Prezidents ar Satversmes grozījumu iesniegšanu Saeimā nekavēsies

Valsts prezidents Andris Bērziņš ar Satversmes grozījumu iesniegšanu Saeimā nekavēsies, aģentūrai BNS apliecināja prezidenta preses sekretāre Līga Krapāne.

Parlaments likumprojektu varētu skatīt jau nākamajā nedēļā.

Krapāne norādīja – tiklīdz Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) prezidentam iesniegs Satversmes grozījumu projektu, kas paredz krievu valodai piešķirt valsts valodas statusu, prezidents bez kavēšanās likumprojektu iesniegs Saeimai.

CVK pārstāve Kristīne Bērziņa aģentūrai BNS pavēstīja, ka komisija Satversmes grozījumus prezidentam plāno iesniegt pirmdienas vakarā vai otrdien.

Saeimai Satversmes grozījumu projekts jāizskata tajā sesijā, kurā tas iesniegts. Vienlaikus likums paredz iespēju – ja Satversmes grozījumu projekts iesniegts sesiju starplaikā vai ārkārtas sesijā, tas jāizskata nākamajā kārtējā sesijā vai īpaši sasauktā ārkārtas sesijā.

Parlamenta pēdējā rudens sesijas sēde notiks nākamajā nedēļā, 22.decembrī.

Saeimas spīkere Solvita Āboltiņa ("Vienotība) aģentūrai BNS apliecināja – ja prezidents likumprojektu iesniegs nākamajā nedēļā, tad parlaments jau ceturtdien, 22.decembrī, varētu skatīt šo jautājumu.

Uz jautājumu, vai parlaments varētu atlikt šo jautājumu un skatīt to vēlāk, Āboltiņa atbildēja, ka šis nebūtu tas gadījums, jo frakcijas savu nostāju jau ir skaidri paudušas.

Neatkarīgi no tā, kāds būs Saeimas lēmums, par grozījumiem būs jārīko referendums. Tautas nobalsošana šajā jautājumā būs jāsarīko ne agrāk kā vienu mēnesi un ne vēlāk kā divus mēnešus pēc vēlētāju iesniegtā Satversmes grozījumu projekta izskatīšanas Saeimā.

Jau vēstīts, ka CVK pirmdien, 19.decembrī, apstiprinās galīgos parakstu vākšanas rezultātus Satversmes grozījumu ierosināšanai par oficiālu divvalodību Latvijā. Tad tie tiks iesniegti prezidentam, kuram savukārt grozījumi jānodod Saeimai.

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.