Krīzes vadības centra vadītāja amatam konkursā ir pieteikušies 11 pretendenti, aģentūra LETA noskaidroja Valsts kancelejā (VK).
Vadītāja galvenie amata pienākumi būs plānot, vadīt, organizēt un koordinēt centra darbu, izstrādāt nacionālās drošības un krīzes vadības politiku, organizēt pārresorisko sadarbību ar valsts pārvaldes iestāžu ekspertiem par krīzes vadības sistēmas attīstības jautājumiem, kā arī vadīt un koordinēt krīzes pārvaldības institūciju darbību civilo krīžu un katastrofu gadījumā, skaidroja VK.
Krīzes vadības centra vadītāja atalgojums noteikts 5010 eiro apmērā.
Jau ziņots, ka VK pārraudzībā veidotais Krīzes vadības centrs darbu sāks 2025.gada 1.janvārī un koordinēs civilo krīžu pārvaldību valstī. Krīzes vadības centram jāpārņem pašreizējā Krīzes vadības padomes sekretariāta funkcijas.
Šobrīd ir sagatavots likumprojektu kopums ar grozījumiem, kas skar Krīzes vadības sistēmas reorganizāciju - Ministru kabineta iekārtas likums, Nacionālās drošības likums, likums "Par ārkārtējo situāciju un izņēmuma stāvokli", kā arī tiek organizēti telpu remonta un aprīkojuma iepirkumi, skaidroja VK.
VK uzsver, ka 2025.gadā Krīzes vadības centrs darbu sāks pakāpeniski, jo vēl būs pilnībā jānokomplektē komanda, jārisina centra materiāli tehniskā nodrošinājuma un citi jautājumi.
Ņemot vērā Krīzes vadības centram noteiktos uzdevumus un funkcijas, ir plānots, ka centrā būs 15 nodarbinātie.
VK skaidroja, ka centram nepieciešamās amata vietas tiks pārdalītas no Iekšlietu ministrijas resora un citu iestāžu ilgstoši vakantajiem amatiem, bet notiks arī nodarbināto rotācijas.
Paredzēts, ka centrs attīstīs civilā apdraudējuma monitoringu 24/7 režīmā un informācijas apkopošanu, uzlabos risku vadību, audzēs civilo krīžu vadības kapacitāti un nodrošinās Krīzes vadības padomei nepieciešamo datos balstīto informāciju lēmumu pieņemšanai.
Krīzes vadības centra izveide VK tiešā Ministru prezidenta pakļautībā ir daļa no VK kā valdības centra stiprināšanas atbilstoši Valsts pārvaldes modernizācijas plānam un valdības deklarācijai.
Paredzēts, ka ikdienā Krīzes vadības centrs sadarbosies ar ministrijām un pašvaldībām, palīdzot iestādēm uzlabot savus krīzes pārvaldības procesus, kā arī dažādu institūciju sadarbības spējas. Plānots arī modelēt Latvijā iespējamas civilās krīzes situācijas un ar iesaistītajām institūcijām trenēties to risināšanā.
Līdztekus, ņemot vērā, ka Krīzes vadības centrs pārņems Krīzes vadības padomes sekretariāta funkcijas, tā uzdevums būs sagatavot lēmumu pieņemšanai vajadzīgos dokumentus, kā arī koordinēt civilo krīžu pārvaldībā iesaistīto institūciju darbu un krīzes komunikāciju, informē kancelejā.