Redzu tikai vienu izeju - Finanšu tirgi ! 7 gadus pēc kārtas ir jāizlaiž 70 gadu obligācijas pa 1,286 miljardiem eiro dalījumiem gadā . Smieklīgi ir nebuvēt šo dzelzceļu , jo kā tad var savienot Igauniju ar Eiropas centru ? Otrkārt , militārā mobilitāte , treškārt - ekonomiskie ieguvumi . Un kur naudu ņems lietuvieši ,kas jau projektē jaunu sliežu ceļu no Kauņas uz Klaipēdu - 219 km , lai apietu Rīgas ostu !!! Var un vajag diskutē ,bet nedrīkst padarīt Latviju par izsmiekla objektu Eiropai un agresīvajam kaimiņam . mūsu aprobežoto iedomu un neprasmju dēļ .
Vai šobrīd no Igaunijas nekādi nevar aizbraukt uz Eiropas centru? Pastāsti kādi būs ekonomiskie ieguvumi? Līdz šim neviens tādu vēl nav spējis uzrādīt. Pastāsti, kādas kravas, uz kurieni un kādā apjomā tiks vadātas? Militārā mobilitāte? Smiekli nāk! Vai te kāds grasās veidot kārtējo poligonu cīņai ar Krieviju pārvēršot to kas no Latvijas vēl atlicis tuksnesī par kādu jau ir pārvērsta daļa Ukrainas? Bez tam viena dzelzceļa līnija nav militārā mobilitāte, kā daži to cenšas iestāstīt, bet labākais mērķis pretiniekam. Ja runājam par militāro mobilitāti, tad kāpēc nav savienojuma ar lielākajām ostām? Tā nav militārā mobilitāte, tā ir aizsegšanās ar to!
Ja grib iebraukt Latvijā no Lietuvas, to var izdarīt no Liepājas, līdz Daugavpilij. Uzzini nu kur kāds iebrauks, kamēr ja dzelzceļš ir viens, tas ir viegli pārskatāms mērķis.
Pie reizes gribu atgādināt, ka jau Hitleram bija dzelzceļa projekts caur Hamburgu, Berlīni, Minheni, Lincu, Vīni un Nirnbergu uz visām debespusēm Eiropā bija plānots izbūvēt divreiz lielāka platuma sliežu (3000 mm) ceļus, pa kuriem trauktos gigantiski ātrvilcieni ar ātrumu 200 – 250 km/h līdz Parīzei, Romai, Triestai un pārējām Rietumeiropas pilsētām. Pēc tam ierīkotu dzelzceļa līnijas arī virzienā uz austrumiem – līdz Prāgai, Stambulai, Minskai un Maskavai. Vēlāk milzu ātrvilcienu sliedes stieptos vēl tālāk – līdz Kaspijas jūrai un Urāliem. Lokomotīves un vagoni bija pārdomāti līdz pēdējai skrūvītei. Pie tam šo projektu vajadzēja pabeigt pagājušā gs. 50-tajos gados. Kur tas ir? Mēs tagad varam spriest cik tas toreiz būtu bijis labi, bet tā nav, tāpat kā nav dzelzceļa Tukums- Kuldīga. Cik dzelzceļa līniju Latvijā nav slēgtas, jo tās ir izrādījušās neizdevīgas. Tad kāds pamats ir domāt, ka šī līnija būs super puper pelnoša? Nav skaitļu, ir tikai izplūduši vispārināti apgalvojumi kuriem nav pamatojuma. Vispirms bija stāsts par to, kā Latvija nopelnīs uz šī dzelzceļa būves, tā teikt, būvēsim, būs mums divi vienā, dzelzceļš un peļņa. Izrādījās, ka neko nepelnīsim, bet tas maksā nenormāli dārgi un naudas nav. Pēc tam bija stāsti par zaļo enerģiju, pēc tam par militāro mobilitāti, kas tālāk?
