Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" koncerns šogad deviņos mēnešos strādājis ar 48,503 miljonu eiro zaudējumiem pretstatā peļņai attiecīgajā periodā gadu iepriekš, "airBaltic" investoru zvanā sacīja "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss. Tai pašā laikā plānotās likuma izmaiņas paredz, ka viņš pretstatā daudziem citiem valsts uzņēmumu valdēs un padomēs strādājošajiem varēs pretendēt uz algas pielikumu.
Martins Gauss pērn algā saņēma 828 942 eiro, liecina viņa Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā amatpersonas ienākumu deklarācija par 2023. gadu. Šogad, visticamāk, viņa alga būs aptuveni tikpat liela, jo, viesojoties LTV raidījumā “Viens pret vienu”, viņš uzsvēra, ka viņa alga nav mainījusies jau trīs gadus. Taču nākamgad, visticamāk, M. Gauss varēs pretendēt uz vairāk nekā 20 000 eiro algas pielikumu, pretstatā daudziem citiem valsts un pašvaldību uzņēmumu vadītājiem, kuriem saskaņā ar plānotajiem likuma grozījumiem alga tiks iesaldēta uz diviem gadiem. Plānotās izmaiņas likumā paredz, ka alga netiks iesaldēta tiem valsts uzņēmuma valdēs un padomēs strādājošajiem, kuriem šogad un pagājušajā gadā atlīdzība nav palielināta. Tieši šī atruna ļaus M. Gausam pretendēt uz algas pielikumu.
"airBaltic" peļņa trešajā ceturksnī ir 40,3 miljoni eiro. Tāpat arī gūti visu laiku lielākie trešā ceturkšņa ieņēmumi - 236 miljoni eiro, kur gada griezumā ir kāpums par 8%. Labus darbības rādītājus nodrošinājis rekordliels vietu piepildījums, veikto lidojumu skaita pieaugums, operacionālā jeb pamatdarbības efektivitāte un veiksmīga lidmašīnu iznomāšanas stratēģija, informē "airBaltic" Korporatīvās komunikācijas nodaļa.
2024. gada pirmajos deviņos mēnešos "airBaltic" pārvadāja 3,8 miljonus pasažieru, kas ir par 11% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā 2023. gadā. Vietu piepildījums trešajā ceturksnī bijis 87,8%, kas ir par sešiem procentpunktiem vairāk nekā gadu iepriekš. "airBaltic" pārvadāto pasažieru skaita pieaugums trešajā ceturksnī bijis par 12%, bet veikto lidojumu skaits palielinājies par 5% (neieskaitot veiktos ACMI jeb nomas darījumu lidojumus).
"airBaltic" guvis rekordlielus ieņēmumus šā gada deviņos mēnešos - 575,3 miljonus eiro, kas gada griezumā ir kāpums par 13%. Tāpat gūta visu laiku lielākā koriģētā EBITDAR peļņa - 158,1 miljons eiro deviņos mēnešos, kas gada salīdzinājumā ir pieaugums par 21%.
"Mūsu rekordaugstie rezultāti 2024. gada trešajā ceturksnī un pirmajos deviņos mēnešos liecina par "airBaltic" stratēģijas efektivitāti un mūsu koncentrēšanos uz pamatdarbības izcilību, maršrutu tīkla paplašināšanu, kā arī klientu apkalpošanas kvalitātes uzlabošanu.
Ar 140 maršrutiem, tostarp 22 papildinājumiem līdz šī gada beigām, un līgumiem ar 24 sadarbības lidojumu partneriem esam būtiski palielinājuši savienojamības iespējas mūsu pasažieriem, ja salīdzinām ar pagājušo gadu ," rezultātus komentēja M. Gauss.
2024. gada trešajā ceturksnī "Lufthansa Group" aviokompānijām uz ACMI vienošanās pamata tika iznomātas līdz pat 17 "airBaltic" lidmašīnām atbilstoši lidsabiedrības stratēģijai attīstīt ACMI-out pakalpojumus. Tādējādi ACMI ieņēmumu daļa sasniedza 22% no kopējiem 2024. gada trešā ceturkšņa ieņēmumiem, liecina pārskats.
Tai pašā laikā "airBaltic" pārskatā skaidrots, ka 2024. gada trešajā ceturksnī no ekspluatācijas bija izņemti deviņi lidaparāti dzinēju problēmu dēļ, kas radīja arī paaugstinātas ACMI un dzinēju nomas maksas. Vienlaikus uzņēmums saņēma no "Pratt&Whitney" ievērojami lielāku finansiālu atbalstu, salīdzinot ar iepriekšējiem diviem ceturkšņiem, lai kompensētu šos traucējumus.
Kā nozīmīgu panākumu "airBaltic"' min arī savas flotes paplašināšanu. Augustā lidsabiedrība izmantoja pirkuma tiesības iegādāties vēl 10 "Airbus A220-300" lidaparātus un mainīja to piegāžu grafiku. Septembrī "airBaltic" paplašināja sadarbību ar "Lufthansa Group" uz nākamajiem trīs gadiem. Jaunajā nomas līgumā, kas stāsies spēkā 2025. gada vasaras sezonā, uzņēmumam tiks iznomāts līdz pat 21 lidmašīnai.
"airBaltic" un "Pratt & Whitney" septembrī noslēdza ilgtermiņa tehniskās apkopes līgumu lidsabiedrības lidmašīnām, kas ir aprīkotas ar turboventilatora dzinējiem ar reduktoru jeb GTF (geared turbofan), un tas strukturēts uz lidojuma stundas likmes modeli, nodrošinot lielāku pārredzamību un prognozējamību tehniskās apkopes plānošanā.