"Gemius": portāls "nra.lv" uzrādījis gada auditorijas kāpumu pat par 40%

© Neatkarīgā

Uzrādot gada auditorijas kāpumu pat par 40%, portāls “nra.lv” visvairāk lietotāju sasniedza oktobrī, kad portālu apmeklēja 585 000 lietotāju, tādējādi pārsniedzot arī 2020. gada auditorijas rekordu, kas bija 500 000 lietotāju, vēsta “Gemius”.

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums “Gemius” publicējis apskatu par 10 visvairāk apmeklētajām ziņu vietnēm pērn. Stabilas līdera pozīcijas visu gadu saglabājis “delfi.lv”, kamēr par otro un trešo vietu cīnījušies portāli “tvnet.lv” un “lsm.lv”. Tikmēr 2020. gada auditorijas rekordus pērn pārsniegušas vietnes “nra.lv”, “la.lv” un “santa.lv”, liecina uzņēmuma apkopotā informācija.

Portāls “Delfi” lielāko auditoriju sasniedzis oktobrī - 882 000 “Real Users”, nepārsniedzot iepriekšējā gada rekordu, kad 2020. gada decembrī portālu apmeklēja 898 000 lietotāju. Pirms gada portāls “tvnet.lv” ieņēma stabilu otro pozīciju starp ziņu medijiem, 2021. gada aprīlī, maijā, jūlijā un oktobrī kopējās statistikas topā vietni apsteidza sabiedrisko mediju ziņu portāls “lsm.lv”. Tāpat kā topa līderis, arī vietne ”tvnet.lv” savu lielāko auditoriju no visām ierīcēm kopā sasniedza pērn oktobrī, kad portālu apmeklēja 732 000 lietotāju, nepārsniedzot 2020. gada martu, kad portāls sasniedza 803 000 lasītāju.

Pēc “Gemius” datiem, arī “lsm.lv” auditorijas ziņā veiksmīgākais bija oktobris, kad portāls sasniedza 738 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā, tomēr nepārsniedza 2020. gada rekordu - 747 000 “Real Users”. Ceturtā lasītākā ziņu medija pozīcijas gandrīz visa gada garumā saglabāja portāls “jauns.lv”, lielāko auditoriju sasniedzot janvārī - 685 000 lietotāju no visām ierīcēm. Vietnei “la.lv” gadu aizvadot kā piektajai apmeklētākajai ziņu vietnei, lielāko auditoriju - 639 000 lietotāju - portāls sasniedza novembrī, vien par tūkstoti pārsniedzot 2020. gada rekordu - 638 000 “Real Users”.

Gada pirmos trīs mēnešus ieņemot topa sesto pozīciju un martā sasniedzot lielāko auditoriju pērn - 599 000 lietotāju, ziņu portāls “apollo.lv” aprīlī savu pozīciju atdeva vietnei “skaties.lv”, gadu aizvadot kā septītā populārākā ziņu vietne, tikai oktobrī apmainoties vietām ar “nra.lv” un nokrītot uz astoto pozīciju. Tikmēr vietne “skaties.lv”, deviņus mēnešus aizvadot sestajā pozīcijā, savu lielāko auditoriju sasniedza pagājušā gada janvārī, kad to apmeklēja 593 000 “Real Users”, nepārsniedzot 2020. gada rekordu, kad novembrī portāls sasniedza 624 000 lietotāju lielu auditoriju.

Uzrādot gada auditorijas kāpumu pat par 40 procentiem, portāls “nra.lv” visvairāk lietotāju sasniedza oktobrī, kad portālu apmeklēja 585 000 lietotāju, pakāpeniski sasniedzot šādu auditoriju no 356 000 apmeklētājiem februārī un par 85 tūkstošiem “Real Users” pārsniedzot 2020. gada lielāko auditoriju - 500 000 “Real Users”. Auditorijas pieaugums oktobrī ļāva portālam šajā mēnesī pakāpties arī uz septīto pozīciju starp ziņu vietnēm, pārējo gadu aizvadot astotajā pozīcijā.

“2021. gadā tika turpināta 2020. gadā ļoti veiksmīgi aizsāktā “Neatkarīgās Rīta Avīzes” papīra versijas pāreja uz kvalitatīvu digitālu laikrakstu. Tas deva iespēju vienā portālā - “nra.lv” - apvienot gan aktuālākās ziņas, gan arī kvalitatīvu žurnālistiku - pētnieciskus rakstus, notikumu analīzi, intervijas. Šis modelis ir sevi ļoti labi pierādījis,” saka SIA “Mediju nams” valdes priekšsēdētājs Nauris Kāpostiņš.

Teju visu 2021. gadu devīto pozīciju starp topa vietnēm ieņēma vietne “santa.lv”. Uzrādot pakāpenisku auditorijas pieaugumu kopš augusta, kad portālu apmeklēja 279 000 lietotāju, decembrī “santa.lv” sasniedza gada griezumā lielāko auditoriju - 399 000 “Real Users” no visām ierīcēm kopā, pārsniedzot 2020. gada lielāko auditoriju - 351 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā.

Visbeidzot par desmito pozīciju topā gada garumā cīnījās portāls “diena.lv” un divi ziņu mediji krievu valodā - “bb.lv” un “lv.sputniknews.ru”.

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/

Top 10 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas piedalījās “gemiusAudience”. “gemiusAudience” pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (“cookies”) vai IP adreses.