6 ikdienišķas lietas, kas patiesībā bija radītas citam nolūkam

© pixabay

Dažreiz laika gatā priekšmetiem atrodam arvien jaunus pielietojumus. Vai zināji, ka sākumā augstpapēžu kurpes nēsāja jātnieki? Vai, ka paši esam tā izmainījuši telefona nozīmi, ka zvanām arvien retāk? Portāls "Brightside" apkopojis priekšmetus, kuri sākumā bijuši radīti pavisam citam mērķim nekā mēs tos izmantojam tagad.

1. Augstpapēžu kurpes

Izrādās, ka agrāk augstpapēžu kurpes tika vilktas izjādēs ar zirgiem. Papēži palīdzēja jātniekiem noturēt kājas kāpšļos. Tagad šādas kurpes gan biežāk redzamas kājās sievietēm.

pixabay

2. "Burbuļplēve"

Burbuļplēvi izgudroja 1957. gadā Alfrēds Fīldings un Makrs Čavannes. Viņi gribēja radīt mazgājamas tapetes un salīmēja kopā divus plastikāta dušas aizkarus. Starp aizkariem radās gaisa burbuļi. Izgudrojums "izgāzās", taču abi izgudrotāji saprata, ka tas varētu būt labs iesaiņošanas materiāls. Izrādās, ka viņu pirmais klients bija "IBM", kuri burbuļplēvē iesaiņoja datorus to sūtīšanai.

pixabay

3. Rokas spiediens

Agrāk bruņinieki sarokošanos izmantoja, lai parādītu, ka viņiem nav slēptu ieroču. Mūsdienās rokas spiediens tiek izmantots kā sasveicināšanās, atsveicināšanās, apsveikšanas un novērtējuma zīme.

pixabay

4. Higēniskās paketes

Sākumā higēniskās paketes tika izmantotas, lai apturētu asiņošanu ievainotajiem kareivjiem. 1888. gadā kompānija "Johnson&Johnson" izdeva pirmās paketes, kas bija domātas sievietēm.

Jānis Saliņš/F64

5. Telefoni

Protams, visi zina, ka telefoni radīti, lai sazvanītos. Bet mūsdienās tos šim mērķim izmanto arvien retāk. Mēs tajos "sērfojam" internetā, uzņemam ar tiem bildes, maksājam rēķinus un tā tālāk. Tātad, to patieso jēgu esam jau sen kā atstājuši otrajā plānā.

pixabay

6. "Facebook"

Sociālā vietne "Facebook" sākumā tika radītā Hārvardas un citiem studentiem, lai tie varētu uzturēt kontaktus. 2006. gadā vietne kļuva pieejama visiem lietotājiem, kas vecāki par 13 gadiem.

pixabay

Atpūtai un izklaidei

Melnā piektdiena ir kļuvusi par iepirkšanās svētkiem, kas vilina ar īpašām atlaidēm un it kā neatvairāmiem piedāvājumiem. Tomēr, lai šis laiks neizvērstos par nevajadzīgu pirkumu maratonu ar liekiem izdevumiem, būtiski ir iepirkties pārdomāti.

Svarīgākais