Aviokompānijai "airBaltic" jāpaliek kā nacionālajai aviokompānijai, šodien pēc valdības sēdes žurnālistiem atzina Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V).
Viņa uzsvēra, ka "airBaltic" ir svarīga Latvijas ekonomikas sastāvdaļa un viens no nozīmīgākajiem valsts aktīviem. Kompānijas pienesums Latvijas iekšzemes kopproduktam ir 1,5%. "airBaltic" ir jāpaliek kā Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai," atzina Straujuma.
Arī satiksmes ministra pienākumu izpildītājs Rihards Kozlovskis (V) piekrita, ka "airBaltic" ir jādod iespēja attīstīties kā nacionālajai aviokompānijai.
Tajā pašā laikā Kozlovskis atgādināja, ka valdība ir uzdevusi Satiksmes ministrijai kopā ar starptautiski atzītu kompāniju meklēt "airBaltic" stratēģisko investoru.
"Nav noslēpums, ka negatīvs pašu kapitāls bija tas šķērslis, kas kompānijai liedz piesaistīt investoru. Ir bijuši mēģinājumi piesaistīt stratēģisko investoru, kas ar niecīgām iemaksām gribēja iegūt izšķirošu ietekmi aviokompānijā. Uzskatu, ka Latvija nevar zaudēt kompāniju. Šodien pieņemtais lēmums par finanšu investoru ļaus valstij paturēt uzņēmumā kontrolpaketi," sacīja Kozlovskis.
Savukārt Straujuma atgādināja, ka pusotra gada laikā tiks meklēts "airBaltic" stratēģiskais investors. "Dažādas sarunas notiek, bet tas nenozīmē, ka investors jau rīt būs Latvijā un gatavs investēt. Investora piesaiste nav dienas vai viena mēneša jautājums," teica Ministru prezidente.
Jau ziņots, ka valdība šodien, izskatot informāciju par progresu, veicot izmaiņas "airBaltic" akcionāru līgumā, atbalstījusi jaunu punktu līgumā saistībā ar aizliegumu iegādāties konkrētas lidmašīnas.
Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) šodien žurnālistiem apliecināja, ka akcionāru līgumā ir aizliegums iegādāties, īrēt un izmantot jebkura militāri rūpnieciska kompleksa produkciju.
Kozlovskis Straujumu papildināja, ka aizliegums attiecas uz tiem lidmašīnu ražotājiem, kuriem ir noteiktas starptautiskas sankcijas.
Šodien arī uzklausīts Vācijas investora Ralfa Dītera Montāga-Girmesa redzējums, ja līgumā tiek iekļauts šāds punkts, un viņš apliecinājis, ka vēlas turpināt sadarbību ar aviokompāniju, ja Saeimā tiek atbalstīts aizdevums "airBaltic".
Tāpat tika uzklausīts "airBaltic" vadītāja Martina Gausa ziņojums par reģionālo lidmašīnu izvēli, kas tiks izvēlētas, balstoties uz pēdējo dienu intensīvām sarunām ar lidmašīnu ražotāja "Bombardier" pārstāvjiem.
Gauss pēc valdības sēdes uzsvēra, ka "airBaltic" ar Krievijā ražotajām lidmašīnām "Sukhoi" nelidos.
Jau ziņots, ka valdība 19.novembrī nolēma, ka pieņems Satiksmes ministrijas izraudzītā vācu investora Montāga-Girmesa piedāvājumu ieguldīt līdzekļus aviokompānijā "airBaltic", kad Saeima būs devusi atļauju un kad valsts interesēs būs izdarīti grozījumi līgumā.
Iepriekš, 3.novembrī, Ministru kabinets pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.
Nākamajā dienā pēc šī lēmuma Straujuma pieprasīja toreizējā satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju. Šī situācija aktualizēja jautājumu par valdības stabilitāti.