Tas dzelzsceļa nevar būt ekonomiski pamatots kaut vai tikai tāpēc ka iet pa "nekurieni" no Latvijas viedokļa. Pat lai Rīgai būtu kāds labums ir jābūve savienojumi, kas izrādās tik dārgi, tik dārgi! Man nav iebildumu ne pret dižostu Salacgrīvu, ne pret dižpilsētu Iecavu, taču ja ir vēlme tik radikāli pārveidot Latvijas ekonomisko ģeogrāfiju radot saimnieciskos centrus vietās kur praktiski nekā nav, tad tas tiešām prasa lielu naudu un lielu investoru, kas to naudu gādātu, uzticību. Visādi citādi iznāk vien tādi Boļšije Vasjuki. Kad sākās būvēšana man mierinājums bija ka Rīga vismaz dabūs modernu dzelzceļa staciju, kur nav jāmirkst leitu, sniegā vilcienā kāpjot. Tagad kad var redzēt kas tiek būvēts un ir skaidrs ka zem tā jums varētu pietikt vietas vagoniem diviem (!) ir atkal skaidrs ka ne dēļ pasažieriem tā eķa tiek būvēta. Vien dēļ projekta stūmēju izrādes.
"Otrkārt , militārā mobilitāte" 1-3 raķetēm.
Jāgatavo uzkodas, atspirdzinoši dzērieni, jāiekārtojas ērtāk - šī sāga solās būt varen aizraujoša!
Jo pliki, jo traki - tā tas bijis visos laikos, piemirstot, ka Dievs nemīl, ka nabagi trako!
Projekts jānoīsina ļīdz maksimumam.
Smiekli nāk, lasot lielu speciālistu relācijas presē par to ka projektā pārvaldība nav bijusi laba, uzraudzības nav bijis utt. Ne jau pārvaldība te ir problēma, bet gan tas ka mūsu elite nezin ar ko nodarboties. Tad arī tiek izdomāts projekts par zolīdu summu un nav svarīgi kas tas par projektu un kam tas ir vajadzīgs. Galvenais, ka mūsu elitei ir ar ko nodarboties :D
vai nav par daudz prasīts, lai ar zināmo vietu Klopiene arī kaut ko mēģina iedomāties?
“Galvenais, ka mūsu elitei ir ar ko nodarboties”
………………
Jā, elites (elites?) jau nekad negarlaikojas! Starp citu, 1453. gadā turku aplenktajā Konstantinopolē tās lēma debatēt par, viņuprāt, svarīgāko, proti, eņģeļu patieso dzimumu…
Vova - Tu nopietni Klopieni un visu salašņu baru sauc par eliti? Bet varbūt Tev taisnība - cita nekā nav - izdevusies latvie.siem valsts, Vaira vien ko vērta, skat kādu pieminekli uzcirtusi lai nezūd no pūļa atmiņas. .
Jāni, vai tad Tu aiz vārda "elites" jautājuma zīmi neievēroji?
Sabiedrības elite nenozīmē, ka tie ir labākie no mums. Tie vienkārši ir cilvēki ar varu un teikšanu, līdz ar to viņu teiktajam, idejām ir liela pat izšķiroša ietekme. Var tiekt, ka demokrātija tikai ar to arī atšķiras, ka pūlim ir iespēja par elites idejām nobalsot par vai nobalsot pret. Paša pūļa idejas, ja tās nerod atbalsi elitē, tiek noskalotas ar asaru gāzi un ūdensmetējiem.
Latvijas nelaime, varbūt pat katastrofa ir tas, ka mūsu elite kā izskatās ir nevies vienkārši nespējīga, bet pat zaudējusi pašsaglabāšanās instinktu. Jo kā elite tā var pastāvēt tikai tikmēr kamēr pastāv Latvijas valsts, ergo, lai kāds zaglis tu nebūtu, ir jārūpējas par koku kura zarā sēdi. Iespējams tas saistīts ar to, ka elitei ir radusies piekļuve Briseles krēsliem un tad nu šķiet ka ja nebūs vietiņas te, tad būs tur? Tā domāt var tikai idiņi, jo vietas Briselē nodrošian Latvijas valsts kuru tur var pārstāvēt. Ja nebūs Latvijas valsts, tad mūsu elite kļūs par to, kas viņiem līdzīgi bija pirms gadiem 30 - par apļām nullēm, kuras nevienam nekur nav vajadzīgas.
Nekad nebija redzēts komentāros tik daudz troļlu. Liela daļa te jau piestrādā sen.
Tas jau ir kāds piektais vai sestais NRA raksts par RB, taču dziesma paliek tā pati vecā.
