Kad saulīte staigā pa zemes virsu un kārtīgi silda, tad glābiņu meklējam ūdenī un saldējumā. Valdība mūs regulāri brīdina, ka katram pašam ir jāsavelk josta un jātaupa līdzekļi ziemai, kas nepārprotami atnāks ar bargiem siltuma rēķiniem. Taču – vai tiešām velns ir tik melns kā viņu mālē un mēs nevaram vairs atļauties pat saldējumu?!
Pēdējā gada laikā, no maija līdz maijam, kopējais preču un pakalpojumu cenu pieaugums ir 16,9%. Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu grupā cenu pieaugums ir 18,2%. Apskatīsimies, kā pieaugušas cenas produktiem, kurus izmanto saldējumu ražošanā - piena cena palielinājusies par 31,2%, cukura cena ir par 25,3% augstāka, šokolāde maksā par 11,3% vairāk. Jāpierēķina arī debesīs uzkāpušās elektroenerģijas cenas, pieaugošās transporta izmaksas un citu produktu cenu kāpums. Ņemot vērā šos skaitļus, saldējuma cenu kāpumam būtu jābūt vismaz 25%, taču Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka saldējuma vidējais sadārdzinājums ir 22,4% pret iepriekšējā gada maiju. Uzņēmuma “Food Union” saldējumu zīmola vadītāja Sandra Usačeva skaidro: “Saldējumu ražošanā nepieciešamo izejvielu cenas gada laikā ir strauji augušas - dārgāks ir kļuvis itin viss. Cenu kāpums dažām izejvielām ir pat 200%, taču mēs cenšamies rast risinājumus, lai samazinātu ražošanas izmaksas, nepazeminot saldējuma kvalitāti. Tas nav viegli, bet mums izdodas.”
Apskatot saldējuma vitrīnas, redzams, ka tajās vairs nav atrodami vēl pagājušajā gadā pieejamie Baltkrievijas izstrādājumi, taču to vietā ir nākuši citi - pasaules lielo zīmolu produkti. Teikšu atklāti - es nekad nepērku importētos saldējumus un savā paziņu un draugu lokā nezinu cilvēkus, kuri to darītu. Jā, mēs laiku pa laikam izvēlamies ko neredzētu un nobaudām līdz šim neizgaršotas garšas, bet vienmēr tie ir saldējumi, kas ražoti Latvijā. Uzņēmuma pārstāve atzīst, ka konkurence saldējumu tirgū ir spēcīga, kā arī karstajā laikā pieprasījums pēc saldējuma ir ļoti liels. “Mēs priecājamies, ka Latvijas cilvēki ir lojāli vietējam produktam un izvēlas Latvijā ražoto saldējumu. Acīmredzot cilvēkiem ir svarīga produkta izcelsme un kvalitāte. Es pati esmu iecienījusi “Tio” plombīra saldējumu - tas ir ļoti garšīgs un ar labu sastāvu. Arī pircēji zina, ka pamatā saldējumu Latvijā ražo no vietējā piena, tāpēc, pērkot Latvijā ražoto saldējumu, vienlaikus cilvēki atbalsta vietējos lauksaimniekus. Esam veikuši pētījumu un secinājuši, ka ap 30% saldējuma cienītāju labprāt pamēģina jaunumus, taču visbiežāk atgriežas pie sev zināmā un pierastā saldējuma zīmola.” Uzņēmuma pārstāves teikto apstiprina statistikas dati, kas liecina, ka Latvijā vispopulārākie ir saldējums “Pols”, kam seko “Tio” un “Karlsons”.
Patīkams novērojums: saldējumu vitrīnās parādījušies puskilograma iepakojumi papīra turzās. Tas atgādina par amerikāņu filmām, kurās saskumušas meitenes izņem no saldētavas kārtīgu spainīti saldējuma un saldā egoismā, nedomājot par figūru, notiesā visu līdz pēdējai karotei un atkal jūtas laimīgas. Kāpēc gan ne!
Tieši “Karlsonam” šobrīd ir ļoti izdevīgs piedāvājums, piemēram, veikalos “Maxima” šobrīd ir spēkā akcija: ņem divus, maksā par vienu! Sanāk, ka par diviem “Karlsoniem” jāmaksā tikai 83 centus - neatceros laikus, kad viens “Karlsons” būtu maksājis ap četrdesmit centiem. Arī veikalos “Rimi” un “Top” saldējumiem “Tio” un “Karlsons” ir ļoti pievilcīgas cenas - “Rimi” trīs saldējumi “Karlsons” maksā vienu eiro, bet “Tio” viena litra plombīrs - tikai 1,99 eiro. Jāpiebilst, ka jau otro gadu “Tio” ir kļuvis par “Dakteru klaunu” oficiālo atbalstītāju, tamdēļ no katra nopirktā saldējuma viens cents tiks ziedots labdarībai - vai nav brīnišķīgi apzināties, ka, ēdot šo našķi, iepriecināsi ne tikai sevi, bet arī bērnus, kuri ārstējas slimnīcās?
Savukārt “Top” veikalu ķēdē šie saldējumi attiecīgi maksā 45 centus. Sandra Usačeva vēsta, ka uzņēmuma produkcijas pieejamība plašam sabiedrības lokam ir viena no uzņēmuma darbības stratēģijām, jo cilvēkiem ir nepieciešami mazie prieciņi - saldējuma porcija, kas stipri nesit pa maciņu, šo prieku sagādā. Tāpēc uzņēmums populārākajiem saldējumu zīmoliem “Tio” un “Karlsons” šovasar regulāri piedāvā akciju cenas - ja vienā veikalu ķēdē akcija beidzas, citā sākas, tāpēc ir vērts paskatīties, kurā veikalā kuru nedēļu ir spēkā atlaižu piedāvājumi. Vēl viens svarīgs aspekts, kāpēc “Karlsonu” šovasar piedāvā par īpaši izdevīgām cenām - šogad šim par leģendu kļuvušajam saldējuma zīmolam aprit 30 gadu.