Kopš 1. aprīļa dārgāk par mobilajiem sakariem jāmaksā “Zelta zivtiņas” (“Tele2”) tarifu plāna “ZZ Seniori” un “Bezlimita sarunas” lietotājiem, bet kopš 1. maija – “Bite” klientiem, kas lieto skolēniem un jauniešiem paredzētos tarifus. SIA "Latvijas mobilais telefons" tarifus, kas skar pakalpojumu "Internets telefonā", mainīja šā gada 1. janvārī. Mobilo sakaru operatori tarifu izmaiņas skaidro ar rūpēm par saviem klientiem.
Priekšapmaksas kartes “Zelta zivtiņa” tarifs “ Bezlimita sarunas” (30 dienām), kopš 1. aprīļa maksā 6,49 eiro iepriekšējo 4,99 eiro, bet pēcapmaksas tarifs “ZZ Seniori” - 5,99 eiro iepriekšējo 4,99 eiro vietā. “ZZ Seniori” ir papildus iekļauti bezlimita SMS, bezmaksas zvani uz info dienestu, 100 MB interneta.
“Bite” tarifu plāns “Skolēniem” kopš 1. maija maksā 10,99 eiro iepriekšējo 5,50 eiro vietā, bet “Jauniešiem” - 14,99 eiro iepriekšējo 9,90 vietā. Tiesa, līdz ar cenu kāpumu “Bite” šajos tarifos ir iekļāvusi lielāku datu apjomu, kā arī neierobežotu sarunu daudzumu un neierobežotu īsziņu skaitu.
Savukārt SIA “Latvijas mobilais telefons” (LMT) sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis Neatkarīgajai uzsvēra, ka LMT pēdējo mēnešu laikā nav mainījis tarifus.
Iepriekšējās tarifu izmaiņas LMT bija šā gada 1. janvārī, par ko klienti tika informēti pagājušā gada novembra beigās. Izmaiņas skāra pakalpojumu "Internets telefonā".
“Zelta zivtiņa” zīmola vadītājs Agris Rencis Neatkarīgajai skaidroja, ka mobilo sakaru lietošanas paradumi pēdējos gados ir strauji mainījušies. “Ikdienā zvanām un sūtām ziņas daudz vairāk. Lielas pārmaiņas pēdējos gados ir notikušas arī mobilo sakaru nozarē. Mums ir jāiet līdzi laikam un jāpiedāvā atbilstoši tarifu plāni. Tāpēc, mainoties iedzīvotāju paradumiem un tirgus apstākļiem, no 1. aprīļa mainījās arī divi ZZ tarifu plānu lietošanas nosacījumi - ZZ priekšapmaksas kartes tarifu plāns “Bezlimita sarunas” un pēcapmaksas tarifu plāns “ZZ Seniori”, taču abi tarifu plāni vēl joprojām ir zemākās cenas līderi savās kategorijās. Par šīm izmaiņām klientus informējām februāra beigās un marta sākumā,” sacīja A. Rencis.
Priekšapmaksas kartes tarifu plāna “Bezlimita sarunas” izmaiņas, pēc viņa teiktā, bija nepieciešamas, jo mobilo sakaru lietošanas paradumi pēdējā laikā ir strauji mainījušies, un arvien biežāk klienti izvēlas pieslēgt dažādus izdevīgus pēcapmaksas tarifu plānus, kas atstāj iespaidu arī uz priekšapmaksu karšu tirgu. Turklāt šis tarifu plāns neesot bijis mainīts vairāk nekā piecus gadus, lai gan šo gadu laikā ir piedzīvotas milzīgas pārmaiņas mobilo sakaru tirgū. “Ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus, no 2021. gada 1. aprīļa mainījās priekšapmaksas tarifu plāna “Bezlimita sarunas” lietošanas nosacījumi. Pārmaiņas veicam ļoti pārdomāti, ņemot vērā, ka procentuāli vislielākā grupa, kas lieto šo karti, ir tūristi, cilvēki, kas Latvijā uzturas īstermiņā, un klienti, kuriem numuri nepieciešami īslaicīgai lietošanai. Vienlaikus arī jāuzsver, ka šis tarifu plāns (6,49 eiro par 30 dienām) vēl joprojām ir viens no pašiem izdevīgākajiem priekšapmaksu karšu segmentā - par 40% lētāks nekā galvenajam konkurentam,” uzsvēra A. Rencis.
