Atbild Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) sabiedrisko attiecību vadītāja Madara Puķe:
- No 16. maija Pārvalde atsāks pirms pandēmijas apkalpošanas kārtība, t.i., gan rindas kārtībā, gan pēc iepriekš veikta pieraksta, sniedzot iespēju noformēt pasi un eID karti, klientus apkalpos 27 Pārvaldes teritoriālās nodaļas visā Latvijā, no 17. maija šāda kārtība būs arī Pārvaldes Rīgas 2. nodaļā un no jūnija sākuma arī Rīgas 3.nodaļā. Tāpēc šobrīd pieteikšanās laiki "Oticket" sistēmā pēc 16. maija visās nodaļās ir krasi samazināti un tie ir ļoti ātri aizpildās.
Šobrīd katru darba dienu ir iespēja doties uz deviņi teritoriālajām nodaļām noformēt pilsoņu un nepilsoņu pasi un eID karti rindas kārtībā: Alūksnes, Balvu, Gulbenes, Kuldīgas, Ludzas, Madonas, Preiļu, Valkas, Ventspils nodaļās.
Prioritāri tiks apkalpoti klienti, kuri veikuši pierakstu, un tikai pēc tam klienti, kuri būs ieradušies saņemt pakalpojumu rindas kārtībā.
Konteksts
Gada sākumā Rīgā uz iespēju tikt pie jauniem personu apliecinošiem dokumentiem vajadzēja gaidīt aptuveni 2 mēnešus, jo ierasties PMLP varēja tikai pēc iepriekšēja pieraksta. Ja jaunus dokumentus vajadzēja steidzīgi, tad nācās doties uz kādu reģionālo nodaļu, kur pieraksta rinda bija īsāka. Aprīļa beigās, kā Neatkarīgā pārliecinājās, vispār vairs nebija neviena brīva pieraksta laika visā Latvijā.
No 2023.gada 1.janvāra personas apliecība (eID karte) būs obligāts personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsonim vai nepilsonim, kurš sasniedzis 15 gadu vecumu. Turklāt, daudziem Latvijas iedzīvotājiem tieši šogad beidzas derīguma termiņš esošiem personu apliecinošiem dokumentiem. Gada sākumā, saskaņā ar PMLP aplēsēm, jaunu dokumentu šogad vajadzētu izsniegt vairāk nekā miljonam Latvijas iedzīvotāju.