Liepājas Komunālajai pārvaldei jauni izaicinājumi

Komunālās pārvaldes valdes priekšsēdētājs Jānis Neimanis uzskata, ka Karosta ir piemērota vieta dažādu veidu uzņēmējdarbībai © Ojārs Lūsis

Šis gads Liepājas Komunālajai pārvaldei nācis ar jauniem izaicinājumiem – vērienīgākais no tiem ir Tramvaja tilta izpētes un būvprojekta izstrādes administrēšana. Tāpat fokusā ir Karostas teritorijas sakārtošana, tranzīta ielu rekonstrukcijas projektu turpināšana, pludmales un skvēru labiekārtošana.

Kas gan būtu Liepāja bez pludmales? Pēdējos gados tās apmeklētāju skaits pieaug – it īpaši to iecienījuši kaimiņi – Lietuvas atpūtnieki. Lai nodrošinātu gan vietējo iedzīvotāju, gan iebraucēju kvalitatīvu atpūtu, pludmales labiekārtošana un uzturēšana ir viens no svarīgākajiem vasaras uzdevumiem.

Komunālās pārvaldes valdes loceklis Jānis Neimanis norāda: «Šogad Liepājas pludmales inventāra un glābšanas stacijas darbības nodrošināšanai un uzturēšanai kopumā ir paredzēti 93 000 eiro, kas ir par 12 000 eiro vairāk nekā 2014. gadā. Turpinām koka laipu atjaunošanu, kas ir platākas par iepriekšējām, kā arī pie desmit izejām uz jūru no jauna uzstādīti kopumā 15 masīvkoka soliņi un atkritumu urnas. Palielināts arī pludmalē izvietoto informācijas norāžu, tualešu un atkritumu konteineru skaits.»

Pludmales uzturēšanai, kā arī citu pilsētas labiekārtošanas un uzturēšanas darbu veikšanai šogad Komunālā pārvalde piedāvājusi darbu kopumā 60 skolēniem un jauniešiem, kā arī piesaistījusi bezdarbniekus Nodarbinātības valsts aģentūras programmas ietvaros. Uzņēmuma vadītājs saka paldies visiem, kuri piedalījās pludmales un parka teritorijas uzkopšanas darbos, kas galvenokārt noritēja agrās rīta stundās.

Šogad rūpes sagādāja jūras mēsli – to izvešana notika lielākos apjomos nekā pēdējos iepriekšējos gados. Jūras mēslus Komunālā pārvalde bez maksas piedāvā dārzu īpašniekiem augsnes uzlabošanai.

Rekonstruēs Tramvaja tiltu

Tramvaja tilts pār Tirdzniecības kanālu ar steigu prasa jaunu risinājumu. No vienas puses, šo jautājumu aktualizē tilta neapmierinošais tehniskais stāvoklis, no otras puses – pieaugošā gājēju, velobraucēju, tramvaja un autotransporta plūsma.

Ir noslēdzies konkurss par izpētes un būvprojekta izstrādi. Būvprojektu gatavo SIA REM PRO. Patlaban norit arī aktīvas diskusijas starp projektētājiem, Komunālās pārvaldes un Liepājas pilsētas Būvvaldes speciālistiem par iespējamiem risinājumiem, kas pavērtu iespēju savienot abos Tirdzniecības kanāla krastos izbūvētos veloceļus un radītu drošus apstākļus gan velobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Tramvaja tilta rekonstrukcijas projektā būs iekļauta tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcija un paplašinātas gājēju un velosipēdistu satiksmes iespējas.

Būvprojekta izstrādi plānots pabeigt 2016. gada pirmajā pusgadā, un to pašvaldība paredzējusi iesniegt izskatīšanai ES struktūrfondu finansējuma saņemšanai.

Sportiskam noskaņojumam

Šogad Liepāja atzīta par Eiropas sportiskāko pilsētu, un tas liepājniekiem liek vēl aktīvāk domāt par sportiskā gara uzturēšanu pilsētā. Svarīgs ir ne tikai organizētais un profesionālais sports, bet arī katra cilvēka individuālās vēlmes aktīvi kustēties. Viens no risinājumiem jauniešu un ikviena interesenta piesaistīšanā veselīgam dzīvesveidam ir ielu vingrošanas laukumi. Vingrošanas stienis, līdztekas, zviedru siena, atspiešanās stienis, vēderpreses soliņš un horizontālās trepes, kas dažādos komplektos ir uzstādīti pilsētā, nodrošina daudzveidīgas sportošanas un fiziskās attīstības iespējas.

Vingrošanas rīku laukumi ir labiekārtoti ar soliņiem, atkritumu urnām, atsevišķās vietās – arī papildināti ar basketbola groziem, futbola vai rokasbumbas vārtiem, velonovietnēm, kā arī veikts tur esošā vingrošanas un sporta spēļu inventāra remonts. Līdzšinējos 12 vingrošanas laukumus šogad papildinās vēl četri. Komunālā pārvalde organizē un uzrauga sportošanas iekārtu būvēšanu un atbild par to uzturēšanu.

Karosta gaida uzņēmīgos

Karosta ir viens no Liepājas lepnumiem un reizē vieta, kuras sakārtošana prasa daudz darba, laika un naudas. Katru gadu, cik tas ir iespējams piešķirtā budžeta ietvaros, Komunālā pārvalde meklē iespējas vai līdzekļus, kā teritorijas atbrīvot no padomju laika celtniecības infrastruktūras paliekām, piemēram, siltumtrašu pārvadiem, veciem apgaismojuma stabiem, betona žogu fragmentiem utt., kas ir bīstami un bojā pilsētas izskatu. Šajā jomā plaša darba fronte ir jau pieminētā Karosta, kurā pakāpeniski, soli pa solim notiek sakārtošanas darbi.