Atgādinu vēlreiz, ka ta ir nevis komerciāls, bet starptautisks un politisks Eiropas projekts. Tas ir tikai viens no tehniskajiem projektiem, lai nodalītos no mežoņiem austrumos. Vēl var pieminēt to pašu vienoto energosistēmu, žogu uz robežas u.t.t.
NRA un Kluinis vienmēr izceļas ar dramatiskiem virsrakstiem. "Būvēt RB bez naudas"!
Dramatiski !
Efektīvi !
Patiesībā, uz doto brīdi, runa ir par 5,5 miljoniem, ko jāsamaksā par padarīto darbu. Nav 5,5 miljonu ?
Jā, līdz šim projekts Latvijā ir virzīts haotiski, jā, droši vien, daudz kas ir izzagts.
Kā jau minēju, projekts ir starptautisks un bez Latvijas tur piedalās vēl četras valstis, nemaz nerunājot par to, ka lielu daļu naudas piešķir Eiropa,un Latvijai ir jātiek galā ar savu daļu.
Ir jāatrod īstie vainīgie. Domāju, ka tie nav tikai viens divi vai trīs ierēdņi. Noteikti par to pienākas krimināls sods. Jāpārskata projekts un jāturpina tā realizācija.
Un nevajag te klausīties visādus jānīšus, pēterīšus, IMIKus, dainīšus un citus trollīšus, kas jau te gadiem piesārņo komentārus ar kremļa naratīviem.
Paņemiet un atveriet NRA rakstu arhīvu, atveriet jebkuru rakstu par aktuālu tēmu un jūs redzēsiet visu manis minēto komplektu bez kādiem argumentiem un ar tiem pašiem kremļa naratīviem.
Klau, Voldiņ, Tu esi galīgi saputrojies un Tev vajag mazliet atpūsties. Ja rādās Kremlis, pārmet krustiņu un ej izgulies!
Baidos, ka te meklēt un atrast īstos vainīgos būs neiespējamā misija. :) Es tik nesaprotu vienu, kā var nebūt 5,5 miljoni, ko samaksāt par paveikto? Vai tad tā nauda jau izsenis nav ielikta budžetos?
Nē, nerādās, izlasi manu komentāru un izdari tā, kā es teicu, tad redzēsi.
P.S. Jūsu metodikas otrais punkts uz mani neiedarbojas.
Par to neiespējamo misiju pilnīgi piekrītu. Vispirms jāizmēž Augeja staļli, tad zem mēsliem, varbūt, kaut ko varēs ieraudzīt.
Par budžetu atliek tikai paraustīt plecus, nezinu, varbūt tas ir pārtēriņš no iepriekšējā budžeta ?
Katrā ziņā tos 5,5 miljonus viegli varētu dabūt, ja atceltu algu paaugstinājumu mūsu top valstvīriem un sievām.
Tikai to jau neviens nedarīs ...
Klausies troļļu bērns kuram visur troļļi rēgojas! Man prieks, ka tu vēlreiz gādini, ka RB ir nevis komerciāls, bet starptautisks un politisks Eiropas projekts. Tas ir tikai viens no tehniskajiem projektiem, lai nodalītos no mežoņiem austrumos. Vēl var pieminēt to pašu vienoto energosistēmu, žogu uz robežas u.t.t. Bet būtu vēl jaukāk un skaistāk, ja tu spētu ne tikai gādināt, bet arī izskaidrot ar ko atšķiras komerciāls no starptautiska un politiska Eiropas projekta? Kādas tiesības un pamats ir virzot šādu projektu pieprasīt no Latvijas ieguldījumu kuru tā nav spējīga veikt? Pamato lūdzu uz kāda dokumenta tu atsaucies? Kas tas par vienu no tehniskajiem projektiem, lai nodalītos no mežoņiem austrumos? Latvijā patreiz nav dzelzceļa? Vai no Tallinas šodien nevar aizbraukt uz Berlīni un tālāk? Vai šodien ir dzirdēts, ka kaut viena krava būtu vesta pa šo maršrutu? Kādā veidā šis projekts varētu ko tādu īpašu veicināt? Paskaties trollīti mīļais, ir dzelzceļa līnija Tallina- Valga/Valka Rīga- Jelgava-Kauņa-Suvalki. Vai tur kaut viens dzelzceļa vagons ir izbraucis? Ja nē, tad kāpēc? Vai nav tā, ka nav pieprasījuma? Ja būtu bijis pieprasījums, vai visu laiku nebūtu kursējuši sastāvi? Kāpēc to nav? Vai tas tomēr nav saistīts ar pieprasījuma trūkumu? Varbūt trollēn sāksi reiz atdzīt, ka viss nav kā tu te centies iestāstīt un te ir tikai viens trollis un tas esi tikai tu! Atbildi uz jautājumiem ar konkrētiem faktiem nevis vispārējiem pieņēmumiem!
