"Carnival Youth" atsperas savam otrajam ārzemju izrāvienam

© Publicitātes foto

Koncertzālē “Palladium” pagājušajā nedēļā aizraujošu (un aizrautīgu) koncertu sniedza grupa “Carnival Youth”, atzīmējot sava debijas albuma “No Clouds Allowed” desmit gadu iznākšanas jubileju. Pie viena tas bija arī nopietns pieteikums nākamajam posmam grupas darbībā.

Piebremzējis kovids un mācības, taču nu puiši atkal ir apritē

Pirms desmit gadiem šķita, ka “Carnival Youth” tiešām varētu kļūt par latvju mūzikas eksportpreci, par ko gādāja tolaik tikai 19 gadus veco puišu pirmie skaņdarbi, pirmais EP un pirmais albums, kā arī pirmās tūres pa Eiropas valstīm, kam sekoja paviesošanās pat tādos augstākā kalibra pasākumos kā “SXSW”, “Sziget”, “Open’er” un citos. Gadi ritēja, taču “karnivāļi” šķietami it kā mīņājās uz vietas, bet tad starptautiskā virzienā praktiski vispār pieklusa, akcentējoties uz darbošanos pašu mājās ar kinomūzikas programmu “Naivais ku-kū”. Tā viņiem garantēja ļoti labi apmeklētus koncertus Latvijas pilsētu kultūras namos un estrādēs, tāpēc jau izskatījās, ka Rietumu virzienam grupa atmetusi ar roku.

Par laimi, tikai izskatījās - kā šo rindu autoram skaidroja koncertā sastaptā grupas menedžere Guna Zučika no “Every Little Thing”, viss ir ļoti loģiski: 2019. gadā iznāca albums “Good Luck”, tad uzņemto tempu piebremzēja kovids, ko grupa pārdzīvoja ar “Naivā ku-kū” programmu, savukārt pēc šīs sērgas puišiem vajadzēja pabeigt mācības. Nu viņi atkal ir apritē un ar skatienu uz ārzemēm.

Publicitātes foto

Koncertā dod iespēju izspēlēties visiem četriem

“Esam sagatavojuši dažus ļoti īpašus viesus, jaunu merču, ekrānu animācijas un vēl šādus tādus pārsteigumus,” pirms koncerta solīja “Carnival Youth” vokālists un ģitārists Edgars Kaupers, un tas viss “Palladium” tiešām arī bija.

Pirms koncerta apskatnieks atkārtoja mācību vielu, tas ir, atkal noklausījās “No Clouds Allowed”, lai atminētos, ko tas īsti piedāvāja. Nācās konstatēt, ka tas piedāvāja daudzas labas dziesmas, no kurām pati labākā - “Octopus”. Un kas to būtu domājis, “karnivāļi” iesāka koncertu tieši ar šo gabalu! Tiesa, to mazliet, tāpat kā daudzas citas sen tapušās dziesmas, modificējot mūsdienīgākās skaņās, piemēram, “Octopus” gadījumā ļaujot rādīt savu individuālo meistarību visiem grupas dalībniekiem. Roberts Vanags demonstrēja savu taustiņu pārvaldīšanas spozmi, Kristiāns Kosītis kārtīgi izdrebināja sanākušos ar basa skaņām, bet dziesmu efektīgi noslēdza dvīņubrāļi Edgars un Emīls Kaupers, attiecīgi ar soloģitāras partiju un bungu bliezienu (un vokālu). Jau otrajā koncertnumurā uz skatuves kāpa pirmais viesis, kas izrādījās “laika suns” Arnis Račinskis - viņš kopā ar “CY” viņu dziesmu “Words Like Birds” sintezēja ar “Mofo” laikos spēlēto “Baložu pilni pagalmi” gabalu “Mans lielais rakstāmgalds”. Kāpēc Račinskis? Izrādījās, ka viņš grupas pašos, pašos pirmsākumos esot palīdzējis gan ar padomu, gan ar atbalstu, gan arī ar dziesmu ierakstīšanu. Dažādi stāsti “karnivāļiem” bija arī par citām dziesmām, lai nevienam nerastos aizdomas, ka te kaut kas notiek tāpat vien.

Atgriežoties desmit gadus senā pagātnē

Šis nu bija brīdis, kad apskatniekam kļuva interesanti, kādas bijušas paša domas par “No Clouds Allowed” pirms desmit gadiem - par laimi, mūsdienu interneta laikmets ļauj šīs domas atrast bez īpašām grūtībām.

