Arvien jāpatur prātā, ka tad, kad runājam par VID darbu, arvien jāatceras, ka VID lielā mērā dara savu darbu, vadoties no likumiem. Bieži jālamā ne VID, ne VID pr-ks, bet Saeima, Finanšu ministrija, kuras rakstījušas un pieņēmušas tādus nodokļu likumus, it kā tos būtu rakstījuši trakie. Nodokļu likumdošana Latvijā - tās ir mēmās šausmas. Viss ir tā sačakarēts, ka beigās sanāk - nodokļu inspektors var darīt teju visi, kas iešaujas viņa galvā. Ir jārunā ne par VID vadītāju, bet par nodokļu likumiem, MK noteikumiem, Finanšu ministrijas priekšrakstiem kā tos likumus jātulko, jāpiemēro ( nereti tieši pretēji Likumā rakstītajam).
Piekrītu... Nodokļu likumdošana/ normatīvie akti Latvijā ir totāls murgs... ja tiktu veikts totāls visu nodokļu normu audits un sistematizēšanā, lūk tas būtu svētīts darbs...
Tomēr arī VID izdotie skaidrojumi un metodiskie materiāli arī pretrunīgi, un bieži arī rada papildus haosu !!!
Arvien jāpatur prātā, ka tad, kad runājam par VID darbu, arvien jāatceras, ka VID lielā mērā dara savu darbu, vadoties no likumiem. Bieži jālamā ne VID, ne VID pr-ks, bet Saeima, Finanšu ministrija, kuras rakstījušas un pieņēmušas tādus nodokļu likumus, it kā tos būtu rakstījuši trakie. Nodokļu likumdošana Latvijā - tās ir mēmās šausmas. Viss ir tā sačakarēts, ka beigās sanāk - nodokļu inspektors var darīt teju visi, kas iešaujas viņa galvā. Ir jārunā ne par VID vadītāju, bet par nodokļu likumiem, MK noteikumiem, Finanšu ministrijas priekšrakstiem kā tos likumus jātulko, jāpiemēro ( nereti tieši pretēji Likumā rakstītajam).
Piekrītu... Nodokļu likumdošana/ normatīvie akti Latvijā ir totāls murgs... ja tiktu veikts totāls visu nodokļu normu audits un sistematizēšanā, lūk tas būtu svētīts darbs...
Tomēr arī VID izdotie skaidrojumi un metodiskie materiāli arī pretrunīgi, un bieži arī rada papildus haosu !!!