Maksātnespējas procesa pieteikumi aizvien biežāk tiek izmantoti kā iebiedēšanas un savdabīgas motivācijas instrumenti parādu piedziņai un mēģinājumiem vājināt konkurentu pozīcijas no maksātnespējas pieteikumu iesniedzēju puses, biznesa informācijas portālam "Nozare.lv" uzsvēra taksometru kompānijas "Baltic Taxi" valdes loceklis Jānis Naglis.
Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa 13.oktobrī ierosināja "Baltic Taxi" maksātnespējas lietu, kuru paredzēts izskatīt 10.novembrī. Process ierosināts pēc "Transporta grupas Rīgas Taxi" pieteikuma.
Naglis norāda, ka maksātnespējas likumā esot noteikts, ka pietiek ar parādu 1500 latu apmērā, lai būtu radīts pamats maksātnespējas procesa ierosināšanas pieteikumam. Turklāt jebkurš kreditors, kurš ierosina maksātnespējas lietu, nesot minimālu atbildību par savu rīcību.
Pat ja parādnieks un kreditors pēc iesnieguma izdarīšanas spējot vienoties par izlīgumu, likums liedz maksātnespējas procesa pieteikuma iesniedzējam šo pieteikumu atsaukt.
"Mūsu uzņēmuma gadījumā vēl šobrīd nav saņemts neviens dokumentāls pierādījums un juridisks pamatojums tam maksātnespējas procesa pieteikumam, kas ierosināts pret "Baltic Taxi"," informē Naglis.
Lai uzlabotu esošo situāciju, Naglis izvirza trīs priekšlikumus.
Esot jāveic uzlabojumi likumdošanā, lai tiktu liegta iespēja publiski izplatīt informāciju par maksātnespējas pieteikumu līdz brīdim, kamēr apsūdzētais nav oficiāli saņēmis paziņojumu no tiesas. Pretējā gadījumā, ja pieteicējs jau paspēj to publiskot, to varētu traktēt kā uzņēmuma reputācijas nomelnošanu.
Jāparedz esot arī lielāka atbildība prasības iesniedzējam, piemēram, naudas sodu pieteikuma apmērā, par nepamatotiem pieteikumiem.
Savukārt tiesām, pieņemot maksātnespējas pieteikumu, būtu jāpieprasa ne tikai sadarbības līgumi, salīdzināšanas akti, bet obligāti arī neapmaksātie rēķini un preču pavadzīmes.
"Baltic Taxi" ir taksometru pakalpojumu sniedzējs. 51% uzņēmuma pieder "Baltijas aviācijas sistēmām", bet 49% pieder uzņēmējam Jānim Naglim. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 3000 latu.
"Baltijas aviācijas sistēmas" pieder "airBaltic" prezidentam Bertoltam Flikam.
"Firmas.lv" dati liecina, ka 2006.gadu uzņēmums noslēdzis ar 4620 latu zaudējumiem, bet firmas neto apgrozījums bijis 25 700 latu.
LETA jau ziņoja, ka šogad Rīgā jau notikuši vairāki incidenti, kuros cietuši gan taksometru vadītāji, gan bojātas automašīnas, un notikumi medijos nodēvēti par "taksometru kariem".
Pēc šiem incidentiem galvaspilsētas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) paziņoja, ka Rīgas pašvaldība nepieļaus taksometru karus un ka sarkanā līnija ir pārkāpta.
Tika izteikts priekšlikums, ka nepieciešams samazināt galvaspilsētā strādājošo taksometru firmu skaitu.
Patlaban Latvijas galvaspilsētā taksometru pakalpojumus sniedz vairāk nekā 70 dažādas firmas.
Kā ziņots, Nagļa vadītais "Islande Hotel" sadarbībā ar "airBaltic" jau nodrošina "Airport Express" darbību, kas kursē no lidostas uz Rīgas centru.