Lēto lidojumu aviokompānija “Ryanair” apstiprinājusi, ka tā saviem darbiniekiem maksās papildus par tādu pasažieru atrašanu, kuriem ir pārāk liela bagāža, no kuras uzņēmums varētu iekasēt papildu naudu, ziņo “The Times”.
"Mēs maksājam komisijas maksu mūsu darbiniekiem, kas identificē un iekasē maksu par pārāk lielu bagāžu. Pašlaik par pārāk lielu bagāžu samaksā mazāk nekā 0,1 procents pasažieru, kuri neievēro mūsu saskaņotos bagāžas noteikumus," laikrakstam “The Times” pastāstīja “Ryanair” pārstāvis. "Mūsu vēstījums šiem 0,1 procentam pasažieru ir vienkāršs: lūdzu, ievērojiet mūsu dāsnos bagāžas noteikumus, pretējā gadījumā jums tiks piemērota maksa reģistrācijas laikā vai pie vārtiem. Tiem 99,9 procentiem mūsu pasažieru, kuri ievēro mūsu noteikumus, mēs sakām paldies un turpinām lidot, jo jums nav par ko uztraukties," viņš piebilda. “Ryanair” ļauj klientiem bez maksas ņemt līdzi nelielu somu, kuras izmēri ir 40 x 20 x 25 cm un kuru var novietot zem sēdekļa priekšā. Par lielāku rokas bagāžas vienību, kuras svars ir līdz 10 kilogramiem un kuras izmēri ir 55 x 40 x 20 cm, tiks piemērota papildu maksa, un cenas sākas no sešiem eiro, bet sasniedz vairākus desmitus eiro. Jūlija sākumā “Ryanair” paziņoja, ka palielinās bezmaksas rokas bagāžas izmērus līdz 40 x 30 x 20 centimetriem saskaņā ar jaunajiem, vēl nepieņemtajiem Eiropas Savienības noteikumiem, kas aizliedz aviosabiedrībām iekasēt maksu par maza izmēra rokas bagāžu. Šis paziņojums seko nesen laikrakstā “The Sunday Times” atklātajam, ka “Swissport” darbiniekiem, kas strādā septiņās Apvienotās Karalistes lidostās, tiek maksāta papildu 1,20 mārciņu maksa par katru pie vārtiem pieķerto pārāk lielu somu. Šī politika ir spēkā vismaz kopš 2023. gada novembra. Pagājušās nedēļas nogalē publicētais paziņojums, kurā paskaidrota “Ryanair” politika, ir pretrunā ar uzņēmuma mārketinga vadītājas Daras Breidijas komentāriem, kura sacīja, ka darbiniekiem netika maksāta komisija par pārāk lielu somu identificēšanu, atzīmēja “The Times”.
“Mēs nemaksājam saviem darbiniekiem komisijas maksu par bagāžu. Mūsu pieeja ir ierobežot somu skaitu, ko var ņemt līdzi lidmašīnā,” viņa aprīlī teica īru izdevumam “Virgin Media News”. “Mēs varam ņemt līdzi lidmašīnā tikai ierobežotu skaitu somu, tāpēc mūsu darbiniekiem ir ļoti svarīgi apzināties somu izmērus. Atkārtoju, ka “Ryanair” bagāžas politikā nav notikušas nekādas izmaiņas, un, ja cilvēki ceļo ar pareizā izmēra somām, jums būs lielisks lidojums ar “Ryanair”.” Tomēr finansiāli stimuli darbiniekiem apturēt pasažierus ar pārāk lielu bagāžu netiek izmantoti visur aviokompāniju nozarē, atzīmēja “The Times”. “Sky Handling Partner”, pasažieru un bagāžas apkalpošanas uzņēmums, un Īrijas aviokompānija “Aer Lingus” paziņoja, ka nepiedāvā nekādus stimulus saviem darbiniekiem par bagāžas noteikumu ievērošanas nodrošināšanu pie vārtiem. Savukārt uzņēmums “DHL Supply Chain”, kas darbojas Getvikas, Bristoles un Mančestras lidostās, maksā darbiniekiem, kuri identificē prasībām neatbilstošas somas.