Tas nav pirmais raksts NRA par RB, un tie nav tavi pirmie murgi par šo tēmu.
Un secinājumi vienmēr vieni un tie paši, Eiropa mums nav vajadzīga, tikai krievija.
Tas, ka es komentāros rakstu arī par problēmām, troļli, acīmredzot, neredz.
taču nesatraucieties, projektu pabeigs, un jums neviens neko neprasīs.
Piekrītu, šie patiesi nav tavi pirmie murgi par šo tēmu.
Un secinājumi tev, uzsveru, tikai tev, neviens cits to nekad nav teicis, tikai tu, vienmēr mal vienu un to pašu, Eiropa tev nav vajadzīga, tikai Krievija.
Tas, ka citi komentāros rakstu arī par problēmām, tev trollim to nesaprast, nav tavs līmenis. Kad tev aprobežotajam trollim uzdod jautājumu, tu ne uz vienu nespēj atbildēt. Tikai citus savā vārdā un stāsti, ka tev Eiropu nevajag un tu mīli Krievzemi plašo. Taču nesatraucieties, kas ar projektu būs tālāk neviens tev neprasīs, bez tevis izlems. Tikai nesaprotu, ko tu tā par visu streso. Vai neesi kāds pietuvinātais, kuram naudiņa draud aiziet gar degunu, ka tā uztraucies un un lamā tos kuri atļaujas paust viedokli kuram tu nepiekrīti. Te izņemot tevi neviens tā nestreso un citus par troļļiem nesauc!
Uz kādu jautājumu es neesmu atbildējis ?
Toties tu joprojām klusē par saviem meliem par tiem tikai 14% Latvijas iedzīvotāju, kuri esot apmierināti ar dzīvi Latvijā(raksts par RB atzaru uz Klaipēdu).
Vēlreiz pārlasi komentāru, uz kuru es atbildu. Tu māki sakarīgi uzrakstīt kaut vienu vienkāršu paplašinātu teikumu latviešu valodā?
Kas tas par murgu:
-
"Un secinājumi tev, uzsveru, tikai tev, neviens cits to nekad nav teicis, tikai tu, vienmēr mal vienu un to pašu, Eiropa tev nav vajadzīga, tikai Krievija.
Tas, ka citi komentāros rakstu arī par problēmām, tev trollim to nesaprast, nav tavs līmenis. Kad tev aprobežotajam trollim uzdod jautājumu, tu ne uz vienu nespēj atbildēt. Tikai citus savā vārdā un stāsti, ka tev Eiropu nevajag un tu mīli Krievzemi plašo. Taču nesatraucieties, kas ar projektu būs tālāk neviens tev neprasīs, bez tevis izlems."
-
Pats saproti kaut vienu teikumu, no tava savārstījuma? Iemācies kaut cik skaidri domu noformulēt.
Nespried par stresu, manu līmeni, lamāšanos un maniem ienākumiem ! Tev par to nav ne mazākās nojēgas. Un nekropļo manis sacīto savos komentāros, citi, atšķirībā no tevis, mācēs tos izlasīt.
Ja tu domā, ka es te, muti atplētis, klausīšos katrā kremļa trollī, tad tu rūgti maldies.
Nu ko? Kādreiz kaimiņvalsts karaspēks siroja (zaga un laupīja) pa Latvijas teritoriju, tagad lai Siliņa ar karaspēku iet sirot (zagt un laupīt) pa lielo kaimiņvalsti, tā teikt, lai vajadzīgos līdzekļus sazog un salaupa pa kaimiņu teritorijām. Kas cits tad atliek ja negrib zagt un laupīt pa savām teritorijām?
