Valsts gatava tērēt 100 tūkstošus eiro divām jaunām vakcinācijas kampaņām

VM © VM

Nacionālais veselības dienests (NVD), Veselības ministrijas padotības iestāde, izsludinājis divus konkursus vakcinācijas veicināšanas kampaņu organizēšanai. Abiem šiem konkursiem plānotais maksimālais finansējums kopā ir 83 tūkstoši eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Iepirkuma uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija liecina, ka NVD ir izsludinājis divus iepirkumu konkursus vakcinācijas veicināšanas kampaņu organizēšanai. Vienas kampaņas mērķis ir iedzīvotāju pozitīvas attieksmes veicināšana par vakcināciju pret Covid-19, iedzīvotāju rīcības maiņa, īpaši sociālo mediju vidē, lielākas uzticēšanās vakcinācijas procesam veidošana un augstāka iedzīvotāju iesaiste vakcinācijā, lai palīdzētu samazināt Covid-19 vīrusa izplatību Latvijā. To plānots sasniegt, izmantojot sociālās vietnes “Facebook”, “Instagram” un “Draugiem”. Šai kampaņai NVD ir plānojis piešķirt 41 999 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Lai piedalītos konkursā, pretendentam trijos iepriekšējos gados ir jābūt pieredzei vismaz divu līdzīgu pakalpojumu sniegšanā, kur katrs pakalpojums sniegts vismaz 20 000 eiro apjomā bez PVN. Par līdzīgu pakalpojumu tiks uzskatīta “Facebook”, “Instagram” un “Draugiem” kontu izveide Latvijas mērķauditorijai un komunikācijai ar Latvijas iedzīvotājiem.

Otra kampaņa ir paredzēta Covid-19 sertifikātu popularizēšanai. Tai NVD ir gatavs atvēlēt 41 322,00 bez PVN. NVD vēlas, lai par šo naudu sabiedrība tiktu informēta par digitālo Covid-19 sertifikātu veidiem, izmantošanas nolūku un ieguvumiem, priekšrocībām, sertifikātu derīguma termiņiem utt. Kampaņa būtu jāīsteno 2021. gada septembrī un tās laikā vajadzētu organizēt preses konferences, veikt aktivitātes sociālajos tīklos u.c.

No gada sākuma līdz 6. jūlijam valsts jau ir piešķīrusi 0,8 miljonus eiro dažādām kampaņām. Piemēram, Valsts kancelejai bija piešķirti 0,3 miljoni eiro integrētās komunikācijas kampaņas īstenošanai, Veselības ministrijai - 0,4 miljoni eiro komunikācijas pasākumu nodrošināšanai saistībā ar vakcinēšanos, Ekonomikas ministrijai - 0,1 miljons eiro, liecina covid19.gov.lv vietnē apkopotā informācija.

Ja atceramies, kampaņa “2 miljoni iemeslu vakcinēties” izmaksāja 70 tūkstošus eiro, kampaņa “Es gribu vasaru!” - 80 tūkstošus eiro, kampaņa “Drošs paliek drošs” - 119 tūkstošus eiro utt.

Gandrīz visas no iepriekš realizētajām kampaņām tika kritizētas, gan par iespējamu plaģiātismu, gan par izdomas trūkumu, gan par naudas šķērdēšanu utt.

Kampaņas veidojušas vairākas aģentūras, piemēram, ”Nord DDB Riga” , “McCann Rīga”.

Izpēte

"Straujiem soļiem dodamies pretī XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem! Kopā ar skolu koru diriģentiem un svētku virsdiriģentiem izdziedājām noslēguma koncerta "Te aust" repertuāru. Nu laiks nodot apgūto tālāk skolēniem!" pēc notikušā skolu koru diriģentu semināra vēsta ieraksts sociālajā tīklā "Facebook". Par gatavošanos svētkiem un ar to saistītajām problēmām, no kurām galvenā ir koru neesamība pat dažās lielās skolās, "Neatkarīgajai" pastāstīja koncerta "Te aust" mākslinieciskais vadītājs Edgars Vītols.

Svarīgākais