7 iemesli, kāpēc nepieciešams katru dienu ēst žāvētas plūmes

© pexels.com

Žāvētu plūmju ēšana var veicināt labu veselību. Tās ir bagātas ar dažādām organismam vērtīgām uzturvielām. Eksperti iesaka dienas laikā notiesāt sešas žāvētas plūmes, lai ķermenis saņemtu visu, kas tam nepieciešams. Lasiet tālāk rakstu un uzziniet, ko labu organisam sniedz žāvētas plūmes.

pexels.com

1. Labs kālija avots

100 grami žāvētu plūmju satur 732 mg kālija. Dienas laikā nepieciešams uzņemt aptuveni 4700 mg kālija. Tieši tāpēc plūmes ir izcils produkts, kuru ēst, lai nodrošinātu organismu ar tam nepieciešamo kālija daudzumu. Kālijs ir minerālviela, kas palīdz labāk darboties mūsu ķermenim un būt veselīgam. Šī minerālviela palīdz uzturēt stiprus un veselu kaulus, veicina muskuļu augšanu, palīdz samazināt insulta risku.

pexels.com

2. Labs dzelzs avots

Ja neuzņemam pietiekami daudz dzelzi, tā deficīts var radīt nopietnas veselības problēmas, piemēram, anēmiju. Tāpat dzelzs deficīts organismā var izraisīt lielu nogurumu, sirds un plaušu problēmas. Žāvētas plūmes ir lielisks dzelzs avots!

pexels.com

3. Labam gremošanas traktam

Žāvētas plūmes ir ne tikai labs dzelzs un kālija avots, bet tās arī satur daudz šķiedrvielu. Šķiedrvielas ir atbildīgas par labu gremošanas trakta darbību. Tāpat tās satur sorbītu, dabisku caurejas līdzekli, kas palīdz stimulēt zarnu kustību. Tādējādi, ēdot plūmes, jums nebūs jāraizējas par vēdera izeju.

pexels.com

4. Svara zaudēšanai

Pateicoties žāvētajās plūmēs esošajām šķiedrvielām, ēdot tās jūs ātri vien gūsiet sāta sajūtu. Kā arī būtiski ir pieminēt, ka šī sāta sajūta tik ātri nepazudīs. Tieši tāpēc žāvētas plūmes ir labs produkts, kuru ēst, lai kontrolētu svaru. Šī būs veselīga uzkoda!

pexels.com

5. Stipriem kauliem

Cilvēkiem, kuriem pastāv osteoporozes risks, īpaši sievietēm un gados vecākiem cilvēkiem, ieteicams ēst žāvētas plūmes. Osteoporozei ir raksturīga samazināta kaulu masa un minerālais blīvums. Pētījumā pierādīts, ka sievietēm pēcmenopauzes periodā, kurām ir diagnosticēta osteopēnija, uzlabojās veselības stāvoklis, ēdot žāvētas plūmes.

pexels.com

6. Pazemina augstu asinsspiedienu

Vai zinājāt, ka augstu asinsspiedienu iespējams kontrolēt ar dažādiem pārtikas produktiem? Reizēm cilvēki, kuriem ir augsts asinsspiedien, neizjūt nekādus simptomus, taču tas atstāj negatīvu ietekmi uz veselību, piemēram, palielina sirdsdarbības traucējumus. Tāpēc, lai izvairītos no šādām problēmām, eksperti iesaka katru dienu notiesāt sešas žāvētas plūmes.

pixabay.com

7. Labs vitamīnu avots

Žāvētas plūmes ir īstas vitamīnu "bumbas". Ēdot šos žāvētos augļus, jūs organismu nodrošināt ar tam nepieciešamajiem A, C, K un B6 vitamīniem. Ikkatram no šiem vitamīniem ir būtiska nozīme tam, lai mēs justos veseli un labi.

Avots

*Raksti Lifehacks.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītības mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Veselība

Pēdējās desmitgadēs diskusija par veselīgu uzturu un tā lomu cilvēka veselības un labsajūtas nodrošināšanā kļuvusi īpaši aktuāla. Tomēr par spīti zinātnieku, uztura speciālistu, mediķu un citu ekspertu vienprātībai jautājumā par to, ka veselīgs uzturs viennozīmīgi labvēlīgi ietekmē cilvēka pašsajūtu un veselību, viedokļi par to, kuri produkti ir veselīgi, bet kuri – nē, atšķiras. Kafija, kartupeļi, maize, makaroni, sarkanā gaļa, cukurs un sāls – tie ir tikai daži produkti, kuri nereti automātiski tiek ievietoti kategorijā “neveselīgs”. Cik tas ir pamatoti, skaidro sertificēta uztura speciāliste, “Narvesen” eksperte Lizete Puga.

Svarīgākais