5 veselīgākās eļļas

© pexels.com

Uzziniet, kuras ir veselīgākās un labākās eļļas, kuras ieteicams izmantot maltītes pagatavošanai!

unsplash.com

1. Extra-Virgin olīveļļa (nerafinēta olīveļļa)

Neapstrādāta augstākā labuma olīveļļa, pēc ekspertu domām, ir pamatlieta, kurai ir jābūt katrā virtuvē, jo šī eļļa ir laba sirds veselībai.

Olīveļļa ir viena no tām eļļām, kuru varat izmantot dažādu ēdienu pagatavošanai, kā arī tā ir bagāta ar nepiesātinātajiem taukiem (oleīnskābi) un E vitamīnu. Oleīnskābei piemīt aizsargājoša iedarbība pret insulīna rezistenci un pretiekaisuma īpašības. Turklāt olīveļļā esošais E vitamīns kalpo kā labs antioksidants.

pexels.com

2. Avokado eļļa

Avokado eļļa ir izcila ēdienu gatavošanai augstā temperatūrā, piemēram, cepjot. Tāpat šai eļļai piemīt izsmalcināta garša un to var izmantot gan saldu, gan pikantu ēdienu pagatavošanai.

Līdzīgi kā olīveļļā, avokado eļļā ir augsts oleīnskābes daudzums, kas padara to par veselīgu tauku avotu. Kādā pētījumā atklāts, ka, lietojot avokado eļļu, iespējams, var samazināt triglicerīdu un ZBL holesterīna līmeni, kā rezultātā samazinās sirds problēmu riski.

unsplash.com

3. Saulespuķu eļļa ar augstu oleīnskābes saturu

Saulespuķu eļļa satur nepiesātinātos taukus. Tomēr ir svarīgi atzīmēt, ka šie nepiesātinātie tauki galvenokārt sastāv no Omega-6 taukskābēm, kas var radīt zināmas veselības problēmas. Omega-6 ir svarīga mūsu ķermenim, taču pārmērīga tā uzņemšana var veicināt iekaisumu procesus organismā un no tā izrietošas ​​citas veselības likstas. Ieteicams uzturā lietot saulespuķu eļļu, kurā ir zems Omega-6 daudzums, bet augsta oleīnskābes koncentrācija.

pexels.com

4. Sezama eļļa

Sezama eļļa nebūs tik unversiāla, kā iepriekš minētas, jo tai piemīt specifiska garša, kas nozīmē to, ka visu ēdienu pagatavošanai tā nederēs. Šai eļļai piemīt riekstaina garša, taču par spīti tam ar to ir iespējams pagatavot dažādas gardas maltītes.

Sezama eļļa ir labs antioksidantu avots. Anioksidanti ir labi mūsu šūnu veselībai. Šai eļļai arī piemīt pretiekaisuma īpašības, kas var samazināt sirds veselības problēmu, piemēram, aterosklerozes, risku.

pexels.com

5. Zemesriekstu eļļa

Lai gan zemesriekstu eļļai ir daži trūkumi, tai ir daudz potenciālu ieguvumu veselībai. Pirmkārt, tā ir bagāta ar oleīnskābi. Turklāt zemesriekstu eļļa ir labs E vitamīna avots. Nepiesātinātie tauki, piemēram, tie, kas atrodami zemesriekstu eļļā, var arī palīdzēt kontrolēt cukura līmeni asinīs.

Tomēr ir svarīgi atzīmēt, ka zemesriekstu eļļa satur arī lielu Omega-6 taukskābju daudzumu. Pārmērīgs Omega-6 patēriņš, kamēr organismā trūkst Omega-3, var negatīvi ietekmēt jūsu veselību.




Avots

*Raksti Lifehacks.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītības mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Uzturs

Pākšaugus ir vērtīgi lietot ne tikai pieaugušajiem, bet arī bērniem, ja tos termiski apstrādā un atbilstoši pagatavo. Lēcās un pupiņās ir augstāka dzelzs koncentrācija nekā citos augu valsts produktos, tāpēc mazuļa uzturā pākšaugus rekomendē ieviest samērā agri – jau no 6–8 mēnešu vecuma. "Rimi Bērniem" eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina skaidro, kāpēc pākšaugi bērna uzturā ir ieteicami.