Ziemai atkāpjoties un dienām kļūstot siltākām, uz ielām dzirdama ne tikai putnu vīterošana, bet arī biežāka motociklu dzinēju dārdoņa. Šis ir laiks, kad motociklu īpašnieki steidz modināt un aprūpēt savus braucamrīkus pēc garā ziemas miega.
Neskatoties uz to, ka oficiāli motociklu sezona tiks atklāta 27. aprīlī, nevarētu teikt, ka jau ir ideāli laikapstākļi, lai dotos garos pārbraucienos. Lai pēc ziemas kārtīgi iebrauktu uzticamo spēkratu, “Inchcape Motors Latvia” “BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs piedāvā izmest kādu līkumu pa Latviju, vienlaikus smeļoties zināšanas par motociklu vēsturi.
Seno motociklu kolekcija Pastendē
Ja brīvdienu plāns vēl nav līdz galam izdomāts, bet ir sajūta, ka vajag izbraukt nedaudz ārpus pilsētas un mazliet nobaudīt brīvības garšu, netālu no Talsiem esošā Pastende ir viena no vietām, kur doties.
Šajā ciemā mīt kādreizējais motosportists un treneris Alfrēds Zamockis, kurš ir izveidojis iespaidīgu seno motociklu ekspozīciju. Kolekcijā iespējams redzēt ap 30 dažāda veida motociklus, no kuriem daļa atklāj motosporta vēsturi.
Interesanti, ka starp eksponātiem ir arī ledus sacīkšu spēkrati un daudzi citi. Tomēr vislabāk par savu kolekciju varēs pastāstīt pats kolekcijas īpašnieks.
Rogu ģimenes senās tehnikas privātkolekcija
Doties virzienā uz Liepājas pusi, Nīcas pagasta “Upmalās” atrodas gadiem lolota senās tehnikas privātkolekcija, ko izveidojusi Rogu ģimene. Privātkolekcijā var apskatīt ne tikai senus motociklus, kas gadu gaitā tikuši rūpīgi atjaunoti, bet arī citas nu jau par relikvijām sauktas lietas. Lielajiem, motorizētajiem spēkratiem īpašu akcentu piešķir krāsainā ķiveru kolekcija un liela pildspalvu kolekcija, kas nemanāmi iedzīvina kopējo ekspozīcijas tēlu.
Senlietu un retro motociklu kolekcija “Cīrulīši”
Ja Kurzeme jau izbraukāta krustu šķērsu, var doties uz pašiem Latgales austrumiem. Arī šajā pusē, precīzāk, Viļakas novadā ir paslēpusies rūpīgi vākta retro motociklu kolekcija ar nosaukumu “Cīrulīši”. Kolekcijas īpašnieks var lepoties ar 40 dažādiem mopēdiem un motocikliem, kuri ražoti laikā no 20.gs. 40. līdz 90. gadiem. Turklāt, ja esat īsteni moto entuziasti, bet dzīvē nav sanācis izmēģināt senu braucamrīku, kolekcionārs piedāvā arī izvizināties motociklā ar blakusvāģi.
Šīs ir tikai dažas no vietām Latvijā, kur doties, lai iemēģinātu savus tērauda rumakus pēc ilgās stāvēšanas un braucēji varētu atjaunot ceļa izjūtas. Arī iepazītu jaunus cilvēkus, dalītos piedzīvojumu stāstos ar domubiedriem un uzzinātu mazāk zināmas vai aizmirstas lietas, tā gatavojoties arī lielākiem izaicinājumiem aiz Latvijas robežām.