Nē IMIK, nāksies vien maksāt tev. Tavi orku paņēmieni šeit nederēs.
Domā ka es ir tik bagāts? Maldies gan! Es nav ne tuvu tik bagāts. Ja te kratīs tad izkratīs visus, arī Tevi. Nu ja vien pats nebūsi kratītājos. Tā ka, ja Siliņa to dzelzceļu grib tad jāsiro vien būs, un man vienalga vai uz austrumiem vai rietumiem. Nu ja tas politisks projekts, ES jau to varētu ar, kā saka, uzsaukt.
Vēl jau ir variants ka nolīgt Zeļenski. Tam prezidentūras termiņš jau sen beidzies bet pieredze "bačit" līdzekļus pa pasauli liela. Varbūt ka Zelenskis var dzelzceļa lietā Siliņai izpalīdzēt?
Nu te atklājas kremļa trollis visā savā krāšņumā!
Nu bet te atkal atklājas troļļu ķērājs visā savā krāšņumā.
Ak, šī troļļu zeme Latvija! Paskaties kalendārā - un tur visi vārdi vieni vienīgi troļļi. Tikai valdīts viens pats svētais! Nu, valdīts taču!
Ja tomēr pieņemam, ka Valdis raksta to ko domā un kam tic (labā ticībā tas būtu jādara), tad gribētais lai Valdis padomā par to, ka nerunājam par kaut kādiem 5,5 miljoniem, bet gan par to kā tas varēja notikt, ka projekts kura sākotnējās izmaksas tika prezentētas uz 2 miljardiem EUR ir sadārdzinājies līdz 23 miljardiem? Latvijas daļa tai skaitā - ap 10 miljardiem. Rail Baltica transparentajā un atklātajā mājas lapā velti meklēt kas noticis. Tur sniegtā informācija ir parodija par projekta vēsturi. Savukārt liekot lietā preses arhivus un paša atmiņu var atrast, ka Latvijas izmaksas kas 2017.g. jau lēstas uz 1,24 miljardiem, 2021.gadā bijušas jau 3,46 miljardi, bet 2022.g. - 4,15 miljardi. Inflācija no 2020.g. līdz 2024.g. sastāda nepilnus 40%, savukārt pirms 2020.g. tā bija vinkārši nenozīmīgi maza. Katram, kas draudzējas ar galvu būtu skaidrs, ka šim sadārdzinājuma ar inflāciju sakara nav. Jautājums Valdim - kas tad ir tas politiskais un starptautiskais Eiropas projekts, kuram nav jāmeklē komerciāla jēga?
Otrais par ko derētu padomāt Valdim un tiem kas klausās valdiņveidīgos - kāpēc Rail Baltica trase sākotnēja tika novilkta tur kur pamatos tā arī ir palikusi - praktiski taisnā līnijā no Ainažiem gar Tūju uz Salaspili, neskarot Rīgu (jā! sākotnēji nebija paredzēts savienojums ar Rīgu - to labi atceros), un tālā gar Iecavu uz Bausku. Kādai Latvijai svarīgai stratēģijai var kalpot šāds politisks projekts, kurš neapkalpo nevienu Latvijas saimniecisko, sabiedrisko un politisko centru? Ak jā, tas iet gar Ādažu militāro poligonu, bet vai tad militāri projekti nav jāfinansē no militārajiem budzētiem - ES un NATO?
Rail Baltica mājas lapā ir sadaļa Benefits. Iesaku ikvienam tur ielūkoties. Tur pievestie labumu piemēri izskatās kā no pirmās klases lasāmās grāmatas patapināti - lai pat bērnam būtu skaidrs. Tomēr paliek neskaidrs kas šodien traucē Baibai no Rīgas sūtīt reizi nedēlā savas pakas uz Tallinu vai Lukasam no Viļņas nedēļas beigās apmeklēt Kauņu un ko tur varētu uzlabot 23 miljardu vērtais RB? Tiesa, Vaino no Pērnavas ir paveicies vairāk. viņa loģistikas uzņēmumam, kas apkalpo Pērnavas rajona uzņēmus vairs nebūs jātērē laikas braucot uz Eiropas otru galu - pietiks aizvest kravas līdz Pērnavas dzelzceļa terminālim. Tiesa netiek apspriests kā tas ietekmēs Vaino uzņēmuma darbinieku skaitu un viņu darba algas.
