5 triki, kā veikt mērījums bez lineāla un mērlentes

© pexels.com

Šie triki noderēs ikvienam, kuram mājās nav lineāls vai mērlnete, bet nepieciešams veikt mērījumus! 

pexels.com

1. Izmanto savu ķermeni

Izrādās, ka, lai izmērītu, piemēram, konkrētu priekšmetu garumu, mēs varam izmantot savu ķermeni. Piemēram: aptuvenais cilvēka īkšķa garums ir 5 centimetri (cm); rādītājpirksta garums līdz pirmajai locītavai (sākot no naga) ir 2,5 cm; attālums no īkšķa līdz rādītājpirksta galam (izplešot pirkstus katru uz savu pusi) - 15 cm; attālums no īkšķa līdz mazajam pirkstiņam (izplešot pirkstus katru uz savu pusi) - 23 cm; attālums no elkoņa līdz vidējam pirkstam - 46 cm.

Protams, katram cilvēkam ir sava uzbūve un šie attālumi var atšķirties. Šie norādītie cm ir aptuvenais attālums.

pexels.com

2. Izmanto banknotes

Izcila ideja, kā precīzi nomērīt dažādus attālumus, ir izmantot banknotes. Šādi jūs pavisam viegli varēsiet izmērīt nelielus priekšmetus. Piemēram: ASV dolārs ir 155,96 mm x 66,29 mm liels; Lielbritānijas £ 5 mārciņa ir 125 mm x 65 mm liela, bet £10 - 132 mm x 69 mm liela; savukār 5 eiro banknote ir 120 mm x 62 mm liela; 10 eiro - 127 mm x 67 mm un 20 eiro - 133 mm x 72 mm.

pexels.com

3. Izmanto kredītkarti

Ja jums makā nav skaidras naudas, tad lieti var noderēt arī kredītkarte. Vidēji visas kredītkartes ir vienāda izmēra. Standarta kredītkartes izmērs 8,5 cm x 5,4 cm.

pexels.com

4. Izmanto A4 lapu

Mūsdienās papīra izmēru (A4) nosaka starptautiskais ISO 216 standartas. Tas nozīmē to, ka, lai kurp jūs iegādātos A4 papīru, tas visur būs vienāda izmēra. Viena A4 papīra loksne ir 210 mm x 297 mm liela.

pexels.com

5. Izmanto mobilo telefonu

Pavisam viegls un vienkāršs veids, kā ātri un precīzi izmērīt dažādus attālumus, priekšmetus, ir izmantojot savu viedtālruni. Atliek vien lejupielādēt telefonā aplikāciju, kura ir speciāli paredzēta šādiem nolūkiem - attālumu mērīšanai.



Avots

Dzīvo gudri!

Bagātīgi klāti svētku galdi, grila sezonas gardumi un pikniki pie dabas - vasarā roka tā vien sniedzas pēc papildporcijas vai kāda neveselīga našķa, pat tad, ja iepriekš jau apēsts gana daudz. Kārdinājumu pārpilnība mēdz novest pie pārēšanās, kā rezultātā ilgi gaidīto atpūtu sabojā gremošanas traucējumi un slikta pašsajūta. Kas jāņem vērā, lai tā nenotiktu, un kā rīkoties tad, ja tomēr gadījies apēst par daudz, stāsta farmaceite Ivanda Krastiņa.

Svarīgākais