Tāpat “Tele2” jau no pagājušā gada beigām jaunajiem klientiem arī piedāvā pilnveidoto “ZZ Seniori” tarifu plānu ar bezlimita īsziņām un nelielu apjoma internetu, kas iepriekš tarifu plānā nebija iekļauts. “Ja paskatāmies uz šo tarifu plānu kopumā, tas nebija piedzīvojis nekādas izmaiņas kopš tā pirmsākumiem - izveidošanas brīža, lai gan šo gadu laikā ir notikušas lielas pārmaiņas mobilo sakaru nozarē. No 1. aprīļa šis pilnveidotais “ZZ Seniori” tarifu plāns tiek nodrošināts visiem “ZZ Seniori” klientiem - arī tiem, kuriem iepriekš bija vecais “ZZ Seniori” tarifu plāna pieslēgums. Proti, visiem senioriem tagad ir pieejamas ne tikai bezlimita sarunas, bet arī bezlimita īsziņas, neliels apjoms mobilā interneta, uz pusi lētāki zvani uz ES un EEZ valstīm, pieslēdzot “Starptautisko zvanu paku”, kā arī iespēja zvanīt uz “Tele2” info dienestu bez maksas. Šis tarifu plāns ir piemērotāks pašreizējiem apstākļiem, kad mainās mobilo sakaru lietošanas paradumi. Piemēram, seniori ir tā grupa, kurā mobilā interneta lietošana telefonos aug visstraujāk. Trīs gadu laikā pieaugums ir 4 reizes. Šis tarifu plāns ar 100 MB interneta ir piemērotākais senioriem, lai viņi sāktu apgūt internetu un par to nepārmaksātu. Jāatzīmē, ka mēs visus šos gadus šo sociālo tarifu plānu subsidējām jeb nodrošinājām īpaši pazeminātu cenu un arī turpmāk subsidēsim, lai nāktu pretī senioriem. Šī iemesla dēļ tas joprojām būs izdevīgākais sociālais tarifu plāns Latvijā, kas paredzēts tikai un vienīgi senioriem. Proti, senioriem ir saglabāta īpaša cena ar aptuveni 50% atlaidi salīdzinājumā ar konkurentu vidējo cenu līdzvērtīgam pakalpojumam. Mūsu subsīdija šim sociālajam tarifu plānam ik gadu ir mērāma vairāku simtu tūkstošu eiro vērtībā. Jaunā cena ar papildus iekļautām bezlimita SMS, bezmaksas zvaniem uz info dienestu, 100 MB interneta u.c. - ir 5,99 eiro iepriekšējā - 4,99 eiro vietā,” sacīja A. Rencis.
“Bite” korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna-Ozola uzsver, ka šobrīd telefons ir kļuvis par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu ikviena skolēna un jaunieša dzīvē. “Mēs redzam, cik strauji gadu no gada pieaug viņu prasības un nepieciešamība pēc arvien lielāka interneta apjoma un ātruma - vai tas būtu nepieciešams attālinātajām mācībām un darbam, saziņai ar draugiem sociālajos tīklos vai izklaidei brīvajos brīžos. Un mums jābūt tam gataviem - tāpēc nepārtraukti investējam tīkla attīstībā, lai klienti varētu izbaudīt ātru, jaudīgu internetu un visas tehnoloģiskās iespējas, ko tas sniedz,” stāsta U. Ahuna-Ozola.
Ņemot vērā gan ārkārtējās situācijas apstākļus, ka mācības notiek attālināti, gan arī interneta lietošanas paradumu maiņu, ik gadu strauji pieaug datu lietojums “Bite” tīklā. 2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, ikdienas mobilā interneta patēriņš “Bite” tīklā ir palielinājies par aptuveni 83%, to ietekmējis strauji pieaugošais ierīču skaits, video satura patēriņš mobilajās ierīcēs un klientu datu lietojuma paradumu maiņa.