Par norobežošanos no austrumu mežoņiem varu tikai plecus paraustīt. Lai to paveiktu vajadzētu tikai izņemt dažus metrus sliežu pie Zilupes un Kārsavas un aiz Krāslavas uz Polocku ja vien tas vēl tur ir. Eiropas ceļa uz Iecavu un Tūju esamība vai neesamība tur neko daudz ne pieliks ne noņems.
Nobeigumam. Es esmu PAR Eiropas palatuma dzelzceļa savienojumam ar Varšavu. PAR! Bet tikai tādam, kas tiešām kalpo Pirmām kārtām Latvijas vajadzībām. Pat ja tas ir politisks un starptautisks.
Ai, ai, ai, cik daudz Dainis sarakstījis.
Tikai izlasi savu pirmo komentāru, kurā tu apgalvo, ka no projekta nav nekādas jēgas.
Vōldiņ!
Pastāsti kāda ir šī projekta ekonomiskā nozīme? Staļins gluži kā tu reiz bija pārņemts ar Solehardas- Igarkas dzelzceļa līniju. Laikā no 1947-54 tajā tika ieguldītas astranomiskas summmas, mainījās valdība un dzelzceļa līnija tika pamesta kā ekonomiski neizdevīga. Latvijā pie Sātiem ir tilts uz nekurieni. Pareizāk, būtu teikt Tukuma- Kuldīgas dzelzceļa daļa. Un ko dzelzceļu nekad tā arī neuzbūvēja, vai tāpēc Latvija sabruka? Viena lieta ir ko mēs gribam, otra, ko varam. Es gribu braukt ar dārgu limuzīnu, pierādīšu, tev kāpēc man to vajag, tikai tas, ka man ir kādi argumenti, ka man to vajag, man ir arī veselais saprāts, ka netaisos pārdot pēdējo, lai brauktu limuzīna. Gribēt, varēt un vajadzēt ne vienmēr ir sinonīmi.
Nē, Izlasi Tu vēlreiz - gan pirmo, gan otro gan pēdējo. Varbūt tomēr pielēks par ko rakstu.
Jā, izlasīju vēlreiz, un saskatīju, tu domā, ka RB būvēt nav "nekādas jēgas".
Gan šeit, gan citos NRA rakstos par RB, esmu rakstījis, ka tas ir politisks, nevis ekonomisks projekts.
Pilnīgi piekrītu, ka projekts tika vadīts nemākulīgi, domāju, ka daļa naudas tika vienkārši nozagta. Pilnīgi piekrītu mūsu elites novērtējumam, un esmu to rakstījis vairākos komentāros dažādos rakstos par RB.
Manuprāt, līdz šim darītais nopietni jāizvērtē, krimināli jāsoda vainīgie (tie nav divi trīs ierēdņi) un kopā ar citiem iesaistītajiem jāpabeidz projekts.
Paskatījos komentārus arhīvā, tiešām komentētājs Dainis tur parādās retāk, kā vecie kremlini IMIK, "tads ir", Madris, baibiņu un jānīšu kloni...
Nezinu, Daini, esi tu vai neesi trolli, taču ar savu nostāju un komentāriem tu tagad cītīgi pūt kremļa stabulē.
Piekrītu brālim Vōldiņam, līdz šim darītais nopietni jāizvērtē, krimināli jāsoda vainīgie (tie nav divi trīs ierēdņi) un par Vōldiņa naudu jāpabeidz projekts.
Nespēju saprast ar kuru vietu, tikai ne ar smadzenēm, ka Krievijai jeb kādi interesē šis dzelzceļš. Viņiem par to nospļauties, drīzāk viņi sēž un ņirdz, ka šeit ir tādi Vōldiņi kuri ir gatavi iznīcināt Latviju ar savām rokām ieguldot ekonomiski neizdevīgos projektos. Es tev šodien uzdevu trīspadsmit jautājumus uz kuriem, ne uzvienu tu neesi spējis atbildēt, tikai te murgo par Krieviju un troļļiem, citu neko. Ej pie psihiatra un ārstējies. Izskaidro savu pozīciju atbildi uz jautājumiem un varbūt es tev piekritīšu, bet tu tai vietā, lai izskaidrotu savu pareizo viedokli citus sauc par troļļiem un piesauc Krieviju. Tie nav argumenti, tu tikai sevi nostādi par neko nejēdzošu rupekli un vairāk neko. Ja gribi diskutēt diskutē, atbildi uz jautājumiem nevis lamājies.
