Pārtikas iegāde internetā kļūst arvien populārāka

© Publicitātes foto

Covid-19 pandēmija un tās ierobežošanas pasākumi ir veicinājuši iedzīvotāju iepirkšanās tradīciju maiņu – sākotnēji drošības apsvērumu dēļ būtiski pieaudzis pieprasījums pēc pārtikas piegādes mājās, bet tagad, kad cilvēki ir iepazinuši pārtikas interneta veikala priekšrocības, viņi turpina izmantot šo pakalpojumu.

Par aktuālāko Neatkarīgās saruna ar «Barbora.lv» vadītāju Sanitu Bērziņu.

Cik populāra ir pārtikas iegāde interneta veikalos pasaulē, Eiropā un Latvijā?

Šobrīd, kad pasaulei pāri veļas Covid-19 pandēmija, pārtikas iegāde internetā ir ļoti pieprasīts pakalpojums. Pēdējos trijos mēnešos šī nozare ir piedzīvojusi visstraujāko izaugsmi. Salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, Latvijā iedzīvotāji šo iespēju izmanto daudz mazāk nekā Lietuvā un Igaunijā. Savukārt citur Eiropā pārtiku internetā iegādājās jau krietni agrāk nekā Baltijā, tāpēc šī sistēma tur ir daudz attīstītāka. Vispilnīgāk šī joma darbojas Lielbritānijā, kur pārtikas iegāde internetā veido ievērojamu daļu no kopējā pārtikas tirgus.

Arī pirms Covid-19 pandēmijas Latvijā darbojās «e-Maxima», kas tagad pārtapusi par «Barbora.lv», - cilvēkiem bija laiks pierast pie iepirkšanās internetā. Kāpēc Latvijā šī darbības joma attīstās tik lēni?

Tik tiešām - mēs Latvijā strādājam jau astoņus gadus, bet attīstība norit daudz lēnākā tempā nekā kaimiņvalstīs. Esam analizējuši šo situāciju un secinām, ka noteicošā ir valstu iedzīvotāju mentalitāte un vēsturiskās iepirkšanās tradīcijas. Latvijas cilvēkiem ļoti patīk iepirkties un nesteidzīgi staigāt gar plauktiem, tāpēc tā sauktā brīvdienu atpūta lielveikalos mums ir ļoti izplatīta. Bieži vien ģimene brauc pastaigāties nevis pa dabas takām vai gar jūru, bet gan uz lielveikalu. Līdz ar to pārtikas iegāde interneta veikalā nav aktuāla, jo pēc pastaigas pa lielveikalu, ģimene iegriežas arī pārtikas veikalā un iepērk nedēļai vajadzīgo.

Sākoties dažādiem ierobežojumiem un iedzīvotāju pašizolācijai, pieprasījums strauji pieauga. Vai spējāt nodrošināt visas piegādes?

Tas tiešām bija laiks, kad sapratām, ka ar esošo transporta vienību skaitu mēs nespējam laikus apkalpot visus klientus. Salīdzinājumā ar krīzes sākumu mūsu transporta vienību skaits jau ir dubultojies, un nepieciešamības gadījumā piesaistām citus transporta pakalpojumu sniedzējus.

Šobrīd situācija ar Covid-19 stabilizējas, turklāt ir sākusies vasara, kas interneta pārtikas veikaliem netiek uzskatīta par sezonu, jo cilvēki atvaļinājumā dodas ārpus Rīgas. Tāpēc straujo pieprasījuma kāpumu ir nomainījis lēzens kritums. Taču šī brīža pieprasījums ir krietni augstāks par pagājušā gada attiecīgo periodu, kā arī lielāks par mūsu uzņēmuma prognozēm šim gadam. Domājam, ka cilvēki, kuri pārtikas piegādi internetā sākotnēji veica piespiedu kārtā, ir novērtējuši komfortu un arī turpmāk izmantos interneta veikalu.

Cik ilgi ir jāgaida pasūtītā prece? Cik maksā piegāde?

Preci piegādājam ļoti ātri - no pasūtījuma saņemšanas brīža līdz pārtikai pie dzīvokļa durvīm paiet apmēram no pusotras līdz trīs stundām. Ja prece ir pasūtīta līdz plkst. 17, tad to noteikti saņemsiet tajā pašā vakarā. Piebildīšu, ka pārtiku piegādājam ne tikai Rīgā, bet arī Pierīgā - Mārupē, Ādažos, Stopiņos, Ķekavā, Olainē, Ikšķilē. Bez maksas piegādes tiek veiktas, ja pasūtījuma summa ir lielāka par 49,99 eiro. Savukārt, ja summa ir mazāka, piegādes cena ir no 99 centiem līdz 2,99 eiro, atkarībā no laika loga.

