Mākslīgā apgaismojuma vēsture sākās, kad cilvēks sāka izmantot uguni - ugunskurus un lāpas varētu pat uzskatīt par pirmajām apgaismes ierīcēm. Laikam ejot, uguns turpināja pildīt apgaismes funkcijas caur eļļas lampām un svecēm, apgaismojumu padarot nosacīti vienkāršāku un, galvenokārt, mobilāku. Pēc elektriskās spuldzītes atklāšanas turpinājās jaunu atklājumu ēra, sākotnējās kvēlspuldzes aizstājot ar ne vien energoefektīviem risinājumiem, bet arī dažādām variācijām interjera dizaina kontekstā.
Mūsdienās apgaismes ierīču piedāvājums ir ļoti daudzveidīgs, taču ikvienu apgaismes ierīci joprojām vieno viens mērķis - aizstāt dienas gaismas trūkumu telpā. Ja sākotnēji tika izmantoti vienkārši risinājumi, kā kvēlspuldze vada galā pie griestiem istabas vidū, tad mūsdienās ikkatrs gaismas avots tiek izvēlēts atbilstoši telpas plašumam, kā arī tās iekārtojumam. Plašāka laukuma apgaismojumam joprojām primāri tiek izmantotas griestu lampas, tikmēr nelielākām telpām, kā piemēram guļamistabām, nu jau tiek izvēlēti niansētāki risinājumi - stāvlampas vai sienas lampiņas ar mazāk intensīvu apgaismojumu intīmākas noskaņas radīšanai.
Radot jaunas produkcijas līnijas, apgaismes ierīču ražotāji ņem vērā apgaismojuma kā interjera dizaina elementa nozīmi. Iekārtojot mājokli vairs nepietiek vien ar spuldzīti pie vadiņa. Pirmkārt, tiek izvēlēts attiecīgā dizaina “ietvars”, kurā spuldze ierīkota - tas var būt apgleznots un krāšņs abažūrs, kamēr minimālisma piekritēji izvēlēsies vienkāršas formas, neuzkrītošus dizainus, pieturoties pie apgaismojuma pamatfunkcijas. Taču tāpat piedāvājumu ir paplašinājušas arī apgaismojuma pavadošās ierīces - gaismas slēdži, kam agrāk vien retais pievērsa uzmanību. Ja sākotnēji tas tika izvēlēts kā sekundārais elements, galvenokārt fokusējoties uz pašu lampu, tad tagad slēdži spēlē tikpat būtisku lomu interjera iekārtošanā. Turklāt tiek ņemts vērā ne vien slēdžu dizains, bet arī materiāla kvalitāte, no kā tas izgatavots. “Cilvēki bieži vien neaizdomājas par to, ka šī ir viena no visbiežāk izmantotajām ierīcēm mājā, kas nozīmē, ka tai ir jābūt ne vien izturīgai, bet arī drošai - galu galā, tas viss ir savienots ar elektrību,” gaismas slēdžu nozīmi skaidro “JUNG” pārstāvis Latvijā, Leonīds Popoks.
Konkrēti gaismu toņi, intensitāte un izstarošanas avota atrašanās vietas spēj ne vien rast patīkamu noskaņu tās iemītniekiem, bet arī vizuāli izmainīt telpu. Un mūsdienu piedāvājumu klāsts kļūst arvien advancētāks, lai šādu efektu panāktu ar iespējami ērtākiem un efektīvākiem risinājumiem. Kā vienu no tādiem L. Popoks min “Plug & Light” gaismas slēdžu modeļus. “To būtība ir ērta apgaismojuma pārvietošana attiecīgi savām vēlmēm, izmantojot iespējami mazāk resursu. Telpa tiek aprīkota ar vēlamo skaitu slēdžu rāmjiem, kurus izvēlēties var atbilstošā dizainā un krāsā. Un pietiek vien ar vienu gaismekli, ko var ērti ievietot šajos slēdžu rāmjos jebkurā laikā. Turklāt to regulēt var ar vienu slēdzi, kas savienots ar katru no ierīkotajiem rāmjiem.”
Apgaismojuma industrija turpina attīstīties gan dizaina, gan tehnoloģiskajā virzienā, ko apstiprina arī L. Popoks. “Lielākie spēlētāji industrijā spējuši veiksmīgi attīstīties atbilstoši pieprasījumam pēc vienlaikus moderna dizaina un kvalitatīvām tehnoloģijām aprīkotām apgaismes ierīcēm. Pat šķietami nebūtiskas detaļas kā gaismas slēdzis atbilst kā dizaina, tā kvalitātes prasībām. Turklāt neizslēdzama ir arī viedo tehnoloģiju izmantošana, kas arī JUNG produkcijas klāstu papildina arvien vairāk, tādējādi piedāvājot iespējami efektīvāku un klientam izdevīgāku apgaismojuma vadības risinājumu savā mājoklī.”