5 iemesli, kāpēc pēc maltītēm kārojas kaut kas salds

© pexels.com

Pārmērīgs cukura patēriņš var izraisīt virkni dažādu veselības problēmu. Uzziniet, kāpēc pēc ēdienreizēm rodas nepārvarama vēlme apēst kaut ko saldu!

pexels.com

1. Ieradums

Izrādās, ja ilgstošā laika posmā pēc maltītēm apēdat kaut ko saldu, tas kļūst par ieradumu. Brīžos, kad būsiet kārtīgi paēdis, jums tāpat kārosies saldumi. Šādu ieradumu ir ļoti grūti izskaust.

Pēc salda ēdiena apēšanas organismā izdalās labas pašsajūtas hormons - dopamīns. Šis hormonas regulē cukura līmeni asinīs. Dopamīns uzlabo garastāvokli un laika gaitā rada pieradumu pie cukurotiem ēdieniem.

pexels.com

2. Izsalkums

Vēl viens iemesls, kāpēc var rasties nepārvarama kāre pēc saldumiem, ir izsalkums. Nepietiekams uzturs vai nesabalansēta pārtika rada izsalkumu. Tāpēc nepieciešams ikdienā ēst pilnvērtīgas, sabalansētas maltītes, lai pēc to apēšanas nerastos vēlme mieloties ar saldumiem.

pexels.com

3. "Laimes hormons"

Pēc smagas darba dienas, saldi našķi kalpo, kā atalgojums vai garastāvokļa uzlabotājs. Tieši šis faktors ir saistīts ar zemu serotonīna jeb "laimes hormona" līmeni. Serotonīns palīdz regulēt garastāvokli. Brīžos, kad jūtaties nomākti, nemierīgi vai stresa pilni, kārojas kaut kas salds. Pētījumos ir pieradīts, ja jums ir slikts garastāvoklis, tas rada tieksmi pēc cukurota ēdiena, lai justos labāk.

pexels.com

4. Miega trūkums

Kā atzīst eksperti, tad miega trūkumu var saistīt ar pārēšanos. It īpaši neveselīgas pārtikas uzņemšanu lielos daudzumos, tai skaitā saldumu. Labs miegs var palīdzēt noregulēt ķermeņa tieksmi pēc cukurotiem ēdieniem.

pexels.com

5. Veselības problēmas

Vēl viens iemesls, kāpēc jums rodas nepārvarama tieksme pēc saldumiem, var būt saistīts ar veselības problēmām. Ja dienas laikā neapēdot neko saldu izjūtat reiboni, vai vispār nespējat dienas laikā atteikties no saldumiem, nepieciešams konsultēties ar ārstu.

Tieksme pēc cukura var saistīties arī ar noteiktu minerālvielu trūkumu organismā.

Avots

*Raksti Lifehacks.lv ir paredzēti tikai informatīviem un izglītības mērķiem, tie neaizstāj profesionālu medicīnisko padomu, diagnostiku vai ārstēšanu. Vienmēr konsultējieties ar ārstu, ja jums rodas jautājumi par veselības stāvokli.

Uzturs

Pākšaugus ir vērtīgi lietot ne tikai pieaugušajiem, bet arī bērniem, ja tos termiski apstrādā un atbilstoši pagatavo. Lēcās un pupiņās ir augstāka dzelzs koncentrācija nekā citos augu valsts produktos, tāpēc mazuļa uzturā pākšaugus rekomendē ieviest samērā agri – jau no 6–8 mēnešu vecuma. "Rimi Bērniem" eksperte, sertificēta uztura speciāliste Olga Ļubina skaidro, kāpēc pākšaugi bērna uzturā ir ieteicami.