Rīgā jauna sabiedriskā transporta josla

Sabiedriskā transporta satiksmes uzlabošanai Brīvības gatvē centra virzienā no Struktoru ielas līdz Ropažu ielai ir ierīkota sabiedriskā transporta josla.

„Šis Brīvības gatves posms ietilpst piecpadsmit sabiedriskā transporta maršrutos. Pa to kursē seši autobusu maršruti, pieci trolejbusu maršruti un četri maršruta autobusu jeb mikroautobusu maršruti. Pēc SIA „Rīgas satiksme” sniegtās informācijas sabiedriskajam transportam paredzētais laiks šī Brīvības gatves posma šķērsošanai ir 2 līdz 3 minūtes. Bet līdz šim, īpaši maksimumstundās, sabiedriskā transporta kustības traucējumi Brīvības gatves posmā no Struktoru ielas līdz Ropažu ielai ir bijuši no 4 līdz 20 minūtēm un atsevišķos gadījumos pat līdz pusstundai,” nra.lv informē Rīgas domes Satiksmes departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Prauliņa.

Sabiedriskā transporta josla Brīvības gatvē ierīkota labajā malējā braukšanas joslā.

Sabiedriskā transporta joslu ieviešana kā viens no līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu uzlabošanai ir paredzēta Rīgas sabiedriskā transporta attīstības koncepcijā 2005. -2018. gadam.

Atsevišķu braukšanas joslu ierīkošana sabiedriskā transporta satiksmei ir viens no pamatvirzieniem sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai, kas ļauj tam apbraukt sastrēgumus un tādējādi samazināt maršruta veikšanas laiku. Sabiedriskā transporta joslas ilgtspējīgai mobilitātei un sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanai tiek ierīkotas gan lielākajās Eiropas, gan Ziemeļamerikas pilsētās.

Ja ar vienu automašīnu Rīgā pārsvarā pārvietojas viens cilvēks, aizņemot aptuveni 8 kvadrātmetrus ielas platības, tad pēc Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” datiem katra pilsētas sabiedriskā transporta vienība pārvadā aptuveni 850 pasažieru dienā, teorētiski vienam pasažierim aizņemot aptuveni 1,5 kvadrātmetrus ielas platības.

Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” apliecina, ka esošās sabiedriskā transporta joslas sniedz pozitīvu rezultātu un samazina sabiedriskā transporta grafiku izpildes kavējumu. Piemēram, ja agrāk Raiņa bulvāra šķērsošanai sabiedriskā transporta kavējumi sastrēgumu dēļ bija no 4 minūtēm līdz pat divām stundām, tad pēc sabiedriskā transporta joslas ieviešanas sabiedriskais transports šķērso Raiņa bulvāri sabiedriskā transporta kustības grafikā paredzētajā laikā – no 4 līdz 6 minūtēm.

Kā ziņots, sabiedriskā transporta kustības regularitātes nodrošināšanai daudzviet Rīgā ir ierīkotas sabiedriskā transporta joslas un atbrīvots tramvaju ceļš. Kopumā Rīgā sabiedriskā transporta joslas ir ieviestas vairāk nekā 11 kilometru garumā.

Atgādinām, ka saskaņā ar Ceļu satiksmes noteikumiem pa sabiedriskā transporta joslu drīkst braukt gan pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi, gan taksometri, kā arī operatīvais transports. Taču pasažieru sabiedriskie transportlīdzekļi drīkst izmantot arī pārējo transportlīdzekļu satiksmei paredzētās braukšanas joslas.

Latvijā

Valsts aizsardzības dienesta karavīri Sēlijas militārā poligona dronu mācību un testēšanas poligonā aizvadījuši noslēdzošās bezpilota lidaparātu rotas līmeņa mācības, kurās, izmantojot dažādus bezpilota lidaparātu modeļus, trenēja spēju identificēt un iznīcināt pretinieku, aģentūru LETA informēja Aizsardzības ministrijā.

Svarīgākais