TOP 5 lasītākie Neatkarīgās raksti

AUTOBUSI IR, PASAŽIERI ARĪ IR, bet viņu skaits un maksātspēja izraisa jautājumus par sabiedriskā transporta nākotni Latvijā. Fotoliecība par Rīgas starptautisko autoostu 2020. gada 1. novembrī, svētdienas vidū. Jāpaskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji brīvdienās sabiedrisko transportu izmanto viennozīmīgi mazāk nekā darba dienās © Arnis Kluinis/Neatkarīgā

Šīs nedēļas laikā lasītākie Neatkarīgās raksti – intervijas, komentāri, izpētes raksti un lasāmgabali par visdažādākajām tēmām.

Autobusu satiksme var izbeigties kuru katru brīdi

Šādi brīdinājumi skanējuši katra novembra sākumā pārdesmit gadu garumā un līdz šim nav piepildījušies. Šis gads nav izņēmums arī tādā nozīmē, ka atkal ir radušies jauni apstākļi, kuru dēļ situācija šķiet nopietnāka nekā jebkad iepriekš.

Pirmkārt, 2020. gada pazīšanās zīme ir un uz daudziem gadiem paliks Covid-19, kas vismaz uz brīdi samazināja autobusu pasažieru skaitu četras reizes. Protams, šie cilvēki nav nomiruši, bet tikai bija spiesti sēdēt mājās valdības noteiktā ārkārtas stāvokļa dēļ, ko vairāk vai mazāk turpina darīt arī pēc ārkārtas situācijas beigām. Pasažieru pārvadājumu apjoms tik un tā nav atgriezies pirmskrīzes līmenī un nedod pasažieru pārvadātājiem tādus ieņēmumus par biļetēm, kādi tika ieplānoti gada sākumā. Otrkārt, ar šā gada 31. decembri beidzas valsts pasūtījumi un no tiem izrietošas dotācijas vairumam autobusu satiksmes uzņēmumu. Valsts nodoms nomainīt šos pārvadātājus ar citiem pārvadātājiem līdz 1. janvārim izpildīts netiks, tāpēc tagadējie pārvadātāji un tādējādi arī viņu pasažieri saņēmuši mutiskus solījumus, ka 1. janvārī un nenoteiktu laiku pēc tam nekas nemainīsies. Diemžēl šādi solījumi neder uzrādīšanai bankās, kas iepriekš bija ar mieru segt pasažieru pārvadātāju zaudējumus līdz brīdim, kamēr pārvadātāji saņēma naudu no valsts. Visu rakstu var izlasīt šeit:

https://neatkariga.nra.lv/satiksme/328839-autobusu-satiksme-var-izbeigties-kuru-katru-bridi

Turpinājumu lasi nākamajā lapā

Lasāmgabali

"Mums ir tik daudz datu par to, kā jūtas mūsu darbinieki un kā viņi uzvedas. Bet, kad kaut kas noiet greizi, mums vienmēr trūkst pietiekamas izpratnes, lai izskaidrotu, kāpēc," šādi medija “HRZone” žurnālistam Robam Heivardam pirms dažiem gadiem izteicās kāds augsta līmeņa lielas Eiropas bankas personālvadības vadītājs. Saruna izrādījusies pravietiska: gada laikā pēc šīs diskusijas banka iekūlās vairākos skandālos.