Mainoties gadalaikiem un sezonām, mēs pārkārtojam savu drēbju skapi - nomainām apģērbu koridorā, vienus apavus noliekam dziļākos plauktos un ārā izvelkam iepriekš noglabātos. Ja tev ir auto, tad teju tas pats jādara ar braucamo.
Latvijā laika apstākļi ir mainīgi. Lai arī ir prasība, ka automašīnai jābūt aprīkotai ar ziemas riepām no 1. decembra, slidenāki laika apstākļi sāksies jau pavisam drīz. Dzestrākas ir jau oktobra naktis, bet bieži vien pirmo sniegu jau varam sagaidīt novembrī, līdz ar to ceļa segums var brīžiem izrādīties slidens.
Tad nu sākās galvas grozīšana par ziemas riepu iegādi, par ko pirmo reizi nākas domāt arī man, jo riepu maiņas trakums tuvojas lieliem soļiem.
Papētot vien internetā piedāvājumu, var secināt, ka nianses starp ziemas riepām nav tikai cenā, bet arī vai izvēlies ar radzēm vai bez, cik tās būs dzirdamas uz ceļa seguma, u. c. nianses.
Jāņem vērā, ka ir autostāvvietas, kur ar radzēm vispār ir liegts iebraukt!
Drīz vien jābūt gatavam cīņai ar aizsalušiem vējstikliem. Naktis paliks aukstākās un plāna ledus kārtiņa uz tiem veidosies jau pavisam drīz. Lai arī skrāpis jau "sēž" durvīs, izrādās, tas nemaz nav tik "veselīgs". Un te atkal zinātne ir padomājusi un arī auto apkopē viss gājis uz priekšu.
Cita lieta, kas ir visai izplatīta - varbūt ar auto ziemā nemaz nedomā braukt! Tad nav jādomā par riepu protektoru dziļumiem, kurus ceļu policija īpaši pieskata, tāpat atkrīt kaitinošā auto vējstikla kasīšana no rītiem un sniega tīrīšana no braucamā jumta. Kā teikt, ziemas migā esi tu un ieziemots arī tavs auto!