Neatbildi Daiņa vietā !
Tev pašam nenāk smiekli par saviem retoriskajiem jautājumiem?
Ja gribi brauc uz Berlīni vai Tallinu kā gribi. Kas pieprasa no Latvijas kādus ieguldījumus? Latvija ir pati iesaistījusies šinī projektā. Kas tev teica, ka Latvija nav spējīga veikt ieguldījumus?
Nemāci mani meklēt informāciju un skaitīt vagonus.
Labāk pierādi tos savus 14% apmierināto, ar kuriem esi pamatīgi aptaisījies.
Te ir sākusies tāda riešana, ka es mēģināšu izskaidrot savu poziciju RB jautājumā. Ne jau troļliem, protams.
Tātad, daudzus, daudzus gadus atpakaļ tiek pieņemts Eiropai stratēģiski un politiski svarīgs lēmums par RB būvi.
Dzelzceļam jāsavieno Somija ar Poliju, caur Baltijas valstīm, tādējādi tās iekļaujot tā vienotā Eiropas sistēmā.
Protams, ka tika veiktas sarunas, aprēķini, pirmie projekta uzmentumi. Tika atrastas finanses, sadalīti pienākumi starp valstīm, noslēgtas attiecīgas vienošanās.
Tika uzsākta projekta realizācija, ir veikti zināmi darbi.
Un te nu atklājas, ka Latvijā viss nenotiek tik gludi. Projekts ir ticis virzīts neprofesionāli, nav izvēlēti labākie risinājumi, pārtērēta(varbūt nozagta) piešķirtā nauda. Valdībā un sabiedrībā sākas diskusija par to. Briest skandāls, notiek izvētēšana, vainīgie cenšas attaisnoties u.t.t.
Un tā ir brīnišķīga medus maize priekš kremļa troļliem.
Paskatieties ko viņi raksta komentāros. Viņi necenšas analizēt, kas noticis, kas būtu labojams, kas būtu darāms ar vainīgajiem, kas jāmaina projekta realizācijā.
Viņi ir it kā no Mēness novēlušies, it kā vakar būtu uzzinajuši par šo projektu. Neesot ekonomiski izdevīgs, dārgs, nevajadzīgs. Raksta, it kā Latvija tikai vakar būtu iesaistijusies šinī projektā, it kā mēs nebūtu tikai vieni no daudzajiem ši projekta posmiem. Kādi tik argumenti netiek meklēti, neuzskaitīšu. Tos visus var izlasīt komentāros.
Jautājums, kāpēc?
Atbilde ir acīmredzama-ir parādījusies iespēja caur Latviju nograut šo projektu. Nu īsta medusmaize maskavijai!
Tāpēc arī visi manis uzskaitītie un arī neuzskaitītie troļļi tā ņemas melnās miesās.
Cenšos cik varu oponēt viņiem. Šur rur veiksmīgi, šur tur, varbūt, ne tik ļoti. Neesmu nekāds super eksperts, nepārzinu visas detaļas, nēesmu tur bijis klāt, neesmu piedalījies starpvalstu sarunās u.t.t.
Patiesībā es jau nediskutēju ar troļliem, pret viņiem nelīdz nekādi argumenti. Es te varāk ar tiem, kuri grib diskutēt racionāli. Varētu jau vispār nepievērst uzmanību viņiem, tikai dažreiz neiztur nervi lasot tās muļķības un redzot šo atklāto moskavijas naratīvu izplatīšanu.
Kā var savienot Somiju ar Poliju caur Baltijas valstīm ar dzelzceļu, ja priekšā ir Krievija? Varbūt būvēsim tiltu no Helsinkiem uz Tallinu, tad jā, tad tas ir reāli, tikai ar tiltu tad bija jāsāk.
Piekrītu, ka tas ir Eiropas projekts. Kāpēc Latvijai ir jāapmaksā, tai neizdevīgs projekts, pat ja tas ir Eiropas projekts?