“Analizējot tarifu plāna “Skolēniem” lietojumu, secinājām, ka piedāvātais tarifu plāns vairs neatbilst klientu datu lietojuma paradumiem un vajadzībām, ko ietekmējušas gan attālinātās mācības, gan interneta lietošanas paradumu maiņa. Klientiem vairs nepietiek ar 1GB un vairākkārt nākas palielināt datu apjomu, tā pārmaksājot par izvēlēto tarifu plānu, tāpēc ik gadu sarūk klientu skaists, kas skolēniem izvēlas šo tarifu plānu, bet dod priekšroku tarifu plānam “Jauniešiem”, iekļauto bezlimita datu dēļ. Sākot ar 1. maiju tarifu plāna “Skolēniem” izmaiņas paredz tarifu plānā iekļautu neierobežotu skaitu sarunu minūšu, neierobežotu skaitu SMS Latvijā un EEZ valstīs, bezlimita datus, kas atbilst šī brīža klientu datu lietojuma paradumiem, kā arī ievērojami palielināsies EEZ valstīs lietojamā datu apjoms,” teic U. Ahuna-Ozola.
Tāpat “Bite”, izprotot klientu vajadzības, kā arī atbalstot aktīvāko sabiedrības daļu - jauniešus, mainīja tarifu plāna “Jauniešiem” konceptu, iepriekš tas bija paredzēts bērniem un jauniešiem vecumā no 6 līdz 20 gadiem, šobrīd tas ir paredzēts tieši jauniešiem vecumā no 18 gada līdz 24 gadiem, kā arī ievērojami ir palielināts EZZ valstīs lietojamais datu apjomu. Turklāt izmaiņas tarifu plānā būs īpaši izdevīgas studentiem un jauniešiem, kuri studiju un/vai darba vajadzībām izmanto mobilos datus. Tas nozīmē, ka klientiem vecumā no 21 līdz 24 gadiem šīs izmaiņas samazinās izmaksas par mobilajiem sakariem mainot tarifu plānu no “Neierobežots” uz “Jauniešiem”. “Savukārt, skolēnus, kuri šobrīd izmanto tarifu plānu “Jauniešiem” neierobežoto datu dēļ, proaktīvi aicinām mainīt tarifu plānu no uz “Skolēniem”, kas nozīmē, ka tarifu plāna izmaiņas būs tikai 1.09 eiro,” mudina U. Ahuna-Ozola.
“Bite”, lai nodrošinātu klientiem kvalitatīvus pakalpojumus un apmierinātu augošās vajadzības pēc ātra interneta, kvalitatīva interneta, lai klienti varētu attālināti strādāt, mācīties, kā arī atpūsties internetā, ik gadu investē vairāk nekā 10% no uzņēmuma apgrozījuma tīkla attīstībā un kapacitātes palielināšanā. Tāpēc “Bite”, pārskatījusi abu tarifu plānu lietojumu, piedāvā tos atbilstoši klientu lietošanas vajadzībām, vecumam un paradumiem, kā arī, noslēdzoties mācību gadam, jau sākot ar šī gada 1. maiju.
LMT pagājušā gada novembra beigās informēja, ka pakalpojuma “Internets telefonā” nosacījumu salāgošanai ar klientu augošajām vajadzībām, no 01.01.2021. tiks mainīti interneta apjomi un tarifi. Palielināsies arī iekļautais interneta apjoms lietošanai Eiropas ekonomiskās zonas valstīs. Palielinoties bezmakasas internata apjomam, tarifi palielinājās par aptuveni 2 eiro.
“Esam gatavi iespēju robežās sniegt atbalstu un individuāli risināt jautājumus ar klientiem, kas nonākuši īslaicīgās finanšu grūtībās Covid-19 dēļ, piemēram, pārskatot LMT rēķina samaksas termiņu, nomaksas iekārtu maksājuma grafiku u.tml. Ja Jums rodas jautājumi vai vēlaties precizēt informāciju, aicinām sazināties ar mums, rakstot ziņu Mans LMT,” savus klientus informēja SIA “Latvijas mobilais telefons”.