Nereti ceram ieskriet veikalā vien uz pāris minūtēm, lai iegādātos svarīgāko, taču pie kasēm plāni par ātro iepirkšanos sagrūst. Lai tas nenotiktu, esot jāizvēlas pareizā rinda.
Izrādās, ka pētnieki ir izrēķinājuši, ka katra klienta apkalpošana prasa noteiktu laiku - vidēji 41 sekundi, kuras laikā notiek sasveicināšanās, samaksāšana, atvadīšanās un pirkumu saņemšana. Katras preces skenēšanai tiek patērētas aptuveni trīs sekundes. Garāka cilvēku rinda ar mazāk precēm kustēsies lēnāk uz priekšu, nekā tāda, kurā ir mazāk cilvēku ar pilnākiem iepirkuma groziem.
Viena klienta 100 produktu skenēšana prasīs aptuveni sešas minūtes. Ja rindā stāv četri cilvēki, katrs ar 20 precēm, apkalpošana prasīs gandrīz septiņas minūtes. Masačūsetas Tehnoloģijas institūra profesors Ričards Lārsons aprēķināji, ka amerikāņi rindās pavada 37 miljardus stundu gadā.
Lielākā daļa cilvēku ir labroči un parasti griežas pa labi pie kasēm. Pastāv liela iespēja, ka pie kreisajā pusē esošajām kasēm būs mazāk rindu.
Ja pamani, ka kasiere ir īpaši komunikabla un mīl sarunāties ar klientiem vai komentēt preces, izvairies no šīs rindas.
Svarīgi ir ne tikai cilvēku skaits pirms tevis rindā, bet arī to vecums un pirkumi. Piemēram, vecāku cilvēku apkalpošana prasa ilgāku laiku. Viņi ne vienmēr zina, kā rīkoties ar kredītkarti vai uzdod papildus jautājumus par precēm, kas palēlina rindas virzību. Der paskatīties arī, kas ir iepirkumu groziņos, jo, piemēram, sešu vienādu preču skenēšana būs daudz ātrāka nekā sešu dažādu.
Šādas rindas mēdz būt ne tikai lidostās un bankās, bet arī lielveikalos. Šīs rindas parasti virzās ātrāk, jo rindas priekšgalā esošā persona dodas pie pirmā brīvā kasiera.
Ja kasieris neredz rindu, jo to, piemēram, aizsedz plaukts vai siena, klientiem būs jāgaida ilgāk.
Novietojiet preces pie kases. Pērkot drēbes, atbrīvojiet tās no pakaramajiem un izvelciet etiķetes, lai kasieris tās var ātrāk noskenēt.
Zināmā mērā tas esot psiholoģisks stāvoklis - lielāka daļa cilvēku mēdz pārspīlēt gaidīšanas laiku rindā par 36%. Turklāt bieži pircēji pievērš uzmanību rindas garumam, nevis ātrumam. Izvēloties starp garu, bet uz priekšu virzošos rindu un īsāku rindu, biežāk izvēlamies otro, kaut abās gaidīšanas laiks ir vienāds. Tāpat var novērst savas domas no gaidīšanas, aprunājoties ar citiem.
Avots: lifehacker.ru