Vai neesi dzirdējis par juridisku terminu "nepārvarama vara", kas ir tādi apstākļi, kurus, slēdzot līgumu, pusēm nebija iespējams saprātīgi paredzēt? Šai gadījumā tieši tā tas ir noticis un tāpēc projekts vismaz ir jāiesaldē. Būs nauda, runāsim, nav naudas klusēsim un neko nedarīsim.
Pastāsti man, vai ja tev kabatā ir eirītis, tu veikalā vari iepirkties par desmit? Nesanāks protams! Šeit tas pats! Tu vari runāt par kādiem projektiem gribi, vicināt kādu karogu gribi, ja naudas nav, tad ko tu gribi? Iedod naudu un būvē, lūdzu, neviens tev neko nepārmetīs.
Tas, ka tu uzskati, ka visi tev apkārt grib nograut tavu sapņu projektu, visi tev apkārt ir troļļi un tu vienīgais spēj diskutēt racionāli saucās iedomība kura jau pāriet fobijas fāzē. Tu draudziņ, jau atgādini kailo karali kurš, lai ar bija kails domāja ka ir apģērbts un visiem tam bija jātic. Ja tu šādu pieeju uzskati par racionālu, tad nezinu. Zini: racionālisms ir veids, kā cilvēki nonāk pie secinājumiem, apsverot lietas pārdomāti. Par racionalitāti uzskata ne vien lietu un domas jēgpilnību, bet arī to piemērotību un atbilstību mērķa sasniegšanai/problēmas atrisināšanai. kur tu savā paniskajā tērgāšanā saskati kaut mazāko racionālisma graudu? Ir tikai troļļi, Maskavas spalvainā kāja un nekas vairāk, neviena argumentā kāpēc, kā par ko. Kur pretī iracionāls cilvēks ir impulsīvs un reizēm neprognozējams, viņš seko mirkļa aicinājumiem un izaicinājumiem. Tas gan ir par tevi! Tu esi impulsīvs un reizēm neprognozējams, seko mirkļa aicinājumiem un izaicinājumiem! Pamēģini to noliegt, ka tas tā nav! To redz un saka visu kuri lasa tavus darbus, tikai tev vienam viss šķiet otrādi un visur rādās troļļi un Maskavas spalvainā kāja.
Kā jau rakstīju, ar troļliem nediskutēju.
Vienīgais ko Voldiņš spēj pateikt, ir tas, ka viņam visur rēgojas troļļi un ar tiem kuru jautājumi tam šķiet neērti šī būtne, labāko liberāļu tradīcijā vienkārši nediskutē. Viņam vajag liberāļu saietu Lampa kur viens otru slavē un slavē un visi jūtas varoņi, jo nav jāatbild uz tiem netīkamiem jautājumiem.
Neraudi Voldiņ, neraudi, es zinu, ka tu saproti, ka esi iebraucis auzās un arī tas ir labi, tikai pamēģini pameklēt palīdzību, lai tie troļļi nerēgojas un būs jau labi, varbūt kādreiz arī sapratīsi kas ir diskusija. Varbūt pat būsi paskatījies kartē un sapratis, ka neizbraucot caur Krieviju no Somijas uz Baltiju netikt. Bez tam zini, ka Somijā ir tāds pats sliežu platums kā pie mums. Kāpēc tad viņi nav iesaistīti šajā projektā? Ak jā, tu saprati, ka esi stipri aizrunājies par tālu un tāpēc tagad jāsedzas ar troļļiem!
Naudas nav, bet mēs būvēsim!
Nomierinies, jo mums ─ tautai tas jūsu reilbaltiks nafig nav vajadzīgs!
Vai tev kāds ko prasīs? Ko mūsu gudrās galvas izlems, tā arī būs. Naudas nav? Uzliks jaunus nodokļus un būs mums zelta dzelzceļš!
Jāpiekrīt. Tāds kāds viņs tika projektēts, Latvijai no tāda jēgas nekādas. Tikai projekts uz pāris miljardiem ap kuriem mūsu elitei čubināties. Kad sāka rasties jautājumi kāpēc tāds un tur nevis citur, tad nācās piezīmēt klāt visādas cilpas kas sacēla tāmi x3. Bet tam Eiropa naudu ta nav solījusi. Visa problēma.