Vai «Barbora.lv» sortiments ir tikpat bagātīgs kā «Maxima xxx» veikalos?

Uzsvēršu, ka mēs esam pārtikas preču interneta veikals, tāpēc akcentējam tieši pārtikas sortimentu. Interneta veikalā tas ir līdzvērtīgs «Maxima xxx» veikalu sortimentam. Savukārt saimniecības un rūpniecības preču segmentā tas ir šaurāks nekā parastajā veikalā, taču arī šajā segmentā piedāvājums ir pietiekami plašs.

Piebildīšu, ka «Barbora.lv» īsteno tieši tās pašas akcijas, kas ir pieejamas «Maxima» veikalos, arī cenu politika neatšķiras. Tas nozīmē, ka prece «Barbora.lv» maksā tieši tikpat cik «Maxima» veikalos un nekas nav jāpārmaksā.

Kas ir populārākās preču grupas?

Arī internetā vispieprasītākie ir piena produkti, svaiga gaļa un dārzeņi. Esam novērojuši, ka interneta veikalā pirkumi ir pārdomātāki - tiek sastādīts preču sarakts, zinot, ko ģimene ēdīs nedēļu uz priekšu. Mūsu pakalpojumu izvēlas arī tāpēc, lai pašam nebūtu jānes smagie un lielie pirkumi, piemēram, dzeramais ūdens, lielie iepakojumi ar tīrīšanas un veļas mazgāšanas līdzekļiem, suņu un kaķu barības maisi, bērnu autiņbiksītes.

Vai šoferis uznesīs visas preces arī piektajā stāvā?

Pavisam noteikti! Ja vēlaties, pirkums tiks atstāts pie ārdurvīm, ja vēlaties, to ienesīs priekšnamā vai pat līdz virtuvei. Starp mūsu klientiem ir daudz cilvēku ar kustību traucējumiem - pret viņiem izturamies īpaši, ne tikai aiznesīsim saiņus līdz virtuvei, bet arī izkravāsim pirkumus.

Visiem gadās kļūdīties un paņemt, piemēram, saspiestu tomātu vai paņemt ne tās auzu pārslas. Ko darīt, ja starp precēm kāda izrādās bojāta vai komplektētājs ir sajaucis, piemēram, Dobeles miltus ar «Hercoga» miltiem?

Mēs saviem darbiniekiem mācām, ka prece ir jākomplektē tā, it kā to darītu paši sev - jāizvēlas skaistākie burkāni, svaigākie salāti un vīnogu ķekari. Protams, kļūdas gadās arī mums, taču mēs neatsakāmies no atbildības un vienmēr atradīsim risinājumu, kā atlīdzināt klientam. Nevajag kautrēties, uzreiz jāzvana mūsu klientu apkalpošanas speciālistiem un jāziņo par kļūmi, jo mēs pieņemam sūdzības 72 stundu laikā pēc preču piegādes.

Darbu ir uzsācis arī «Barbora.lv Express». Kas īsti ir šis pakalpojums, un cik pieejams tas ir Latvijā?

Domājot par pārtikas interneta veikala pieejamību ne tikai Rīgā, bet visā Latvijā, aprīlī uzsākām projektu «Barbora Express», kas nu ir pieejams jau 25 Latvijas pilsētās. Tas ir tāds pats interneta veikals kā «Barbora.lv» - vienīgā atšķirība, ka sakomplektētu preci klients saņem «Maxima» veikalos. Tāpat kā «Barbora.lv», arī šī prece tiek apmaksāta interneta bankā. Par preču komplektēšanu nav jāmaksā - vienīgā papildu maksa ir 29 centi par iepakojumu ‒ vienalga, vai tie ir 2 vai 5 maisiņi. Ja cilvēks nespēj aiznest smagos pirkumu maisus līdz mašīnai, mūsu darbinieki laipni palīdzēs - mēs cenšamies palīdzēt jebkurā individuālajā situācijā. Šāds iepirkšanās veids arī samazina risku inficēties, jo veikalā jāuzturas tikai īsu brīdi, tātad būtiski tiek taupīts pircēja laiks. Vēlos uzsvērt, ka iepirkšanās interneta veikalos ietaupa jūsu naudu, jo impulsīvo pirkumu «ieraudzīju - paņēmu» ir daudz mazāk. Turklāt, sastādot pasūtījumu, varam sekot līdzi maksājuma summai un no kaut kā atteikties, ja šķiet, ka tiek pārsniegts paša noteiktais limits. Veikalā kopējo pirkuma summu jūs ieraugāt tikai pie kases.

Darbs pie projekta, lai pilnveidotu apkalpošanas kvalitāti, papildinātu sortimentu un veiktu citus uzlabojumus, vēl norit.

Ekonomika

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais