Vērts redzēt, dzirdēt, apmeklēt: Puķe un Mennika, Celms un Kļavinskis, Krenberga un Sareika, Strazda un Mellis, «Patriarha rudens» un «Nāve ēnā»
Nacionālā teātra skatītāji tiek aicināti nebijušā pasākumā - kopā nelielā grupā ar dzīvā gida-aktiera un audiogida palīdzību doties nepilnu pusotru stundu garās pastaigās pa pilsētu vai mežu. Režisors - Valters Sīlis, dramaturģe - Linda Rudene.
«Mežs». Pirmizrāde šodien, 26. septembrī, pulksten 15. Tikšanās vieta - Mežaparka galvenā ieeja.
Latvijas iedzīvotāji ik dienu atrodas informācijas cīņā par ļoti daudzām dzīves jomām, arī Latvijai tik raksturīgo meža ainavu. No vienas puses mežizstrāde ir mūsu tautsaimniecības lielais balsts un iztikas avots, no otras - Latvija gribētu būt zaļākā valsts Eiropā un pasaulē. Kā un vai to iespējams sabalansēt, vai abu pušu retorika ir godprātīga, un kādos gadījumos tā kļūst demagoģiska?
Scenogrāfe un kostīmu māklsiniece - Ieva Kauliņa, komponists - Edgars Raginskis. Lomās: Ivars Kļavinskis (attēlā) un Raimonds Celms.
«Pilsēta». Pirmizrāde svētdien, 27. septembrī, pulksten 15. Tikšanās vieta - Nacionālā teātra foajē.
Pilsēta ir mūsdienu džungļi, kuros ir savi izdzīvošanas noteikumi, savas bīstamās un komforta zonas. Pilsēta ir arī iedvesmas avots māksliniekiem un vieta, kas rada sajūtu, ka atrodies notikumu epicentrā. Pastaigas laikā būs iespēja izsekot līdzi tam, kā mainījusies mūsu uztvere attiecībā uz pilsētu - kā tā no kādreizējās peļņas vietas pārtapusi par vienīgo dzīvesvietu, un vai ir iespējams dzīvi pilsētā padarīt harmoniskāku, draudzīgāku dabai un cilvēkam.
Scenogrāfs un kostīmu mākslinieks - Uģis Bērziņš, komponists - Gatis Krievāns. Lomās: Madara Bore, Daiga Gaismiņa, Romāns Bargais (attēlā) un Arturs Krūzkops.
«Abu izrāžu veidošanas procesā vislielākais izaicinājums bija panākt balansu starp izrādes saturu un formu. Meklēt risinājumus tam, lai sarežģītais audio ieraksta formāts izrādes apmeklētājam iedveš sajūtu par notiekošo kā dzīvu, pulsējošu un neparedzamu pieredzi,» saka izrādes dramaturģe Linda Rudene. Viņasprāt, izrādes-pastaigas formāts skatītājam būs īpaša pieredze arī tāpēc, ka tas vienmēr saistās ar zināmu neparedzamības devu. «Šajā formātā pastāv tik daudz mainīgo lielumu, ka divas vienādas izrādes un skatītāju pieredzes nav iespējamas. Pastaigu saturisko vēstījumu vistiešākajā mērā ietekmējuši izvēlētie maršruti. Veidojot izrādes, mēs necentāmies izvēlētajam ceļam uzspiest mūsu radītu nozīmi, gluži pretēji - ļāvām maršrutam diktēt stāsta virzību. Tās būs divas dažādas pieredzes, dažādas tēmas un dažādas vides, tomēr tās vienos ne tikai pastaigas solis, bet arī mēģinājums «Mežā» ienest daļu pilsētas, bet «Pilsētā» - daļu meža, un uzdot jautājumu: vai tas ir tas, ko vēlamies?»
*Video padomi izrāžu apmeklētājiem: ŠEIT