigts par operatīvo dienestu iesaisti, cik ātri tie spēja reaģēt, jo vienā brīdī likās, ka nu ir traki, jo bija ļoti daudz cilvēku, tik daudz viņš nebija gaidījis.

Labs piemērs, kā sadarboties Baltijas valstīm

Otrdienas pirmajā pusē "IShowSpeed" apmeklēja Igauniju, kur tikās ar premjeru. LIAA pārstāvis atsaucās uz Igaunijas pieredzi, kur interneta personību sagaidījuši vien pāris simti cilvēku.

"Nu tad mums bija pāris tūkstoši," piebilda I. Sudmalis. Igauņiem gadījusies cita ķibele, kas, par laimi, nav notikusi Latvijā - blogera ierašanās laikā vietā, kuru viņš apmeklējis, sabrucis tilts, piestātne vai barža (to viņš vēl precizēšot pie igauņu kolēģiem). Lietuvā interneta personība "IShowSpeed" ticies ar ekonomikas ministru, un vizuālais materiāls no turienes vēl tiek gaidīts.

Pēc I. Sudmaļa teiktā, šis ir viens no veiksmīgiem piemēriem, kā Baltijas valstis var sadarboties, parādot, ka, ja skatās globālā mērogā, influenceri un arī potenciālie investori neskatās uz katru valsti atsevišķi, bet visas trīs Baltijas valstis uztver kā reģionu. Protams, atsevišķās lietās trīs valstis konkurē savā starpā, piemēram, investīciju projektos "Landing", kur notiek cīņa par katru no tiem, bet ir lietas, kur varam sadarboties.

Darrens Džeisons Votkinss, plašāk pazīstams kā "IShowSpeed" vai vienkārši "Speed", ir amerikāņu "YouTube" satura veidotājs, interneta personība un tiešsaistes straumētājs ar globālu auditoriju. Viens no viņa satura virzieniem ir ceļojumu pieredzes, kuras viņš atspoguļo tiešraidēs, komunicējot ar miljoniem skatītāju reāllaikā. Viņa auditorija ir vairāk nekā 40 miljonu "YouTube" platformā un 37 miljoni "Instagram" platformā.

Lasāmgabali

“Mēs bijām gatavi braukt uz Latviju, jo viss jau bija izdarīts. Un tajā mirklī Helmanis teica: nē, es palikšu,” atceras ārsts Pēteris Apinis, kurš kopā ar veselu grupu braucēju, atdevuši automašīnas ukraiņiem, gatavojās doties atpakaļ uz Latviju. Vakar mēs Latvijā uzzinājām, ka Ogres novada mērs Egils Helmanis ir ievainots.

Svarīgākais