Publicitātes foto

Tolaik lielāko interesi par “CY” (basu spēlēja Aleksis Luriņš, kurš šobrīd pazīstams pēc daudziem citiem veiksmīgiem projektiem) radīja viņu gadu skaits un, ko tur slēpt, dvīņu raduraksti. Taču ne tikai. “Šī pilnīgi noteikti ir šā brīža labākā un cerīgākā latvju jaunā grupa. Jau šķita, ka pēc EP iekļautajiem lieliskajiem pieciem gabaliem “Carnival Youth” nepaspēs tik īsā laikā sagatavot vēl kādu “gāzēju”, taču spēja gan - primāri tas attiecas uz spožo “Traffic Lights”, spēcīga ir arī “Sometimes”. Ja jaunajiem mūziķiem neuzkritīs kāda zvaigžņu vai augstās mākslas radīšanas nepieciešamības slimība, tad mēs par viņiem vēl daudz dzirdēsim,” lūk, kādas pārdomas šo rindu autoram bijušas 2014. gadā, pie viena atgādinot par lieliskajām dziesmām “Never Have Enough”, “Octopus”, “Brown Eyes And All The Rest” un “Words Like Birds” no iepriekš izdotā EP. Tik tālu viss pareizi, taču apgalvojums, ka “Carnival Youth” neskan latviski (tas vairāk bija attiecināms uz kaitinošo dziesmu “Akmentiņi”, kas izskanēja arī desmitgades jubilejas koncertā), gan bijis aplams - skan un kā vēl!

Devušies atrādīties arī uz Dienvidkoreju un Japānu

Jubilejas koncertā tika nospēlēti ne tikai vecie un atmiņā labi palikušie gabali, bet arī pa kādai jaunai dziesmai. Kopā ar perkusionistu Matīsu Akurateru radītais jaunākais singls “Brīvajā laikā” ar pirmo noklausīšanās reizi radīja piesardzīgu vērtējumu, taču tam nepieciešams dot laiku - gan būs labi. Droši vien tas tiks sagatavots arī angliski, līdzīgi kā tas bija ar iepriekšējo singlu “Līdz pat bezgalībai” jeb “Empire Of Temptations”. Starp citu, tam Eiropā veicies ļoti labi - dziesma guvusi atsaucīgas recenzijas Eiropas mūzikas portālos, 13 (!) Ungārijas mūzikas un izklaides portāli ir publicējuši dziesmas video, bet ungāru “Gen-Z” interneta portāls “Refresher” singlu straumēšanas vietnē “Spotify” to pat bija pievienojis nedēļas jaunāko dziesmu sarakstam līdzās “Fontaines D.C.”, Sabrinai Kārpenterei un Mura Masa. Vairākas publikācijas bijušas arī Igaunijas, Lietuvas, Čehijas, Slovākijas un Francijas medijos, turklāt dziesma nepilnu nedēļu pēc izdošanas jau bija atskaņota un arī iekļuvusi vairāku radiostaciju rotācijās, piemēram, Slovākijas “RTV Radio_FM”, Čehijas “Radio 1”, Vācijas “Deutschlandfunk”, Igaunijas “Raadio 2”, Lietuvas “LRT Opus” u.c.

Publicitātes foto

Savukārt viss šis uzskaitījums liecina, ka “CY” (tas ir, grupas menedžments) zina, ko dara. Nesen “karnivāļi” atkal sabija Eiropā, bet nupat atgriezušies no brauciena uz Tālajiem Austrumiem - grupa bija pirmo reizi devusies uz Dienvidkoreju un Japānu. Dienvidkorejas galvaspilsētā Seulā bija uzstāšanās klubā “Senggi Studio” un mūzikas industrijas konferencē “Zandari festa”, arī Japānā notika koncerts un uzstāšanās mūzikas industrijas konferencē “Kansai Music Conference” Kobē, bet pēc tam arī Osakas un Tokijas klubos. Interese esot bijusi liela, tagad tikai jāgaida tās iespējamā materializēšanās konkrētos piedāvājumos.

Jaunā albuma “iebarošanai” ārzemniekiem vajadzēs gadu

Pēc svinīgās atvadīšanās no pagātnes un arī pārejas posma (no “kukū-laika” tika nospēlēta tikai viena dziesma) “Carnival Youth” var nu jau ar pieaugušu cilvēku nopietnību ķerties klāt turpmāko plānu realizācijai. Skaidrs, ka viens no šādiem plāniem būs jauna albuma izdošana, bet tas iznākšot tikai 2025. gada rudenī. Kāpēc tik ilgi? Te pie skaidrošanas ķērās mūzikas menedžmenta pieredzējusī darbone Guna Zučika (viņa ilgus gadus strādājusi arī ar “Prāta vētru”) - ja īsumā, tad jaunais skaņu materiāls tiešām būs sagatavots jau pavasarī, tomēr darbs ar ārzemju partneriem tik ātri nenotiek - viņiem vajadzīgas vismaz četras nedēļas, lai jaunos singlus palaistu apritē, tāpat nepieciešams laiks arī citiem sagatavošanās un promotēšanas darbiem. Gunai varat ticēt, tikai amatieriem un no malas viss izskatās relatīvi vienkārši! Nu neko, gaidīsim rudeni, gan jau pa šo laiku “Carnival Youth” priecēs arī ar citiem jaunumiem. Pirmais droši vien būs jau minētais singls “Brīvajā laikā”.

Publicitātes foto

Lasāmgabali

Pāris dienas pēc Jaunā Rīgas teātra uzveduma “Arkādija” pirmizrādes tās režisors un teātra mākslinieciskais vadītājs Alvis Hermanis sociālajos tīklos formulēja izrādes vēstījumu “par entropiju un fizikas likumiem: Kurš vēl neredz, ka Latvija nu ir pārliecinoši iegājusi Nāves spirālē?”