Rīgas dome nakts sabiedrisko transportu plāno nodrošināt līdz oktobra beigām, paredz Satiksmes un transporta lietu komitejā atbalstītais Rīgas domes lēmumprojekts.
Kā izskanēja komitejas sēdē, pasažieru skaits, kas izmantoja nakts sabiedrisko transportu, bijis lielāks, nekā plānots. Līdz ar to "Rīgas satiksmes" zaudējumi bijuši mazāki. Tas ļauj ar jau piešķirto finansējumu šo projektu turpināt.
Laikā no 17.maija līdz 7.septembrim nakts satiksmi izmantojuši 8181 pasažieris. Populārākais maršruts bijis N1 "Centrs - Mežciems", kurā braucis 3241 pasažieris.
Komitejas sēdē atsevišķi deputāti pauda bažas, ka nakts sabiedrisko transportu izmanto Vecrīgas nakts dzīves baudītāji, kuri tā vietā, lai brauktu uz mājās ar taksometru, izvēlas braukt ar nakts sabiedrisko transportu. Tas radot ētiskas dabas jautājumus, kādēļ citiem nodokļu maksātājiem jāapmaksā šādi nakts reisi.
Taču kopumā deputāti atbalstīja nakts reisu nodrošināšanu arī oktobrī, kā arī rosināja izvērtēt iespēju nakts reisus nodrošināt visu gadu.
Saskaņā ar "Rīgas satiksmes" apkopoto informāciju pasažieru skaits nakts transportā palielinās, ja notiek lieli pasākumi. Piemēram, būtisks pasažieru skaita kāpums visos nakts maršrutos bija "Prāta vētras" koncerta laikā.
Savukārt pasažieru skaita kritums novērots Līgo svētku laikā un naktī uz pirmdienu pēc Dziesmusvētkiem.
Gala lēmums par nakts sabiedriskā transporta pilotprojekta pagarināšanu būs jāpieņem Rīgas domes sēdē.
Nakts satiksmes autobusi ir pieejami naktīs no piektdienas uz sestdienu un no sestdienas uz svētdienu, kā arī svētku dienās.
No Rīgas centra uz apkaimēm autobusi izbrauc piecas reizes - pusnaktī, plkst.1, 2, 3 un 4.
Nakts transports kursē trijos maršrutos. 1. autobuss kursēs maršrutā "Centrs - Teika - Jugla - Mežciems", 4.autobuss - maršrutā "Centrs - Āgenskalns - Zolitūde - Imanta" un 6.autobuss - maršrutā "Centrs - Purvciems - Pļavnieki - Dārzciems".
LETA jau ziņoja, ka "Rīgas satiksmes" apgrozījums pagājušajā gadā, iekļaujot valsts un pašvaldību budžeta dotācijas, bija 193,315 miljoni eiro, kas ir par 5% vairāk nekā 2023.gadā, taču kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt un bija 93 608 eiro.
"Rīgas satiksmei" pieder kapitāldaļas kompānijās SIA "Rīgas karte" (51%) un SIA "Rīgas acs" (100%). Rīgas dome 2024.gada martā atļāva "Rīgas satiksmei" izbeigt līdzdalību "Rīgas acs" kapitālā, veicot meitaskompānijas likvidāciju, taču pagaidām "Rīgas acs" vēl nav likvidēta.
"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.